Facebook: Budite spremni mijenjati strategije!

Od početka godine Facebook testira još jednu veliku novinu – Explore Feed. Mala ikonica rakete se sada nalazi na glavnom meniju meni za desktop i mobilnu aplikaciju. Ovu opciju nemaju još svi korisnici, ali će uskoro moći da biraju između dva feed-a:

  • Home Feed je originalan news feed koji pokazuje sadržaj koji postavljaju i lajkaju naši prijatelji
  • Explore Feed pokazuje sadržaj stranica (pages).

Facebook će svojim algoritmom određivati što bi moglo biti najinteresantnije na osnovu njegovih dosadašnjih interakcije sa sadržajem na ovoj mreži. Kako se Facebook “opravdava”, promjena je napravljena zbog korisnika, jer su se mnogi žalili kako više ne vide sadržaj koji postavljaju njihovi prijatelji, već su zatrpani raznim stranicama (pages). Sada će im biti izdvojen i pregledniji i jedan i drugi sadržaj.

Što se tiče korisnika, ovo je super promjena i vrlo željena, jer imaju više kontrole birati što gledati. Ali, s druge strane ovo može imati značajan utjecaj na to kako brendovi komuniciraju s fanovima i kako se reklamiraju. Naročito imajući u vidu da prosječni korisnici ove najmasovnije društvene mreže nisu skloni ka masovnijem korištenju novina (koliko njih zna da postoji opcija da svoje postove u News Feedu poredaju kronološki, ili kao top postove?).

Na što brendovi trebaju obratiti posebnu pažnju:

1. Online ponašanje korisnika će se opet mijenjati:

– Facebook korisnici će prvo da gledaju home feed i kada (ako) im to dosadi da idu na explore da vide što još ima.
– Korisnici će još više tražiti sadržaj koji će da im održi pažnju (tj. motivirani su da popune svoje vrijeme na explore feed-u)
– Korisnici će morati ići direktno na stranicu koja ih interesira da bi dobili informaciju ili se zabaviti, jer taj sadržaj im neće biti plasiran na home feed-u.

2. Samo plaćeni sadržaj će se pojavljivati u home feedu, pa će tako brendovi koji su i inače mnogo ulagali u oglašavanje i imali malo organskog sadržaja manje osjetiti negativne posljedice ove promjene.

3. Organski doseg objava sa stranica će se dodatno smanjiti, i jedini način da sadržaj sa stranica dospije u news feed bez reklame je da ga pojedinci podijele.

4. Dakle, broj fanova na stranici postaje još manje relevantan, a važnost toga tko su vaši pratitelji je još veći. Borba za pažnju korisnika će se povećati, kao i borba za što atraktivniji i “viralniji” sadržaj (što ne mora nužno da vodi ka povećanju kvaliteta objava).

5. Prema prvim iskustvima i Facebook grupe su vidljive u home feed-u, što njihovu važnost može da podigne na znatno veću razinu. Također se očekuje se da će dijeljenje s osobnih profila dobiti na važnosti.

Kako će se mijenjati oglašavanje?

1. Osmišljavat ćemo (još) interesantniji sadržaj. Postaje još važnije da se kreira kvalitetan i interesantan sadržaj, prilagođen tome da privuče i održi (i inače kratkotrajnu) pažnju korisnika. Facebook algoritmi određuju što je korisniku interesantno i svaka uspješna interakcija sa sadržajem povećava vjerojatnost da se pojavi na početku explore feed-a.

2. Još više novca za oglašavanje. Budžet za oglašavanje će morati povećati kako bi brend bio konkurentan. Najefikasnije će biti postove postavljati rjeđe, s kvalitetnim sadržajem koji će biti oglašavan, kako bi se pojavio korisnicima u home feed-u . Smanjit će se potreba za čestim postavljanjem postova na stranicama, kao i za lajk kampanjama, zbog smanjenog utjecaja i dosega neplaćenog sadržaja do korisnika.

3. Brendovi će dio budžeta za oglašavanje još više nego ranije usmjeriti u pravcu Influencera, bilo da su blogeri, javne ličnosti ili možda samo ljudi koji imaju veliku publiku na osobnim Facebook profilima.

Dok je korisnicima drago što će ubuduće viđati relevantniji sadržaj, brendovi i agencije koje vode njihove stranice će morati konstantno razvijati nove pristupe, adaptirati strategiju i investirati više u digitalno oglašavanje kako bi dosegli svoju publiku.

Izvor newmoment.com

Podijeli

Odgovori

Top