Trenutno su upravo oni najviše odgovorni za naznake turističkog oporavka u ovoj godini, pokazuju rezultati iszraživanja GfK.
Usporedba s prošlom godinom pokazuje da će 11% više Nijemaca ići na godišnji odmor izvan mjesta stalnog boravka i to je liderska pozicija u Europi. Ova kretanja u turizmu potvrđuje pozitivna potrošačka klima kod Nijemaca, dok to nije slučaj i u drugim Europskim zemljama gdje je potražnja za putovanjima dosta slabija. Tako, na primjer, u V. Britaniji su rezervacije putovanja za oko 5% manja nego prošle godine.
Visoka nezaposlenost, strah od gubitka posla, i rast inflacije uzrokuju manje zanimanje potrošača za putovanja. Nizozemci također pokazuju suzdržljivost pa je pad rezervacija za 2% niži nego prethodne godine.
No Europljani u cjelini pridaju visoku vrijednost putovanjima, a to se posebno odnosi na specifičan segment penzionera (u razvijenim zapadnim zemljama) koji su sa svojim fiksnim prihodima posebno manje osjetljivi na financijsku krizu. Slično je i s zaposlenim samcima koji si mogu priuštiti više zadovoljstva, te je u proteklom vremenu krize taj segment čak pokazao porast odlazaka na putovanja. Ostali su segmenti jače pod utjecajem krize i potrebe stezanja remena. Oni se ne odriču putovanja na godišnji odmor ali često se smanjuje trajanje glavnog odmora i/ili se uzima manje odmore s boravkom u domicilnoj zemlji i sa striktnim planiranjem trošenja.
Turizam prati jedan fenomen, najme, već su i ranija kretanja pokazala – čim nestanu novinski natpisi o krizi turizam se oporavlja nevjerojatnom brzinom!