Kako odabrati ključne poruke po kojima ćete biti prepoznatljivi?

Neovisno o tome radite li u PR agenciji ili imate tvrtku za čišćenje tepiha važno je u vaš poslovni plan i vašu komunikaciju prema klijentima uvrstiti ključne poruke koje će vjerno i izravno komunicirati kako možete pomoći klijentu te po čemu se razlikujete od konkurencije. No kako osmisliti kvalitetne i pamtljive ključne poruke za vašu kompaniju?

POČNITE S ANALIZOM KLJUČNIH PORUKA KONKURENCIJE

Nakon što ste definirali tko su vam glavni konkurenti na tržištu analizirajte njihove ključne poruke iz njihovih radio ili TV reklama, postova na društvenim mrežama te njihove web stranice. Kako biste se istaknuli nad konkurencijom bitno je znati kakvim su konkurentnim porukama trenutno izloženi vaši zajednički klijenti. Takva analiza konkurencije će vam pomoći da formirate ključne poruke koje će klijentima biti pamtljivije i uvjerljivije od konkurencije i neće se izgubiti u buci svih ostalih poruka na tržištu.

Kada ste izvukli i prepoznali ključne poruke konkurencije znat ćete na koji način oni prodaju svoje proizvode ili usluge i moći ćete u svojim porukama istaknuti svoju uslugu kao onu s boljom kvalitetom, bržom ili povoljnijom.  Sistematski analizirajte barem dvoje do pet konkurenata i svakako ćete biti u boljoj startnoj poziciji za privlačenje pažnje klijenata.

ŠTO SU ZAPRAVO KLJUČNE PORUKE?

Ključne poruke su serije tvrdnji o vašoj kompaniji koje odgovaraju na pitanja tko, što, gdje i zašto vaše biznis.  Te tvrdnje bi trebale biti činjenične, uvjerljive i ne duže od jedne rečenice, jednostavne, usmjerene na ciljanu klijentelu i pamtljive. Dobro je kad ključne poruke sadrže osobne zamjenice poput ‘ti’, ‘mi’, ‘nas’, ‘naše’ jer tako lakše privlače pažnju i klijent ih doživljava osobnije i emotivnije.

Dovoljno je imati ukupno 5-6 ključnih poruka ukupno. Cilj je istaknuti se, ali i biti autentično svoj. Ključne poruke ne moraju biti previše sofisticirane i sadržavati ‘velike riječi’ i prazne fraze. One predstavljaju direktan način komunikacije s klijentom i njima morate reći klijentu što možete učiniti za njega tj. kako mu vaš proizvod ili usluga može pomoći. Bitno je da se vaši klijenti mogu poistovjetiti sa porukama koje komunicirate.

GDJE SVE MOŽETE I TREBATE KORISTITI SVOJE KLJUČNE PORUKE?

Sada kada ste osmislili svoje ključne poruke aplicirajte ih na sve materijale koji komuniciraju vašu kompaniju od poslovnog plana do prezentacija za klijente, reklamnog materijala i postova na društvenim mrežama. Vaše će ključne poruke naravno biti drugačije ukoliko se obraćaju zaposlenicima unutar kompanije. Što su ključne poruke pamtljivije i unikatnije i što ih više koristite u svoj komunikaciji na holistički način to će ih (i njihovo značenje) klijenti, poslovni partneri pa i sami zaposlenici povezivati sa vašom kompanijom. Ne kaže se uzalud da je ponavljanje majka mudrosti.

Tako je ponavljanjem i holističkom komunikacijom ime brenda Pampers postalo sinonim za pelenu,  Gillette za britvicu ili Kalodont za zubnu pastu.

Važno je zapamtiti da se navike ljude i ponašanje (npr. zamjena prijašnje PR agencije za novu) mijenjaju tek nakon što su veliki broj puta izloženi uvjerljivim konkurentnim porukama.

U sažetku, važno je identificirati i/ili segmentirati ciljanu skupinu ili skupine klijenata, analizom ključnih poruka konkurenata pronaći neiskorišteni prostor ili njihov propust gdje možete započeti svoju komunikaciju i prilagoditi vašu komunikaciju koja uključuje ključne poruke ciljanim skupinama kojima se obraćate. Osmislite vlastiti vokabular za vaš brand ili kompaniju i fraze po kojima ćete biti poznati, pozitivan i samopouzdan ton te kontinuirano koristite vaše pomno osmišljene fraze, izraze i ključne poruke u svoj komunikaciji.

Sve to zahtijeva pažljivu analizu, disciplinirano ponavljanje, kreativnost, strpljenje i na taj način ćete stvoriti prepoznatljivo ime i potpis za vašu kompaniju ili brend. Na neki način to je kao kada započnete dijetu, na početku teško, zahtjeva pripremu a kasnije vam postane dio rutine i poluči nevjerojatne rezultate!

www.ambrela.hr

[email protected]

Podijeli

Odgovori

Top