Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

7. HR eko forum: Dugoročno razmišljanje za bolju budućnost

Sedmo, online izdanje HR eko foruma tradicionalno su organizirale Biovega i ustanova Makronova.

Uoči Svjetskog dana zaštite okoliša održan je sedmi po redu HR eko forum, najveća konferencija o trendovima na tržištu ekoproizvoda. Predstavljene su nove prilike i izazovi u ovoj tržišnoj niši, s osvrtom na akcijski plan Zagrebačke županije te je po prvi put predstavljen prvi ekološki standard za ugostiteljstvo u Hrvatskoj, Eko gastro certifikat.

Protekla godina pokazala nam je kako se promjene itekako brzo mogu dogoditi, ali i da tržište u vrijeme povećanih zdravstvenih (i okolišnih) rizika itekako ima prostora za razvoj održivih praksi. Upravo promijenjena percepcija svijeta u kojem živimo nakon Covida-19 i globalne povezanosti, utječe na očekivanje potrošača da zaštita zdravlja i interesa društva i planeta  budu među prioritetima kompanija.

Stoga poslovni subjekti imaju odgovornost pomoći u preoblikovanju svijeta na održiviji način, vodeći prelazak iz ekonomije vođene veličinom u ekonomiju vođenu vrijednostima, koja je usmjerena na socijalnu nejednakost i utjecaj na okoliš, zaključuju sudionici HR eko foruma.

“Kada stojimo iza nečeg što je drugačije (organsko, ekološka proizvodnja) moramo stvarati i drugačiju vrstu organizacije. To nije samo drugačiji uzgoj, drugačiji proizvod to je drugačiji stav, percepcija i ponašanje. Naš posao mora pomoći da se izgradi bolji svijet od onog kojeg smo naslijedili“, istaknula je Jadranka Boban Pejić, direktorica Biovege, pozivajući na dugoročno razmišljanje kako bismo iskoristili šansu za stvaranje bolje budućnosti.

Globalni porast tržišta ekoproizvoda

Da su potrošači tijekom protekle godine više promišljali o sigurnosti i kvaliteti hrane koju konzumiraju, pokazuju i brojke s europskih tržišta predstavljene u veljači na Biofachu. Naime ljudi su, kuhajući kod kuće, češće birali organske, zdrave i održive proizvode, što je dovelo do toga da je tržište ekoproizvoda na najvećem europskom tržištu, onom u Njemačkoj, raslo dvostruko brže od tržišta konvencionalne hrane. Porast iznosi 22,3% i trenutno čini 6,4% ukupnog njemačkog prehrambenog tržišta. Ujedinjeno kraljevstvo bilježi porast prodaje ekološke hrane za 12, 4%, u Italiji za 7% te u Francuskoj 6,7%. Zanimljiva je i struktura potrošača jer je sve više novih kupaca ekološke hrane – 16% ih ekoproizvode kupuje kraće od godinu dana, a 57% kupaca svoje je navike usmjerilo na ekološke proizvode u razdoblju unutar pet godina.

I mi smo uočili trend većeg interesa i novih kupaca koji su od početka pandemije tražili certificirane organske proizvode i sigurnu preporuku. Nažalost, u Hrvatskoj se ne provode ovakve analize pa ne znamo pouzdano koji je udio niti rast tržišta ekoproizvoda, no procjenjujem da se on kreće slično kao u Italiji i Francuskoj, oko sedam posto“, procjenjuje Jadranka Boban Pejić.

Do 2030. eko hrana u svim vrtićima, školama i bolnicma

Zagrebačka županija prva je predstavila dugoročnu viziju održive ekološke proizvodnje te predstavila akcijski plan do 2030. prema kojemu bi 100% poljoprivrednih površina bilo pod ekološkim uzgojem, a sva hrana koja se distribuira u vrtićima, školama i bolnicma bi trebala biti od namirnicama s ekološkim certifikatom.

„Kako bismo to postigli, potreban je angažman svih dionika – treba se probuditi i uključiti državna i lokalna uprava, fakulteti i škole te izraditi strateške dokumente. Vjerujemo da je pravi čas za ovakav zaokret kako bismo sve napore usmjerili kakvoći, korisnosti i izvrsnosti hrvatskih proizvoda, odnosno proizvodnji hrvatskih poljoprivrednih proizvoda-hrane. Uvjereni smo da je jedno od najboljih rješenja upravo razvoj ekološke proizvodnje hrane“, istaknuo je pri predstavljanju akcijskog plana na HR eko forumu Josip Kraljičković ispred Zagrebačke županije.

Prvi eko standard za ugostitelje – dodana vrijednost koju će gosti sve više tražiti

HR eko forum predstavio je i novost u području certifikacije – prvi ekološki standard za ugostiteljstvo, Eko gastro, koji je kreirala tvrtka Biotechnicon. Primjenjiv je na sve ugostiteljske objekte, samostalne ili u sklopu drugih objekta, koji stavljaju na tržište jela pripremljena od ekoloških namirnica i ekološka pića. Posebni zahtjevi kojima se treba udovoljiti pri evaluaciji pojedinog ugostiteljskog objekta odnose se na sirovine, nabavu, skladištenje, sastav, izlaganje i označavanje te zaštitu okoliša.

„Pet je razina certifikacije, a izračunavaju se prema postotku korištenih ekoloških sirovina u jelovniku. Vjerujem da će ugostitelji u budućnosti sve više biti zainteresirani za ovakvu certifikaciju jer svi trendovi pokazuju da se u tom smjeru kreću i očekivanja potrošača“, izjavila je Ana Marušić Lisac iz Biotechnicona.

Prvi certificirani ugostiteljski objekt je zagrebački Zrno bio bistro koji nosi najvišu razinu certifikata, jer koristi sto posto certificirane ekološke namirnice.

Sedmo, online izdanje HR eko foruma tradicionalno su organizirale Biovega i ustanova Makronova.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.