Ekonomija

U turizmu čak 50% oglasa više nego prošle godine

U sklopu tradicionalne akcije ‘Poslovi u turizmu’, čiji je cilj olakšati poslodavcima pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 31. kolovoza na portalu MojPosao objavljeno je preko 4.700 radnih pozicija u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’. To je čak 50% oglasa više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Oglasi za kategoriju ‘Turizam i ugostiteljstvo’ činili su, kao i prošle godine, 23% ukupnog broja objavljenih oglasa.

U bazi životopisa za poslove u turizmu nalazi se više od 85.000 životopisa kandidata, a samo u ovoj godini otvoreno je gotovo 6.000 novih profila u toj kategoriji.

Zabilježeno više od 83.000 prijava za rad u turizmu

Najtraženija zanimanja u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ su: konobar/barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, pizza majstor, pomoćni kuhar i recepcionar. Od ne toliko čestih zanimanja u turizmu izdvajaju se oglasi za vrtlara, sommeliera, spasioca i radnika u hortikulturi.

Na oglase u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ zabilježeno je više od 83.000 prijava.

Najviše kandidata u bazi životopisa zainteresirano je za posao recepcionara, konobara, djelatnika u turističkoj agenciji, djelatnika na rezervacijama te za posao sobarice.

Većina oglasa odnosi se na priobalne županije

Od ukupnog broja objavljenih poslova u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, većina oglasa (57%) odnosila se na priobalne županije, što je malo više nego prošle godine kada je za područje Jadrana objavljeno 51% oglasa.

Što se županija tiče, najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Zagreb i Zagrebačku županiju (24%), bilo je za Splitsko-dalmatinsku (15%) te Istarsku županiju (13%).

Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (4% od ukupnog broja oglasa u turizmu) i Dubrovniku (3% objavljenih oglasa). Za Poreč je objavljeno 2% oglasa, kao i za rad u Zadru i Puli.

U prosjeku su potrebne dvije godine radnog iskustva

Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, kao i prošle godine u većini oglasa je tražena srednja stručna sprema (63%). Stručna sprema nije bila bitna u 18% objavljenih oglasa, dok su kvalificirani radnici bili traženi u njih 43%.[1]

U 45% natječaja iskustvo nije navedeno kao uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo (njih 55%), u prosjeku su bile potrebne dvije godine radnog iskustva.

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 38% oglasa, što je nešto manje nego prošle godine kada se poznavanje stranih jezika tražilo u 42% oglasa.

Najviše se tražilo poznavanje engleskog jezika. U 17% oglasa poslodavci su tražili napredno poznavanje, u 14% osnovno, a u 3% oglasa profesionalno poznavanje jezika.

U 14% oglasa tražilo se poznavanje njemačkog jezika, a u 7% poznavanje talijanskog jezika.[2]

Većina posloprimaca (83%) u svom profilu ima navedeno barem osnovno poznavanje engleskog, dok ih 41% zna osnove njemačkog jezika.

Poznavanje rada na računalu tražilo se u svega 13% oglasa, što je također nešto manje nego prošle godine kada se poznavanje rada na računalu tražilo u 16% oglasa.

Ove godine rad na određeno nudio se u 71% oglasa u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’.

Istovremeno, u 38% oglasa nudilo se stalno zaposlenje, 4% oglasa bilo je namijenjeno studentima, a 21% za honorarne, odnosno sezonske radnike.[3]

S druge strane, samo 49% posloprimaca bilo je zainteresirano za rad na određeno, dok bi njih 67% radilo na neodređeno. Na sezonski rad spremno je 24% posloprimaca, na honorarni njih 25%, dok je studentski posao tražilo 8% kandidata.[4]

[1] Poslodavac je u mogućnosti označiti više vrsta zaposlenja.

[2] U oglasima je moguće navesti više jezika odjednom.

[3] Poslodavci su mogli označiti više odgovora.

[4] Posloprimci su mogli označiti više odgovora

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version