Sve više građana Hrvatske koristi pametne telefone za pristupanje internetu

Predstavljamo rezultate nove globalne studije Google Internet Consumer Study 2017 koju je provela agencija KANTAR TNS u ime tvrtke Google, a koja obuhvaća osobitosti ponašanja korisnika na internetu.

Provedena studija pruža pregled ponašanja korisnika na internetu u Hrvatskoj, u dobi od 16 i više godina, uključujući i korisnike iz više od 63 zemlje svijeta. Iz studije je lako iščitati koje sve online usluge koriste hrvatski građani, koliko ih često koriste, kao i na kojim uređajima. Rezultati studije prikazani su kao analitički online alat Consumer Barometer.

Istraživanje je pokazalo da 74% građana Hrvatske redovito koristi internet u osobne svrhe. Usporedbe radi, na globalnoj razini ta brojka raste na 82%. Najaktivniji korisnici kreću se u dobi 25-34 te  35-44 godina (odnosno 19% i 22%). Međutim, suprotno pretpostavci o mladoj dobi online korisnika, korištenje interneta među svim dobnim skupinama prilično je ujednačena. Internet je okruženje koje komunikaciju omogućuje ljudima svih dobi.

Danas, korisnici u Hrvatskoj internetu pristupaju s više od 2 uređaja, točnije 2.6 (isto kao i 2016. godine). Građani Hrvatske koriste sve više uređaja kojima pristupaju internetu: 68% ih koristi pametne telefone (65% ih je to činilo lani), 55% ih koristi laptope i 40% pametne televizore. Nadalje, građani Hrvatske koriste netbooke, chromebooke, e-booke, pametne satove i trekere kojima se također povezuju na internet.

Sve više građana Hrvatske koristi pametne telefone za pristupanje internetu, pa je tako u 2017. godini 24% korisnika jednako koristilo računalo/tablet i pametni telefon za pristup internetu, dok je za 30% korisnika preferirani uređaj za pristup internetu bio upravo pametni telefon.

Ponašanje hrvatskih građana na internetu sukladno je globalnim trendovima. Tako online korisnici iz Hrvatske internet koriste za pretraživanje informacija (81%), za zabavu (81%), za objavljivanje online zadataka (63%), postavljanje online sadržaja (18%) te pomaganje drugima objašnjavajući im kako nešto napraviti online (42%).

Na mjesečnoj razini 78 % hrvatskih korisnika traži online informacije o robi i uslugama, 70% korisnika koristi karte za određivanje lokacije ili rute, a 46% online kupuje. Najpopularnije online aktivnosti su: korištenje pretraživača (94%), korištenje društvenih mreža (74%) i gledanje videa putem interneta (89%).

Studija ukazuje na pojavu nove vrste korisnika koje zovemo “onlineri” i istražuje teme poput promjena u ekosustavu uređaja, nedavne promjene u trendovima vezane uz video sadržaj te što nosi budućnost kada je riječ o potrošačkoj tehnologiji. Porast mobilnih uređaja se nastavlja, što ukazuje na to kako ljudi međusobno komuniciraju te na interakciju s digitalnim svijetom. Kako bi bile korak ispred, vrijeme je da brendovi istraže kako iskoristiti novonastalu situaciju s ciljem zadovoljavanja potreba korisnika, kao i onih poslovnih”, rekao je Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics.

Za studiju Google Internet Consumer Study 2017 koju je provela agencija KANTAR TNS u ime tvrtke Google intervjuirani su ispitanici iz više od 63 zemlje svijeta. U Hrvatskoj je istraživanje provedeno u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2017. u formi osobnog intervjua, na uzorku od 1.000 ispitanika u dobi od 16 i više godina.

Podijeli

Odgovori

Top