Još prošle godine korporacija je živjela svoj san. Toyota je prošlu godinu završila sa 1.720 milijardi jena dobitka, što su bili najbolji rezultati u povijesti kompanije. Prvi su put Japanci prestigli General Motors u broju prodanih primjeraka vozila i pozicionirali se kao prva kompanija u svijetu.
Od vrha do dna
Ipak, od slave se ne živi, i Toyotu je kriza pogodila iznimno jako. Razlog je jaka recesija Toyotinih dvaju primarnih tržišta, SAD-a i Japana. Smanjena potražnja ostavila je proizvodne trake u Toyotinim tvornicama praznima. Stoga ne čude očekivanja japanskih analitičara da će godišnji gubitak biti i mnogo veći. Procjena se za sada zaustavila na 8,6 milijardi dolara.
Loše vijesti nisu prošlost
– Moj je prvi utisak loš. Toyotini su rezultati gori nego što smo očekivali. Prvih šest mjeseci ove godine bit će teški za kompaniju – objašnjava fond-menadžer Shinakin Asset Managementa Naoki Fujiwara za Reuters te dodaje:
– Naša su predviđanja da će autoindustrija dotaknuti dno između travnja i lipnja, a onda bi trebao uslijediti lagani oporavak.
Procjena za poslovnu godinu 2010.
Za sljedeću poslovnu godinu operativni gubici procjenjuju se na 850 milijardi jena, a neto-gubitci na 550 milijardi jena, objavio je Reuters. Loši rezultati razlog su procjene smanjenja prodaje na globalnoj razini od otprilike 14 posto. Kriza koja je pogodila industrije bez čijih proizvoda kupci mogu očito će još neko vrijeme zadavati glavobolje čelnicima korporacija. Ali i njihovim dioničarima.