Iako sad već postoje društvene mreže koje su po broju korisnika „prešišale“ Facebook – možete li zamisliti život bez njega? To je prva društvena mreža koja je zaludila i istovremeno povezala svijet, a osim što povezuje i olakšava interakciju, Facebook se iz godine u godinu sve više koristi za poslovne aktivnosti.
Naime, s vremenom postaje jedna od vodećih platformi za oglašavanje.
Prije samog oglašavanja na bilo kojoj online platformi – moramo znati TKO JE NAŠ KUPAC!
Kad uvidimo točno tko je naš kupac, moći ćemo se odlučiti na kojoj platformi postaviti oglašavanje. Ako kupci nisu isključivo teenageri tada je Facebook odlična platforma za oglašavanje i brendiranje istovremeno.
Upravo je to razlog koji me nagnao da napišem par redaka kroz koje ćete uvidjeti blagodati Facebook-a u poslovanju.
Pa krenimo:
1. Izloženost potencijalnim kupcima
Iz dana u dan Facebook broji nove korisnike, te ta brojka iz dana u dan raste! Svaki korisnik je potencijalni kupac što znači da oglašavanjem putem ove društvene mreže – limita NEMA! Facebook trenutno broji preko 2 milijarde aktivnih korisnika. Dovoljno?
2. Prikupljanje novih kontakata
Za uspješno poslovanje nije dovoljno imati samo Facebook stranicu. Zamislite da se nesretnim slučajem platforma sruši – što tada??? Tu je bitna stavka prikupljanje kontakata s kojim ćemo ostati u interakciji i izvan Facebooka. Naime, sigurno ste zamijetili razne GIVEAWAY aktivnosti ili oglasne kampanje u kojima se (za uzvrat) traži mail adresa?! To je upravo to – tako se prikuplja baza klijenata. Također, vrlo je bitno da ih se ne zamara svakodnevnim slanjem mailova jer to može izazvati kontraefekt. Moja je preporuka da im se jednom do dvaput mjesečno šalju newsletteri s njima relevantnim informacijama o novostima, akcijama ili popustima. Sretno!
3. Smanjite marketinške troškove
Postaviti Facebook stranicu na noge ne košta te ni kune. Naravno, uvijek se može angažirati stručnjaka za to. Pa gdje se onda troši novac? Novac se troši jedino na oglasne kampanje na Facebooku, čija je cijena u usporedbi s uobičajenim print, TV ili radio oglašavanjem smiješno niska, a upravo Facebook oglasi dosežu 1.000 puta više korisnika nego spomenuti oglašivački kanali. Zaključak: ti odlučuješ koliko ćeš uložiti u promociju vlastitog businessa. Istraži, pripremi se i kreni u akciju!
4. Dosegni ciljanu publiku
To što Facebook broji nekoliko milijardi korisnika ne znači da će svi biti zainteresirani i lajkati vašu stranicu i/ili kupiti vaše proizvode ili usluge. Poanta je u usmjeravanju oglasa na ciljane korisnike. Recimo da imate slastičarnicu – usmjerite svoje oglase na ciljanu publiku (osobe koje žele kupiti kolač, a ne primjerice na osobe koje žele ići na putovanje) unutar nekoliko kilometara od vašeg prodajnog mjesta. Oglas će vas možda stajati malo skuplje, ali ćete tako suziti i precizirati potencijalne kupce. Što se više sortiraju oglasi veća je vjerojatnost da ćete zainteresirati baš one korisnike koji će tako postati vaši kupci, a riješiti se onih nepotrebnih koji su na vašu stranicu „zalutali“.
5. Koristi Facebook analitiku
Možda niste ekspert za brojke, ali bila bi uistinu šteta ne iskoristiti informacije koje vam se besplatno pružaju na uvid. Naime Facebook pruža informacije kao što su:
- broj ljudi koji su lajkali/pratili/posjetili vašu stranicu
- doseg svake objave i stranice općenito
- angažman na stranici
- demografske podatke korisnika
Zato iskoristite dostupne informacije na temelju kojih možete razviti svoje poslovanje. A ujedno vam može pomoći i da optimizirate oglasne kampanje, kako ne biste uzalud trošili novce na kampanje koje ne daju dovoljno dobre rezultate. Zapamtite, uz pomoć analitike znamo što korisnici od nas žele, a što ne žele!
