Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Turizam

13 partnera na Mediteranu razvilo je model pametnog turizma

Hrvatske turističke destinacije izvrstan su primjer pametnog turizma – od održivog načina života na otocima Krka i Lošinja do primjene digitalnih rješenja kod problema masovnosti turista u Dubrovniku.

Tijekom protekle dvije i pol godine okupljeni partneri i dionici iz sektora turizma međusobnom su razmjenom podataka i nizom raznih analiza došli do spoznaje da održivost, uključivost i suradnja, ljudski kapitali te inovacije i digitalne tehnologije predstavljaju glavne stupove oko kojih su razvili poslovni model pametnog turizma. Razvoj pametnog turizma nužan je za pozicioniranje zemalja Mediterana kao atraktivnih i konkurentnih turističkih destinacija. Poslovni model pametnog turizma će na lokalnoj, regionalnoj ili čak nacionalnoj razini, kako u Republici Hrvatskoj, tako i u ostalim zemljama Mediterana, služiti kao univerzalni strateški okvir koji će doprinijeti pozicioniranju Mediterana kao održive, atraktivne, pametne i uključive destinacije.

U vidu održivog turizma cilj je poticati sve održive mjere kao što su očuvanje prirodne i kulturne baštine, održive navike (gospodarenje otpadom, konzumacija lokalnih proizvoda), prostorno planiranje, održivi način prijevoza, uključivanje lokalnog stanovništva, itd. Provedena je analiza kod svih partnera s brojnim uspješnim primjerima dobre prakse. U Hrvatskoj su već poznati primjeri grada Dubrovnika (web stranica Dubrovnik koja omogućuje vritualni razgled grada, ali  služi za predviđanje gužvi na određeni dan u Dubrovniku) ili grada Splita (mobilna aplikacija SmartParking, koja uz pomoć senzora pomaže vozačima u pronalaženju slobodnog parkirnog mjesta). Otok Krk prvi se okrenuo održivosti i prije svih krenuo s održivim programima razvoja, a otok Mali Lošinj također je primjer dobre prakse održivosti u Hrvatskoj jer je jedna od prvih destinacija u Hrvatskoj koja uspješno prati i upravlja svojim turističkim razvojem kroz Europski sustav pokazatelja za turizam za održiva odredišta (ETIS ), a 2019. godine osvojio je i 2. mjesto među vodećih 100 održivih destinacija na ITB Berlinu, o čemu je bilo riječi i na nizu provedenih panel rasprava u sklopu SMARTMED projekta. Provedbom poslovnog modela SMART turizma omogućit će se brojne prilike za kreiranje inicijativa u turizmu koji će uključiti sve zainteresirane dionike, gdje će lokalne zajednice promicati svoju baštinu, a turisti zajedno sa stanovništvom čuvati okoliš i istovremeno se educirati.  

Kako su neke destinacije primijenile „smart“ rješenja?

Kad je riječ o tehnologiji i uključivanju iste u turizam u svrhu poboljšanja cjelokupne turističke slike, tada je važno istaknuti Dubrovnik koji uz pomoć brojača turista, raznih aplikacija te kamera postavljanih po gradu, nastoji riješiti problem “overtourisma” i masovnosti i time očuvati staru gradsku jezgru. Grad Rijeka je jedan od prvih gradova u Hrvatskoj koji je usvojio pametni koncept. Rijeku je još 2014. godine Europska unija prepoznala kao pametni grad u svojoj studiji „Mapiranje pametnih gradova“. Grad Rijeka nudi niz pametnih rješenja za pomoć svojim građanima i posjetiteljima kao što su: e-Usluge, Rijeka City Card, dvije pametne autobusne stanice u Rijeci te mobilna aplikacija Smart Bus Stop Rijeka.

Sve ono što je Ministarstvo turizma i sporta razvijalo zajedno s projektnim partnerima uskoro će biti zaokruženo s digitalnom platformom gdje će se pohraniti sve ideje, znanja, aktivnosti kao i poslovni model pametnog turizma. Digitalna platforma rezultat je rada svih partnera pod koordinacijom grčkog Ministarstva turizma. Finalno, objavit će se edukativni materijali svih partnera na nacionalnim jezicima kao i rezultati pilot projekata koji će u budućnosti služiti za umrežavanje i povezivanje dionika iz sektora turizma.

Projekt je financiran sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Više informacija o projektu možete naći na Internet stranici https://smartmed.interreg-med.eu/


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.