Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Treću godinu zaredom zabilježen rast ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima

Nastavak rasta ulaganja u zakup medijskog prostora već treću godinu zaredom potvrđuje da oglašivači prepoznaju nezaobilaznu vrijednost ovog segmenta industrije tržišnih komunikacija za svoje poslovanje, koji bilježi oporavak nakon krize iz 2008. i 2009. godine.

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA) objavilo je procjenu ulaganja u oglašavanje u vodećim hrvatskim medijima za 2016. godinu. Prema rezultatima procjene HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) protekle je godine u zakup oglasnog prostora na vodećim medijima uloženo sveukupno 1.493.000.000,00 kuna, što je porast od 2,8% u usporedbi s 2015. godinom. Ulaganje u oglašavanje tako bilježi rast već treću godinu zaredom, a najveći porast pojedinačnog komunikacijskog kanala od 27% zabilježen je u internetskom oglašavanju.

Uz nastavak rasta u internetskom oglašavanju i sveukupan rast na razini svih kanala, posljednjim Media AdEx-om zabilježen je i porast ulaganja u televizijsko oglašavanje (2%) i ulaganja u vanjsko oglašavanje (2%). Negativan trend pada ulaganja u oglašavanje u tisku i radiju prisutan je od 2015. godine, a ove godine zabilježen je pad od -8% za tisak te pad od -2% za radio. S obzirom na udio pojedinih vrsta komunikacijskih kanala u sveukupnoj investiciji, još uvijek dominira televizija s udjelom od 51%, a slijede je tisak sa 17% i internetsko oglašavanje sa 14%.

Nastavak rasta ulaganja u zakup medijskog prostora

Nastavak rasta ulaganja u zakup medijskog prostora već treću godinu zaredom potvrđuje da oglašivači prepoznaju nezaobilaznu vrijednost ovog segmenta industrije tržišnih komunikacija za svoje poslovanje, koji bilježi oporavak nakon krize iz 2008. i 2009. godine. Vjerujemo da će se takav trend nastaviti u budućnosti i tako doprinijeti razvoju industrije kroz inovacije samih kanala oglašavanja i ponudu novih proizvoda i usluga. Pad ulaganja u zakup medijskog prostora u tiskanim medijima i radiju djelomično interpretiramo razvojem digitalnih kanala i promjenom navika čitatelja koji sada u većem dijelu sadržaj konzumiraju na online kanalima.“, rekao je Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i voditelj medijske sekcije koja je pripremala HURA Media AdEx.

 

HURA Media AdEx 2016. Ulaganje u oglašavanje Usporedba Udjeli za 2016.
2016. 2015.
TV 758 740 2% 51%
TISAK 252 275 -8% 17%
INTERNET 214 168 27% 14%
RADIO 128 130 -2% 9%
OOH 130 128 2% 8%
DRUGI 11 11 0% 1%
Procjena u milijunima kuna 1.493 1.452 2,8% 100,0%

 

HURA Media AdEX je procjena zakupa medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima: glavnim televizijskim postajama, većim izdavačima tiskovina, radijskim izdavačima, većim dobavljačima vanjskog oglašavanja i internetskim kanalima. Dobiveni iznos odnosi se na procjenu neto investicije u konvencionalno oglašavanje (ATL – Above The Line) po tipu medija u milijunima kuna prema procjeni Odbora za medije HURA-e. Iznos ne uključuje razradu kreativne ideje, produkciju i specijalne formate.

Primarni izvori podataka za procjenu su:

  • MediaPuls
  • AGB Nielsen
  • FINA
  • Procjena medijskih agencija HURA-e
  • Financijska izvješća medija

Grafička usporedba HURA Media AdEx-a iz 2016. godine u odnosu na 2015. godinu dostupna je na http://hura.hr/istrazivanja/medijska-potrosnja-u-hr/.


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.