Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Znate li reći reći ”ne” na poslu?

Na samom početku naše karijere, kada tek krećemo graditi status u firmi, a u želji da opravdamo pruženu priliku pristajemo na sve i svašta, nije lako reći ne našim kolegama.

Vjerojatno ste tijekom dosadašnje karijere barem jednom primili savjet prema kojem u poslu najbrže napreduju oni koji ”prvi dolaze u ured i posljednji iz njega izlaze” te oni koji su uvijek spremni reći DA svakom novom zadatku. Iskreno, teško je kontrirati takvom razmišljanju jer ono doista djeluje i donosi rezultate. Sve do trenutka kada shvatite da ste svoja leđa opteretili s previše toga zbog čega ste pod neprestanim pritiskom s kojim se sve teže nosite.

“Biti timski igrač obično se smatra vrijednom osobinom kod zaposlenika, ali ponekad su radnici previše susretljivi prema zahtjevima svojih kolega i nadređenih osoba što može biti štetno”, kaže Timothy Wiedman, umirovljeni izvanredni profesor za menadžment i ljudske resurse na Sveučilištu Doane. To može značiti da preuzimate previše zadataka i projekata koji nadilaze vaš trenutni set vještina ili s kojima se nemate vremena baviti.

Na samom početku naše karijere, kada tek krećemo graditi status u firmi, a u želji da opravdamo pruženu priliku pristajemo na sve i svašta, nije lako reći ne našim kolegama. S vremenom postane lakše, ali neki s time imaju problema i nakon 10 ili više godina provedenih u kompaniji.

Portal Monster donosi savjete kako reći ne i pritom ne ugroziti naš položaj unutar tvrtke.

1. Vaši kapaciteti su preopterećeni

Unatoč želji da nas prati status ‘timskog igrača’, ako smo preopterećeni poslom i jedva uspijevamo odraditi sve zadatke na vrijeme, preuzimanje novih obveza ne dolazi u obzir, smatra Julia Rock , osnivačica tvrtke za karijerno treniranje ”Rock Career Development” sa sjedištem u Houstonu.

Uzmimo za primjer uobičajenu situaciju kada šef od nas zatraži da preuzmemo dio koleginih obveza dok je kolega na godišnjem odmoru. Sasvim normalan zahtjev koji uključuje preraspodjelu koleginog posla na više zaposlenika iz ureda. Međutim, ako ste preplavljeni vlastitim obvezama, umjesto da odmah prihvatite nove zadatke, zamolite šefa da zajedno prođete popis svih vaših zaduženja kako biste posložili prioritete. To će možda značiti da ćete dio vaših redovitih obaveza staviti ”na led” i njima se nećete baviti dok se kolega ne vrati, ili da će šef uvidjeti kako nemate dovoljno vremena za preuzimanje novih zadataka te će potražiti drugo rješenje. Bilo kako bilo, otvorenim razgovorom o prioritetima ostavit ćete dojam zrele i fleksibilne osobe koja radi na pronalasku najboljeg rješenja. Kako za sebe, tako i za tvrtku.

2. Ne posjedujete potrebne vještine

Kako bismo u nečem novom postali stvarno dobri i vješti, potrebno je vrijeme. Iako na poslu trebamo učiti i razvijati se, preuzimanje odgovornosti za stvari koje ne shvaćamo u potpunosti i koje su preveliki ”zalogaj” s obzirom na naše trenutno iskustvo i znanje može rezultirati katastrofom.

Nemojte se sramiti priznati da nešto ne znate. Naime, vaši suradnici, čak i šef, možda nisu u potpunosti svjesni u čemu ste dobri, a na čemu trebate dodatno raditi te vam mogu u najboljoj namjeri, vjerujući da će to za vas biti ‘mačji kašalj”, prepustiti zadatak kojeg nećete moći riješiti bez pomoći YouTube tutoriala ili kakvog drugog šalabahtera.

Sandy Mobley, direktorica izvršne trenerske firme ”The Learning Advantage” sa sjedištem u Virginiji, preporučuje da šefu otvoreno priznamo kako još uvijek nismo dovoljno sigurni u svoje znanje da bismo preuzeli određeni projekt, ali da bismo rado, surađujući s iskusnijim kolegom, radili na njemu. To je odgovoran i skroman odgovor koji bi naši suradnici i šef trebali cijeniti.

3. Zadatak zvuči ”sumnjivo”

Nažalost, radna mjesta nisu savršena pa bi se od vas moglo zatražiti da učinite nešto što nije u skladu s vašim osobnim uvjerenjima ili nešto što je neetično, čak i nezakonito. U tim je slučajevima važno vjerovati sebi i osjećati se ugodno govoreći ne, umjesto napraviti nešto zbog čega biste mogli požaliti. “Ključno je takav zadatak odbiti jasno i odlučno, jer ne želite biti povezani s radnjama koje bi dovele u pitanje vaš integritet”, kaže Rock.

Na primjer, ako kolega kojeg pritišću rokovi od vas zatraži da ažurirate određene datoteke koristeći krivotvorene podatke, recite nešto poput: „Iako ti želim pomoći, ne bismo trebali koristiti podatke koji nisu točni ili provjerljivi. Obratimo se šefu i zamolimo ga za produljenje roka kako bismo imali dovoljno vremena za prikupljanje točnih podataka”.

Sjetite se da su za stvaranje reputacije potrebne godine, a dovoljan je samo trenutak kako bismo je nepovratno izgubili.

Izvor: monster.com


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.