5 stvari koje bi u ovom trenutku trebali činiti voditelji gradilišta

Građevinska industrija nalazi se pred izazovnima vremenima. Vladine mjere propisuju socijalnu distancu i što je više moguće ostanak kod kuće, što stvara velik pritisak na izvođače radova, ulagače i sve ostale u građevinskom lancu za završetkom već pokrenutih projekata i minimiziranje potencijalnih rizika koje je uzrokovala pandemija COVID-19.

Hrvatska komora inženjera graditeljstva – HKIG objavila je prijedlog postupanja na gradilištu koji se može koristi tijekom kriznih situacija. Jedna od preporuka je da se svi sastanci u zatvorenom (gradilišni kontejneri, uredi i slično) svedu na minimum, otkažu ili da se organiziraju na otvorenom. Gdje je to moguće, redovita koordinacija sudionika trebala bi se provoditi putem računalnih mreža, odnosno što je više moguće smanjiti broj sudionika na svim gradilišnim sastancima, a sastanke skratiti na minimum. Sve osobe na gradilištima čija nazočnost nije nužna, izmjestiti na druge lokacije (rad od kuće, iz ureda na drugoj lokaciji). Sve su ove preporuke donesene kako bi se osigurala zadovoljavajuća socijalna distanca i smanjio rizik od infekcije, ali s druge strane te preporuke mogu dovesti to usporavanja rada i smanjenja učinkovitosti te ugroziti vremenske rokove projekta. Bez prisutnosti modernih tehnologija, kojima se većina hrvatskih kompanija donedavno opirala, to bi svakako bio slučaj.

Pet stvari koje bi tijekom pandemije trebao činiti voditelj gradilišta

Diljem Europe mnoge su tvrtke već bile primorane zatvoriti svoje poslovanje, a građevinske tvrtke vjerojatno će nastaviti praksu drugih sektora diljem zemlje i ograničiti broj ljudi na projektima. Koliko god ograničavajuće bilo raditi s manjim timovima i biti izvan lokacije, još uvijek postoje načini održavanja građevinskih projekata. Čak i pod prijetnjom potpunog zatvaranja:

1.     Pregledajte sigurnosni protokol

Kao što izreka kaže: „Prvo sigurnost!” Sve dok je vaše gradilište otvoreno, odgovorni ste za sigurnost svih djelatnika. Obavezno implementirajte najnovije preporuke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske i HKIG-a vezane uz COVID-19, uključujući pravila o poštivanju socijalne distance i obratite pažnju na sve nove savjete koji se objavljuju. Kako bi dovršili ključne građevinske aktivnosti i osigurali zdravlje i sigurnost timova na gradilištu, nužan je novi pristup planiranja aktivnosti.

2.     Nastavite komunicirati

Komunikacija je ključna. Razgovarajte sa svojim timom, klijentima, izvođačima i dobavljačima kako biste razumjeli kako se oni prilagođavaju novonastaloj situaciji i na koji način možete surađivati kako biste pronašli rješenja i nastavili raditi. Softveri za komunikaciju i surađivanje, poput Microsoft Teams ili Slack, mogu biti korisni, međutim suradnja na digitalnim nacrtima pomoći će timu da se usredotoči na postojeći projekt te omogućuje planiranje zadataka kako bi se posao učinkovito i na vrijeme završio.

3.     Koristite tehnologiju za efikasno planiranje građevinskih zadataka

Uvijek imajte uvid u stanje vašeg projekta jer delegiranje zadataka i komunikacija s klijentima, kolegama i kooperantima predstavlja izazovan dio posla, a komunikacija na daljinu može dodatno povećati složenost ovog zadatka.

Imati sve aktivnosti s gradilišta na digitalnom nacrtu ključno je sredstvo za planiranje posla koji treba obaviti. Softver PlanRadar omogućuje filtriranje zadataka prema njihovom statusu, jesu li oni otvoreni ili završeni, prema rokovima, prioritetima kao i vrstama zadataka kako biste dobili jasnu sliku aktivnosti koje možete dovršiti s manje radnika na licu mjesta.

