4 stvari koje digitalne vage govore o vama

U današnje vrijeme kad smo „opsjednuti“ utjecajem tehnologije na zdravlje te kada pametni sat Apple Watcha može napraviti EKG, a vaš madrac vas izvještava o vremenu provedenom u REM fazi sna, logično je da je i stara osobna vaga evoluirala te da sadrži naprednije značajke.

Nove digitalne vage šalju električne signale kroz vaše tijelo kako bi izmjerile postotak tjelesne masti, postotak mišića, koštane mase i tako dalje. Na kraju prenose podatke u aplikaciju koju imate instaliranu na pametnom telefonu kako biste svakodnevno mogli pratiti stanje.

Što sve mjere pametne vage?

Pametne digitalne vage i dalje mjere našu težinu i to bilježe automatski, ali ovisno o modelu daju nam i mnoge druge podatke kao što su:

  1. BMI ili indeks tjelesne mase: BMI je vrijednost koja se često koristi za određivanje zdravstvenog stanja te za utvrđivanje prekomjerne tjelesne težine. To je omjer naše težine i visine. Indeks tjelesne mase je korisno znati, ali ima i svojih nedostataka. Mišićavi ljudi se svrstavaju u kategoriju onih koji imaju prekomjernu težinu, ali oni nisu zdravstveno ugroženi jer je to isključivo mišićna masa, a ne tjelesna masnoća.
  2. Postotak tjelesne masti: postotak tjelesne masti pokazuje koliko od ukupne težine odlazi na masno tkivo. To uključuje esencijalne masne kiseline i skladištenu masnoću. Ovo je izvrsna vrijednost koju bismo trebali uzimati u obzir kada je u pitanju cjelokupno zdravlje. Obično je bolje imati niži postotak masnoće, ali isto tako ni preniska razina nije dobra za vaše zdravlje.
  3. Postotak mišićne mase: mišićna masa je broj koji pokazuje koliko ukupno tjelesne težine čini mišićno tkivo. Ovaj podatak je koristan onima pokušavaju razviti odnosno povećati mišiće. Ponekad je teško reći odnosi li se težina koju dobivate na mišiće ili tjelesnu masnoću (premda biste to mogli bolji utvrditi brzim pogledom u zrcalo nakon mjesec do dva).
  4. Postotak vode u tijelu: podatak o postotku vode pokazuje ukupnu količinu vode u i izvan stanica. Ako imate oko 50%, to znači da ste hidratizirani. Sve puno niže od 50 sugerira na dehidraciju.

Pametne vage povezuju se s mobitelom preko Bluetootha. Postoje i određene aplikacije koje možete preuzeti na svoj mobitel. Mjerenja ostaju zabilježena na vagi neko vrijeme kako biste pomoću jednostavnog grafa na mobitelu mogli pratiti eventualni napredak.  Važno je napomenuti da vagu mogu koristiti svi ukućani, na jednom ili svatko na svom mobitelu.

Koje su prednosti modernih digitalnih vaga?

  1. Mjerenje sastava tijela (težina, postotak masnog tkiva, količina vode…).
  2. Jednostavno praćenje svih podataka.
  3. Idealne su za sportaše i rekreativce.
  4. Moguće praćenje napretka/pogoršanja.
  5. Pouzdaniji podatci.

Svakako vrijedi investirati u kupnju kvalitetne pametne vage, pogotovo ako volite visokotehnološke uređaje i interesira vas praćenje podataka. Čak i ako brojevi koje vidite nisu 100% točni, pametna vaga će vam i dalje pružiti osnovne informacije o tome kako vam ide. One su također korisne za uočavanje raznih unutar tjelesnih promjena tijekom vremena.  Na kraju krajeva, puko iščitavanje podataka iz dana u dan možda i nije toliko važno – svi želimo vidjeti da s vremenom gubimo na težini ili povećavamo mišićnu masu.

 

 

Podijeli

Odgovori

Top