Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

2023. je prošla u znaku inflacije i racionalizacije potrošnje

Novi E-commerce Report 2023, za koje je istraživanje provela platforma za usporedbu cijena Jeftinije! (dio Heureka grupe) i Valicon, agencija za marketinško savjetovanje, pokazuje da je 2023. godina bila godina racionalizacije i stagnacije i u online poslovanju.

U digitalnom dobu, u kojem je online kupnja ključni segment trgovine, razumijevanje trendova i potrošačkih navika ključno je za uspjeh svakog poslovanja. U tom su duhu, Igor Martinović s Jeftinije.hr, platforme za usporedbu cijena i Kristijan Gregorić iz tvrtke Valicon, na webinaru Online kupci u 2023. i očekivanja u 2024. predstavili nove rezultate istraživanja navika online potrošača E-commerce Report 2023.

Glavna skupina online potrošača su pripadnici Y generacije

Istraživanje E-commerce Report kojeg već više od deset godina provode Jeftinije.hr i Valicon, otkrilo je kako je 2023. godina donijela povećanu racionalizaciju i stagnaciju i u svijetu ecommercea. U skladu s time, smanjio se i intenzitet online kupnji posebno kod kategorije potrošača koja u online trgovinama kupuje više puta mjesečno.

Prema učestalosti online kupnje, prošle je godine zabilježen skok udjela u potrošnji Z generacije i to s 5 % na 13 %. Nositelji potrošnje su i dalje pripadnici generacije X (s udjelom od 43 %) i generacija Y (s udjelom od 28  %) dok udio baby-boom generacije opada (s 20 na 16 % u usporedbi s 2022.). Najznačajniji rast redovitih intenzivnih kupaca vidljiv je među pripadnicima generacije Y koja s rastom kupovne moći postaje i glavna potrošačka skupina.

Recesija je utjecala na porast prekogranične kupnje

U krizama potrošači teže povoljnim kupnjama i upravo je to jedan od osnovnih razloga blagog porasta prekograničnih kupnji. U odnosu na ukupan broj online kupnji, udio prekogranične kupnje je i dalje značajno manji, ali je zanimljivo primijetiti kako je u odnosu na 2022. prošle godine taj udio porastao, i to s 14 % na 17 %.

Analizirajući strukturu kupnji prema najtraženijim kategorijama proizvoda, istraživanje E-commerce Report je pokazalo kako je i tijekom 2023. godine moda bila dominantna kategorija u online kupnjama. Uz kategoriju mode, rastao je i segment proizvoda za dom i vrt, proizvoda iz kategorije elektronika te ljepota i zdravlje.

Unatoč racionalizaciji, u 2023. je porasla vrijednost prosječne online košarice koja je prošle godine iznosila 139 €. Prosječna vrijednost košarice je porasla i u svakom od najpopularnijih segmenata kupnji – u kategoriji dom i vrt iznosila je 274 €, u kategoriji elektronika 235 €, u kategoriji mode 92 €, a u kategoriji ljepota i zdravlje 86 €. E-commerce Report za 2023. pruža vrijedan uvid u trenutno stanje i budućnost online kupovine. Promjene u navikama i očekivanjima potrošača, zajedno s tehnološkim napretkom, oblikovale su dinamično i sve više personalizirano online okruženje. Ovo istraživanje ne samo da otkriva ključne trendove, već prije svega omogućuje tvrtkama da se na pravi način pripreme za suočavanje s novim izazovima u budućnosti uz bolje razumijevanje tržišne situacije.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.