Kod vertikalnog B2B-a riječ je trgovini u sklopu jedne industrije ili industrijskoga sektora (kao što su farmaceutska industrija, industrija elektroničkih komponenti, kemijska ili automobilska industrija).
Vertikalni i horizontalni model
Takvo je trgovanje zanimljivo tvrtkama koje se bave specifičnom proizvodnjom pa na B2B tržištu mogu pronaći sirovinu ili uslugu koja im omogućuje stvaranje vlastita proizvoda. No najvažnije mu je obilježje značajno pojeftinjenje poslovnih transakcija.
Ako se uspoređuju tradicionalni poslovni modeli s B2B poslovnim modelom, analize govore da drugi model smanjuje troškove poslovanja i do deset puta!
Drugi pak oblik B2B-a jest horizontalni, a u njemu sudjeluju tvrtke iz svih industrijskih grana, što omogućuje stvaranje interesnih klastera, velikih skupina raznih poduzeća koje trguju različitim proizvodima.
B2B i B2C
Pojmovi B2B i B2C danas čine osnovu elektroničke trgovine, B2B govori o trgovini robama i uslugama između tvrtki te taj dio elektroničke trgovine u Hrvatskoj i u svijetu dominira, a nasuprot elektroničkoj veleprodaji stoji elektronička maloprodaja ili B2C (Business to Consumer), koja u posljednjih nekoliko godina raste, no i dalje je mnogo manja od B2B segmenta elektroničke trgovine.
Elektroničko poslovanje donijelo je povećanje brzine i reakcija tvrtki na globalne promjene, udaljenost je prestala biti presudan faktor u poslovanju, a globalno je tržište postalo mjesto za tržišno natjecanje.
U svijetu današnje internetske trgovine zato su iznimno važni CRM sustavi (Costumer Relationship Managment) za obradu korisničkih podataka koji se rabe za ciljane kampanje i prodaju specifičnih proizvoda. Upravo zahvaljujući internetu i CRM-ovi kao ideja i filozofija prolaze kroz novu evolucijsku fazu.