6. Lojalnost
Većina ljudi prije određene kupovine (naročito online kupovine) želi biti sigurna kako će sve proteći bez problema, te kako će za svoj novac dobiti traženi proizvod. Nažalost, u današnje smo vrijeme svjedoci brojnih prevara, te je sasvim normalno da potrošači imaju određenu sumnju i strah pri online narudžbama. Stoga je vrlo bitna Facebook stranica, na kojoj korisnici mogu vidjeti povratne informacije, vaše i od vaših klijenata, te upravo na taj način steći povjerenje u vaš brend. Općenito, kod društvenih mreža, od velike su važnosti brzina i učestalost interakcije (koliko često odgovaramo na upite, te koliko vremena korisnici čekaju na naš odgovor). Sve su to „sitnice“ koje su prijeko potrebne za stjecanje povjerenja (novih) korisnika!
7. Povećaj svoj web promet
Iskoristite Facebook stranicu kako biste privukli klijente na web stranicu. Kako? Jednostavno je – iskoristite linkove koji će korisnike direktno odvesti na vašu web stranicu, posebice ako imate web shop. No, nemojte u pretjerati u tome i objavljivati samo linkove – vrlo je bitno iste skratiti i uključiti kreativnost u objavu koja je relevantna za link. Ne zvuči komplicirano, zar ne?
8. Mobilna verzija
Prilagodite vašu web stranicu i mobilnoj verziji jer je broj korisnika koji pristupaju internetu putem mobilnih uređaja dvostruko veći od onih koji pristupaju putem računala. I ovdje vrijedi ona – što jednostavnije to bolje!
9. Facebook i SEO
Kao što sam već spomenula, upotrijebite Facebook za usmjeravanje prometa na vaš blog i/ili web stranicu. Naime, vaše objave, poveznice koje dijelite te ostale radnje s Facebook profila odličan su SEO alat, ako su indeksirane od strane tražilica. Iskoristite Facebook te podignite rang vaše web stranice na pretraživačima!
10. Špijunirajte konkurenciju
Kao i na svakom polju – uvijek se može bolje! Stoga, pratite objave konkurenata i pronađite inspiraciju i nove ideje. Prigrlite ono što vam se sviđa, a izostavite ono što smatrate lošim ili nebitnim. Svi to rade – možete i vi!
Za kraj mogu samo zaključiti da nas je 2020. naučila kako će se sve više poslovanja okrenuti digitalnom poslovanju i prodaji putem web shopova.
Prije samog postavljanja web shopa vrlo je bitno da se raspitate i imate strategiju, jer će vam se u suprotnom dogoditi da se dogovorite za izradu web shopa po cijeni X. Zatim će vam biti potrebne dorade za sve što niste znali da vam treba, što će rezultirati cijenom Y, što će vas na kraju dovesti do cijene Z i mnogo izgubljenih živaca.
S obzirom na to da će vam specijalist digitalnog marketinga biti potreban da sve to postavite na noge kako treba, razmislite o angažiranju istoga i prije početka izrade web shopa. Ovo je naravno, samo topli savjet, proizašao iz godina iskustva.
Lejla Rizvanović – po struci magistar ekonomije, a u naravi Client Sucess Manager koja kroz digitalni marketing i personal branding potiče pojedince i tvrtke da dosegnu svoj maksimum.
U svijet digitalnog marketinga ušla je gotovo slučajno, a od tada uspješno vodi agenciju iDigital. Osobno brendiranje je segment poslovanja u kojem se posebno dobro snalazi.
Znatiželjna po prirodi stalno se usavršava. Osim što pohađa razne edukacije, sama organizira i vodi radionice iz digitalnog marketinga.
Radoholičar je i zato posebno cijeni svoje slobodno vrijeme. Voli čitati, šetati i veliki je ljubitelj životinja, uz nju je uvijek vjerni francuski buldog Bobo.
Po struci magistar ekonomije, a u naravi Client Sucess Manager koja kroz strategiju digitalnog marketinga i personal brandinga potiče pojedince i tvrtke da dosegnu svoj maksimum. U svijet digitalnog marketinga ušla je gotovo slučajno, a od tada uspješno vodi agenciju iDigital. Osobno brendiranje je segment poslovanja u kojem se posebno dobro snalazi. Znatiželjna po prirodi stalno se usavršava. Osim što pohađa razne edukacije, sama organizira i vodi radionice iz digitalnog marketinga. Radoholičar je i zato posebno cijeni svoje slobodno vrijeme. Voli čitati, šetati i veliki je ljubitelj životinja, uz nju je uvijek vjerni francuski buldog Bobo.