Nije važno treba li zadatak obaviti manji ili veći tim – u PlanRadar mogu se unijeti sve informacije o projektu, procese kao i komunikaciju. Korištenjem softvera štedi vrijeme u planiranju zadataka i upravljanju ljudima na gradilištu. Odgovorna osoba dobiti će obavijest o nadolazećim i novim rokovima kao i najnovije statuse putem push obavijesti kako ne bi propustili ključni rokove ili ugrozili važne prekretnice u građevinskom projektu.

4.     Obratite pozornost na podizvođače

Pazite – kašnjenja se zbrajaju! Zbog toga će vam korištenje online alata za suradnju koji je namijenjen građevinarstvu omogućiti praćenje svakog koraka na gradilištu. Softver PlanRadar omoguće analizu izvršenih zadataka podizvođača tada da ćete moći vidjeti koji podizvođači rade u skladu s rasporedom, koji je član tima preopterećen poslom kao i tko kasni s izvršavanjem projekta.

5.     Koliko god je to moguće smanjite broj aktivnosti na samom gradilištu

Kako bi vaši projektni timovi bili što sigurniji, identificirajte ključne zadatke koje je potrebno obaviti i osigurajte da vi i vaši kolege imate ispravno postavljene postavke za rad na daljinu kako bi i sa smanjenim timom bili što efikasniji.

Sa sofisticiranim sustavom označavanja zadataka, cijeli tim ne mora biti istovremeno prisutan na građevinskoj lokaciji. Ako bilo koji član tima može zabilježiti nedostatke, odrediti zadatke i ažurirati status putem mobilnog uređaja, tim može raditi zajedno neovisno o vremenu i mjestu gdje se nalaze.

  • Na primjer, jedan od vaših djelatnika može pregledati izolacije na krovu tako što će fotografirati i ažurirati status sa svim potrebnim informacijama
  • O ažuriranom statusu automatski će biti informirana odgovorna osoba kao što je voditelj tima ili voditelj gradilišta koji će odmah na licu mjesta moći pregledati izolaciju na krovu
  • Voditelj gradilišta može potpisati i odobriti određene radove direktno s mobilnog uređaja te odrediti nove rokove za preostale radove
  • S druge strane, odgovorna osoba odmah će dobiti push obavijest o novom statusu i obavijest o novom roku
  • U međuvremenu, investitor može primati obavijesti o novim statusima i rokovima bez da je izravno uključen u posebne zadatke. Prijavom na platformu softvera može brzo i jednostavno pregledati ključnu statistiku i vidjeti status cjelokupnog projekta.

Svatko tko koristi PlanRadar može na ovaj način organizirati svoje zadatke budući da će se sve informacije automatski sinkronizirati na svim uređajima što će osigurati jasan i precizan pregled projekta. Također, zadaci se mogu kreirati iz web aplikacije i dodijeliti odgovornoj osobi, a da pritom kreator zadatka ne mora napustiti ured.

PlanRadar je “Software as service” rješenje u oblaku namijenjeno za projekte u graditeljstvu i nekretninama koje omogućuje jednostavni sustav ticketa i izravnu komunikaciju čime se smanjuju prekoračenja budžeta, pogreške i kašnjenje s izvršenjem zadataka. Sjedište tvrtke je u Beču, a ured u Zagrebu pokriva regiju Jugoistočne Europe. PlanRadar trenutno surađuje s više od 7000 klijenata iz 43 zemlje. Prednosti softvera prepoznale su internacionalne kompanije kao što su Strabag, Porr ili Hochtief, dok se u Hrvatskoj njome koriste Kamgrad, Abilia, Gark Konzalting, PDM Savjetovanje, ATP i Investinženjering.

Podijeli

Odgovori

Top