Što se ne može mjeriti u odnosima s javnošću?

poduzetništvo, rizik

Prilikom planiranja i implementacije PR kampanje puno se vremena i pozornosti posvećuje brojkama. Što očekujemo, kada to očekujemo i koliko će brojke rasti tijekom i poslije kampanje? Većina klijenata je upoznata s činjenicom da se broj PR objava ne može do u broj isplanirati te da je potrebno zadovoljiti brojne parametre kako bi se došlo do vrijedne uredničke i novinarske objave. Upravo je ta stavka ono što već od samog početka izdvaja odnose s javnošću od zakupa oglasnog prostora koje klijentu ostavlja potpuni nadzor nad zakupljenim prostorom.

Odnosi koje izgrađuje vaš PR tim – ono što se nikako ne može izmjeriti brojkama su odnosi koji se grade i njeguju, po mogućnosti dugotrajno. Bilo da je riječ o odnosima s medijima, ključnim partnerima ili neizravno s krajnjim potrošačima, odnosi s vašim javnostima su nemjerljiv doprinos ugledu i budućim poslovnim izazovima. Način na koji se obraćate ciljanim skupinama, učestalost i oblik vaših poruka, sadržaj koji kreirate i kojeg im stavljate na raspolaganje samo su dio odnosa koji se uspostavlja i gradi. Jeste li tu kad vas korisnici traže, koliko ste dostupni medijima i nudite li im sadržaj koji će moći integrirati u svoje članke… Odnosi koje želite izgraditi moraju biti na čvrstim temeljima i dugoročni jer ćete jedino na taj način dostići i zadržati poziciju koju želite.

Kad se pokrene priča o vama – tzv. „buzz“ među ciljanim javnostima je ono što brojke ne mogu izraziti. Pozitivni rezultati, inovacije, izvrsni međuljudski odnosi i radna atmosfera, inicijativa koja vas izdvaja od drugih… sve su to stavke koje nenametljivo, a nemjerljivo grade o vama sliku koju želite. Čak i kratkoročna dobro osmišljena kampanja može izazvati toliko željeni efekt prepoznatljivosti i isticanja u masi sličnih proizvoda i usluga. A kad se već priča o nama, svakako želimo da ta priča bude pozitivna, da prepoznaje i koristi ključne poruke, te da ističe prednosti koje želite istaknuti. Dobar PR je ipak dobar PR, a utjeha je rečenica je dobro da se priča o nama pa makar i loše.

Što radite svojim konkurentima – PR kampanja je namijenjena pozicioniranju tvrtke, osobe, proizvoda ili usluge, no namijenjena je i konkurenciji. Jedna od nemjerljivih stavki je interes ciljanih skupina upravo za vašim proizvodom ili uslugom, a ne onim koji je „na polici“ vašeg glavnog konkurenta. U ovom je slučaju iznimno važno ne „spoticati“ se o konkurenciju ocrnjivanjem ili negativnim komentarima. Isticanje vlastitih prednosti i sposobnosti jedini je način da se dugoročno i džentlmenski opstane na tržištu uz ostale dobre ponuđače.

Odgovarajući brand ambasadori – odabir osobe koja vas i vaš brend predstavlja u javnosti je nemjerljiv. Besprijekoran imidž i usuglašenost s brendom ponekad je teško postići, no ukoliko u tome uspijete, zadovoljstvo će biti više nego obostrano. Nikako ne treba zanemariti ni najbolje brand ambasadore, a to su sami korisnici proizvoda ili usluga čija preporuka je na kraju ipak najvrednija i kojoj se vjeruje. Mnoge su zamke kod korištenja i poznatih osoba i“običnih“ potrošača. Kod poznatih osoba je uvijek nezgodno odabrati onu pravu osobu koja je dovoljno utjecajna da izazove pozitivan interes, a opet ne toliko jaka da ne zasjeni sami proizvod ili uslugu. Krajnji korisnici su brutalno iskreni pa sami unaprijed odvagnite dobre i loše strane ovog načina promocije. Urednici, novinari i blogeri jedna su od najutjecajnijih skupina, a njihovo stručno mišljenje od velike važnosti za osobu ili brend.

Opisno ocjenjivanje gore navedenih stavki ipak ne znači da brojevi nisu umiješani. Samo ako su zadovoljeni svi uvjeti koje ne možemo do kraja mjeriti, u realizaciji će se i brojke pokazati kao vrhunske.

Podijeli

Odgovori

Top