Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Razvoj marketinške strategije – prvi korak prema učinkovitom marketinškom nastupu

Marketing strategija predstavlja plan poduzeća kojim se definiraju marketinške aktivnosti radi ostvarivanja dugoročnih ciljeva poslovanja. Najčešće je to strategija bazirana na 3 ili 5 godina.

Možda se sam dokument marketing strategije čini nepotrebnim, jer je uvriježeno mišljenje kako su sama ideja i vizija dovoljne, no to naprosto nije tako. Bez kvalitetne marketing strategije, vrlo je lako da se poduzeće „izgubi po putu“. Marketing strategija služi kako bi se upravo to spriječilo!

Ukratko: Marketing strategija predstavlja plan poduzeća kojim se definiraju marketinške aktivnosti radi ostvarivanja dugoročnih ciljeva poslovanja. Najčešće je to strategija bazirana na 3 ili 5 godina.

Na samom je početku važno naglasiti koja je zapravo svrha marketinške strategije, odnosno iz kojih je razloga nužno posvetiti vrijeme razvoju i izradi toga dokumenta.
Dakle, marketinška strategija daje nam odgovor na sljedeća pitanja:

  • što trebamo/želimo postići, odnosno koji su ciljevi našega poslovanja?
  • gdje imamo namjeru razviti poslovanje, odnosno na koja se tržišta želimo usredotočiti?
  • kako ćemo postići zacrtane ciljeve na određenim tržištima, odnosno putem kojih ćemo resursa i aktivnosti nastojati iskoristiti sve definirane prilike i izbjeći sve definirane prijetnje?

Dok se razvija i priprema marketing strategija, moraju se jasno definirati vrijednost proizvoda i/ili usluge koji se nude te na temelju analize tržišta definirati i segment tržišta prema kojem će biti usmjere te marketinške aktivnosti. Taj segment obuhvaća one potencijalne kupce koji imaju specifične želje i potrebe na koje im poduzeće može odgovoriti upravo onim proizvodom i/ili uslugom koju nudi.

Kao što ste imali prilike vidjeti, marketinška strategija daje odgovore na neka od temeljnih pitanja. Nadalje, ona predstavlja skup svih zamisli i ideja o tome kako postići zacrtane ciljeve te svakako i sposobnost korištenja svim raspoloživim resursima u poslovanju radi ostvarenja istih. Slijedom razvoja marketinške strategije javlja se mogućnost razviti i pripremiti učinkovit marketinški plan kao alat koji zauzima središnje operativno mjesto u okviru cjelokupnih marketinško-komunikacijskih aktivnosti.

Međutim, prije no što dođemo do konkretizacije samih aktivnosti,odnosno pripreme plana kao alata u samome središtu marketinško-komunikacijskih aktivnosti, potrebno je obraditi još nekoliko područja u procesu razvoja i pripreme marketinške strategije. U okviru analize tržišnih okolnosti i općega konteksta važno je osvrnuti se na jake i slabe strane te prilike i prijetnje u poslovanju – odnosno napraviti SWOT analizu, zatim izraditi analizu potencijalnih korisnika, odnosno ponašanja kupaca te također analizirati i postojeću konkurenciju, usporediti dostupnost dobara na ciljnom tržištu u odnosu na dostupnost na domicilnom tržištu te definirati elemente održive konkurentske prednosti i svakako definirati misiju i viziju te strateške ciljeve tvrtke.

Slijedom svih navedenih koraka, možemo na konkretnijoj razini razviti plan marketinško-komunikacijskih aktivnosti koji uključuje pregled svih odabranih marketinških alata te kanala komunikacije, kao i same marketinške aktivnosti te komunikacijske poruke.

Drugim riječima, u nedostatku marketinške strategije izostat će i definirani smjer u kojem treba ići poslovanje te će biti upitna i učinkovitost svih planiranih marketinško-komunikacijskih aktivnosti!



Po struci magistar ekonomije, a u naravi Client Sucess Manager koja kroz strategiju digitalnog marketinga i personal brandinga potiče pojedince i tvrtke da dosegnu svoj maksimum. U svijet digitalnog marketinga ušla je gotovo slučajno, a od tada uspješno vodi agenciju iDigital. Osobno brendiranje je segment poslovanja u kojem se posebno dobro snalazi. Znatiželjna po prirodi stalno se usavršava. Osim što pohađa razne edukacije, sama organizira i vodi radionice iz digitalnog marketinga. Radoholičar je i zato posebno cijeni svoje slobodno vrijeme. Voli čitati, šetati i veliki je ljubitelj životinja, uz nju je uvijek vjerni francuski buldog Bobo.

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.