Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Stop štrebanju: Promjena školstva kroz male, lokalne zahvate

S ovom idejom, osmišljen je koncept „flipped learninga“, odnosno obrnutog učenja pri kojem učenici osnovne teorijske koncepte svladavaju kod kuće, dok je nastava namijenjena razjašnjavanju teoretskih nedoumica i primjeni naučenog kroz praktične vježbe i zadatke.

Već duže vremena se na sve strane mogu čuti komentari o potrebi za promjenom hrvatskog sustava obrazovanja koji je prema zastarjelom modelu značajno orijentiran na „štrebanje napamet“ uz slabu razradu praktičnih vještina. Srećom, vlastitom inicijativom mnoge su škole u mogućnosti to promijeniti na lokalnoj razini. Za jednom takvom promjenom je krenula privatna škola Futura uključenjem u Erasmus+ projekt „Flipped Learning – Teaching for Tomorrow“.

„Flipped Learning – Teaching for Tomorrow“ projekt usmjeren je na promicanje korištenja digitalnih tehnologija u svakodnevnoj nastavi, olakšavanje mogućnosti obrazovanja učenicima u nepovoljnom socijalnom, financijskom ili zdravstvenom položaju te, u konačnici, na smanjenje stope odustajanja od srednjoškolskog obrazovanja na manje od 10% na razini Europe. Kao ključan faktor u postizanju navedenih ciljeva, pretpostavljena je promjena u načinu obrađivanja i učenja gradiva koja bi učenicima bila zanimljivija te kao ishod učenja davala spektar praktičnih vještina primjenjivih u daljnjem učenju, razvoju i životu.

S ovom idejom, osmišljen je koncept „flipped learninga“, odnosno obrnutog učenja pri kojem učenici osnovne teorijske koncepte svladavaju kod kuće, dok je nastava namijenjena razjašnjavanju teoretskih nedoumica i primjeni naučenog kroz praktične vježbe i zadatke. Učenici se za nadolazeće satove praktički pripremaju unaprijed uz digitalne materijale prethodno dostavljene od strane nastavnika ili samostalnim obrađivanjem lekcije na način dogovoren s profesorom. Na početku „obrnutog“ sata, nastavnik kroz kratki kviz ispituje razumijevanje kod kuće usvojenog gradiva čime dobiva uvid u predznanje učenika te ih prema tome dijeli na grupe za rješavanje zadataka sukladno pokazanom – koji znaju više, dobiju teže zadatke, koji razumiju manje, dobiju lakše. Na taj način, pristup učenicima se individualizira, lakše se rješavaju nejasnoće te je težina gradiva i zadataka prilagođena sposobnostima pojedinca pri čemu se smanjuje moguća frustracija ili strah koji se obično javljaju kod učenika s poteškoćama u razumijevanju.

Ovakva metoda rada mijenja dosadašnju ulogu nastavnika iz uloge predavača u ulogu pomagača. Također zahtjeva i određenu razinu informatičke pismenosti – i od nastavnika i od učenika – budući da projekt podrazumijeva korištenje digitalnih tehnologija i materijala u redovnoj nastavi. Nadalje, pomaže zadržavanju učenika u školskim klupama olakšavanjem dostizanja ocjena koje su zadovoljavajuće u okvirima formalnog obrazovanja, a ostvarive u skladu s učenikovim mogućnostima. Ovakav individualni pristup pomaže brzoj detekciji učenikovih problema, bili oni kognitivne, emotivne, socijalne prirode, te brzom rješavanju istih – a upravo su problemi demotivacije, nerazumijevanja i nedostižnih standarda razlozi zbog kojih učenici napuštaju sustav obrazovanja.

Osim Hrvatske, koju predstavlja škola Futura, u projektu „Flipped Learning“ sudjeluju škole iz Turske, Italije, Portugala, Češke, Latvije i Mađarske te, osim Hrvatske i Češke, svaka od zemalja-partnera ima natprosječnu stopu ranog odustajanja od školovanja, a nekima od škola nedostaju osnovni resursi (poput opreme ili informatički osposobljenih nastavnika) za potpuno provođenje zamišljenih aktivnosti. No, Erasmus+ fondacija pokriva sve troškove nabave potrebnih sredstava te omogućava i u potpunosti financira razmjene učenika i nastavnika u svrhu usavršavanja – baš kakva je bila razmjena nastavnika koja je trajala od 14. do 18. svibnja, a njen domaćin bila Perugia (Italija).

Privatna škola Futura, kao hrvatski predstavnik, raspolaže svim potrebnim sredstvima, kadrovima i iskustvima za kvalitetan doprinos poboljšanja stanja partnerskih škola, ali i za provedbu novog koncepta nastave. Neki od Futurinih nastavnika već su radili prema modelu obrnutog učenja, a iz škole poručuju da se nadaju da će ideja zaživjeti i u većem broju hrvatskih škola budući da se nastavnici svakodnevno nanovo uvjeravaju u uspješnost ove metode već od trenutka njene implementacije u redovnu nastavu.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.