Nitko nas ne može naučiti više o pokretanju tvrtke od Steve Jobsa. Njegova briljantnost, strast i energija bili su izvor brojnih inovacija koje su poboljšale naše živote. Par savjeta u njegovu stilu:
1. Ljudi ne znaju objasniti što im točno treba
Mogu vam reći što žele, a to se obično odnosi na bolje, brže ili jeftinije usluge. 1980. godine svi su htjeli brži, bolji i jeftiniji Apple II, a nitko nije niti pitao za Macintosh. Pravi, uspješni poduzetnici stvaraju ono što ljudi ne znaju artikulirati.
2. Stručnjaci vam ne mogu ponuditi savjet
Stručnjaci su dobri u dijagnosticiranju trenutnoga stanja, ali ne znaju kako nešto popraviti. Kupci vam ne mogu reći kako zaobići lidere na tržištu.
3. Akcije je odmah iza sljedećeg zavoja
Snijeg i led su služili kao prirodna sredstva hlađenja predmeta. Američki izumitelj Oliver Evans 1804. godine napravio je prvi dizajn za hladnjak, koji, do 1834. nije privukao ničiji interes. Godine 1844. John Gorrie, na temelju Oliverovog dizajna, napravio je uređaj koji je služio za hlađenje prostorije za svoje pacijente, koji su patili od žutice. To je jednostavan dokaz koliko su i kako inovacije i poduzetništvo povezani.
4. Dizajn je važan
Možda mislite kako to nije važno, ali dizajn se mora sviđati dovoljnom broju kupaca da bi startup postao uspješan. Funkcionalnost nije dovoljna, proizvod mora biti elegantan i dopadljiv.
5. Između vrijednosti i cijene ne stoji znak jednakosti
Cijena je samo broj. Vrijednost je zbroj troškova i koristi od proizvoda. Nemojte se usredotočiti na cijenu, fokusirajte se na pružanje i komunicirajte vrijednost proizvoda.
6. Vjerujte u ideju
Ako želite biti poduzetnik, morate vjerovati u svoju ideju. Ne smijete biti skeptik. Zaboravite rečenicu – ne vjerujem dok ne vidim