Izdvojeno

Tvrtke u plusu nisu zbog ulaganja, već zbog rezanja

Prošla je godina hrvatskim tvrtkama ipak donijela određeni predah. Podaci o njihovom poslovanju u 2011. pokazuju da su i treću kriznu godinu zaredom mnoge od njih uspjele zaključiti s plusom, a neke od njih su tijekom prošle godine čak uspjele izaći iz crvenog.

Prošla je godina hrvatskim tvrtkama ipak donijela određeni predah. Podaci o njihovom poslovanju u 2011. pokazuju da su i treću kriznu godinu zaredom mnoge od njih uspjele zaključiti s plusom, a neke od njih su tijekom prošle godine čak uspjele izaći iz crvenog.

No, nešto bolji poslovni rezultati u odnosu na one iz 2010. nisu posljedica jačanja poslovnih aktivnosti, nego prije svega nastavk rezanja troškova, piše Jutarnji list, primjećujući da se i u 2011. štedilo na sve strane: od troškova materijala, preko marketinga, posebno oglašavanja, pa do radne snage. Pokazuju to i podaci DZS-a, prema kojima je kraj prošle godine Hrvatska dočekala s više od 315.000 nezaposlenih. Promet u trgovini na malo prošle je godine neznatno porastao, a hrvatskim tvrtkama od velike koristi nisu bila ni naša izvozna tržišta na zapadu Starog kontinenta. Izvoz na njih nešto je porastao, no već su trendovi u drugom dijelu godine pokazali da EU i eurozona stoje na pragu nove recesije.

Od prošlogodišnjih dobitnika ističu se Petrokemija, Liburnia Riviera Hoteli i Đuro Đaković, koji su lani odlično poslovali. Unatoč krizi, prehrambene tvrtke dobro stoje jer ljudi nastoje ne štedjeti na hrani, zamjećuje Jutarnji list, dodajući kako poduzetnicima veliki problem predstavlja i nelikvidnost, koja je prešla 40 milijardi kuna. Velika očekivanja prema izjavama ekonomskih stručnjaka ne treba imati ni od 2012. godine.

Poslovni.hr

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version