Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Studio Size bezvremenskim dizajnom diže prašinu

Sizeovcima je pripalo zlato u kategoriji Pakiranje hrane i pića za ambalažu brašna Farina te srebro u kategoriji Pakiranje alkoholnih pića za Vina VK.

Studio Size za svoje je kreativne radove već dobio nekoliko nagrada. U Hrvatskoj su im najveći klijenti Njuškalo, Ožujsko, Podravka i Infinum, od inozemnih projekata najviše se ističu vizualni identiteti zanimljivih startupova iz Velike Britanije, ali i web dizajn talijanskog Nikea, a prepoznati su i po brandingu Fresh Island festivala te videa za svjetski poznat trio Swedish House Mafia.

European Design Awards, godišnje su nagrade koje se dodjeljuju dizajnerima iz Europe za izvrsna ostvarenja u području komunikacijskog dizajna. Studio Size, mali boutique studio koji unazad par godina „diže prašinu“ nevjerojatnim kreativnim rješenjima kad je dizajn u pitanju, ove se godine može pohvaliti s čak dvije nagrade. Sizeovcima je pripalo zlato u kategoriji Pakiranje hrane i pića za ambalažu brašna Farina te srebro u kategoriji Pakiranje alkoholnih pića za Vina VK.

Vaš dizajn je prepoznatljiv, jednostavan. Gdje pronalazite inspiraciju?

Hvala na komplimentu! Naš dizajn, odnosno estetika, najčešće proizlazi iz funkcije ili problematike proizvoda. Takav pristup rezultira vrlo reduciranom formom koja ipak na kraju ima neki naš potpis, iako nam je najmanja briga u projektima. Biramo takav stil vizualnog jezika jer ne želimo stvarati vizualni šum već želimo da bitne informacije dolaze do korisnika dizajna. Inspiraciju većinom pronalazimo u radovima naših uzora poput Vignellia, Beiruta, Paule Scher i ostalih dizajnerskih velikana.

Je li hrvatski dizajn, odnosno jesu li hrvatski dizajneri podcijenjeni?

Hrvatski dizajn možda nije svjetski brand, nije nešto po čemu nas ljudi vani prepoznaju, ali do takvog statusa je dalek put i uživa ga mali broj zemalja. Da bi krenuli u tom smjeru, trebalo bi raditi na edukaciji. Postoji dizajn zajednica koja ima znanje, ali se ono ne preljeva dovoljno na ostale dijelove društva.


Pakiranje alkoholnih pića za Vina VK.

Generalno, nismo svjesni važnosti dizajna, pa se čak ni u mnogim javnim projektima ne angažiraju dokazani stručnjaci ili ako se angažiraju onda im se ne vjeruje dovoljno pa se nameću kompromisi u rješenjima, a koji često nemaju veze sa strukom. Što se tiče nas koji smo u kreativnoj industriji i prodajemo svoju uslugu na tržištu, mi nemamo puno veće prepreke od recimo IT industrije. U pravilu svi mi imamo tu prepreku da dolazimo iz “istočne Europe”. To su karte koje su nam podijeljene i s kojima moramo znati igrati. Najvažnije je da ne podcjenjuješ sam sebe.

Kakva je budućnost dizajna i produkt dizajna, kakvi su trendovi?

Naš cilj i stil je raditi bezvremenski dizajn koji može izdržati test vremena, pa nas trendovi u tom smislu zanimaju tek toliko da znamo što je aktualno. Tehnološki trendovi su nam donijeli novo multimedijsko okruženje i to nam je puno interesantnije, nego stilski trendovi. Danas više ne razmišljamo samo o tome kako će branding izgledati na pakiranju, olovci ili vizitki. Radimo brandinge koji osim statičnih obilježja imaju i svoj karakterističan pokret, stil animacije, svoj zvuk i prepoznatljivu formu videa.

Mladi dizajneri na tržištu? Koje su njihove karakteristike? Što ih razlikuje od nekih prijašnjih generacija?

Danas je mladima dostupno puno više izvora za učenje i otkrivanje informacija. Ono što fali oduvijek, jest bolja upoznatost s primjenom dizajna u stvarnom poslu i svijetu. Imamo osjećaj da mladi dobivaju sliku kako je pravi dizajn kad radiš plakat za kazališnu predstavu, dok je rad na komercijalnim projektima niži oblik dizajna. Međutim, s komercijalnim projektima zapravo imamo priliku dobar dizajn približiti široj publici. Pored našeg dizajna proći će tisuće ljudi, a neki će ga ponijeti kući, staviti ga na stol ili policu. Zar to nije prilika da pozitivno utječemo na vizualnu kulturu društva i damo svoj doprinos?

Koliko poduzetnici, koliko klijenti razumiju važnost dobrog dizajna?

Ovisi od klijenta do klijenta. Dobra stvar kod strukovnih nagrada poput ovih koje smo osvojili, jest da tako gradimo povjerenje klijenata te oni više uviđaju važnost dizajna. Bilo bi dobro da više potenciramo dizajn kao temu u društvu, da pronađemo više prilika i načina da ga približimo ljudima.


Napisao

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, desetak godina je radila u građevinskom i sektoru energetike. Danas je vlasnica i urednica četiri portala. Bavi se i društveno odgovornim poslovanjem te je članica udruge Mogu sve čiji je cilj promicanje i inkluzija osoba s invaliditetom u društvo.

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.