Javni govor oduvijek je bio boljka mnogih ljudi jer – nema osobe koja nema barem malu tremu. Kako svladati javni nastup i uspostaviti dijalog s publikom približila nam je Petra Habdelić na edukaciji “Javni dijalog – vještina javnog nastupa, govora i prezentacije” u zagrebačkom Plavom uredu, dok je gost Luka Mujkić pokazao polaznicima principe prodajne prezentacije, odnosno pitcha.
Zlatna pravila javnog nastupa
Iako je ovo predavanje bilo više praktične prirode, izvukli smo nekoliko zaključaka:
1. Uvijek govorite o onome što znate
“Znanje je najmoćniji alat javnog nastupa! Uvijek govorite o onome što znate i o materiji koju poznajete i vaš javni nastup će biti nevjerojatno bolji”, istaknula je Petra.
Na primjer, ako ste ekonomist, teško da će vaš govor o specifičnostima iz neurokirurgije biti odličan.
2. Samo vi znate što točno želite reći
“Nikada nemojte pomisliti kako ste rekli nešto krivo. Ljudi ispred vas ne čitaju misli i ne znaju što ste vi planirali ili trebali reći”.
Ako smo izostavili rečenicu – Petra savjetuje nastaviti kao da se ništa nije dogodilo, a ako nešto krivo pročitamo – valja se ispričati, ponoviti ispravno i krenuti dalje.
Greške u javnom nastupu su normalne, svi smo mi ljudi i one se svima događaju. Ako ste ih svjesni i spremni priznati, nitko vam neće zamjeriti.
Nakon što su polaznici dobili uvid u temeljna pravila javnog nastupa, vrijeme je bilo za praktične zadatke – trominutni govor pred publikom te grupni rad u obliku pitcha određenog proizvoda što je rezultiralo zaista veselom i pozitivnom atmosferom.
“Ova edukacija me se jako dojmila, saznala sam puno korisnih informacija i savjeta vezanih uz javni dijalog i javni nastup. Najviše mi se svidjelo to što je teoriju zamijenila praksa – praktične vježbe govora pred grupom ljudi su zaista, uz konstruktivne savjete predavača, bile jako korisne”, izjavila je Kristina Šiljak, polaznica ovog predavanja.