Sakrij oglas

Komunikacija na društvenim mrežama sve važnija u poslovnom svijetu

Komunikacija na društvenim mrežama sve važnija u poslovnom svijetu

Čak 88 posto tvrtki u Hrvatskoj u svome poslovanju koristi Facebook, a zanimljivo je da ih sve više koristi Google+ – njih čak 23 posto, pokazalo je istraživanje o poslovnom korištenju društvenih mreža koje je za tvrtku Ping Pong dvosmjerne komunikacije provela agencija za istraživanje tržišta Masmi. Istraživanje je provedeno među zaposlenima u marketinškim i komunikacijskim odjelima  vodećih tvrtki u Hrvatskoj.

Velika većina ispitanih društvene mreže smatra iznimno korisnim marketinškim i PR alatom (58%), no tu je još uvijek i trećina tvrtki koja smatra da nemaju koristi od izlaska na društvene mreže (28%). Pokazalo se i da društvene mreže omogućuju jednostavniju i bržu komunikaciju s klijentima, korisnicima i potrošačima (45%), a sve je više njih koje su na društvenim mrežama pronašle nove poslovne partnere (32%).

Najkorisnijom društvenom mrežom poslovni korisnici u Hrvatskoj i dalje smatraju Facebook (61%), a sve više se probija i Google+ kojega smatra najkorisnijim čak 17% ispitanih.

Svoju prepoznatljivost na društvenim mrežama tvrtke ozbiljnije grade u većini slučajeva tek u posljednje dvije godine (36%), a mnogi su se brendiranju u ovom području posvetili tek u posljednjih godinu dana (32%) ili tek u posljednjih šest mjeseci (14%).

Svoju prisutnost na Facebooku većina ocjenjuje zadovoljavajućom (48%), uspješnima se smatra trećina (32%), dok manji broj ispitanih nije zadovoljan svojim aktivnostima na najpopularnijoj društvenoj mreži (11%).

„Ovi rezultati pokazuju da se o komunikaciji i brendiranju na društvenim mrežama sve više strateški promišlja. Tvrtke svoju komunikaciju prilagođavaju novim trendovima, a u mnogim je slučajevima pomno isplanirana strategija na društvenim mrežama pozitivno utjecala i na poslovne rezultate. No, s obzirom na gotovo svakodnevne novitete i pojavu novih društvenih mreža, nije nimalo lako držati korak u ovom području“, izjavila je Manuela Šola, direktorica tvrtke Ping Pong dvosmjerne komunikacije“.

Istraživanje, naime, pokazuje i da tvrtke iznimno malo pozornosti posvećuju praćenju pravila društvenih mreža o promocijama. Čak 20% uopće ne prati nova pravila, 10% njih tek namjerava obratiti pozornost na pravila o promociji, a 36% ih se ponekad informira o novim pravilnicima.

Društvene mreže i kao alat za praćenje konkurencije

O tome koliko tvrtke ozbiljno shvaćaju svoju prisutnost na društvenim mrežama govori i podatak da većina sa svojim fanovima komunicira svakodnevno (19%), a čak trećina i nekoliko puta na dan (31%). S obzirom da je community management relativno novo zanimanje, taj je posao u velikoj većini slučajeva povjeren osobama unutar tvrtke (74%), dok se manji dio njih odlučio za specijaliziranu agenciju ili za osobu izvan tvrtke (11%).

Iako se ovoj vrsti komunikacije pridaje sve veća pozornost, budžeti koji se za nju koriste su i dalje iznimno mali. 67% ispitanih je odgovorilo da iz svog marketinškog i PR budžeta za komunikaciju na društvenim mrežama izdvaja od 0-5% budžeta, 5% ih izvdaja do 10% budžeta, a samo manji postotak (3%) izdvaja više od 15% svog proračuna za komunikaciju na društvenim mrežama.

„Zanimljiv je i podatak da čak 40 posto ispitanih priznaje da društvene mreže koristi i za svakodnevno praćenje aktivnosti konkurencije, a trećina ih ponekad prati nove poslovne poteze svojih tržišnih konkurenata“, pojašnjava Manuela Šola.

Među poslovnim korisnicima još uvijek nije dovoljno prepoznata važnost edukacije u području društvenih mreža pa tako istraživanje pokazuje da polovica ispitanih nikada ne pohađa edukacije o društvenim mrežama, značajan broj ih pohađa vrlo rijetko (36%), a samo manji broj se na njih odlučuje kad ima vremena (10%).

Velika većina tvrtki svojim zaposlenicima nije odredila pravilnik za korištenje društvenih mreža (82%), no takve pravilnike ipak primjenjuje 18 posto tvrtki u Hrvatskoj.

Društvene mreže su postale i sve veći izvor informacija pa se putem njih informira već pet posto ispitanih. No, i dalje prednjače online mediji putem kojih do informacija dolazi najveći dio korisnika (73%), dok se taj udio u klasičnim medijima sve više smanjuje (21%).

Podijeli

Odgovori

Top