Adidas očekuje oporavak privrede od najvećeg kolapsa u posljednjih nekoliko desetljeća. Rast se očekuje već ove godine, ali taj trend trebao bi se nastaviti i u idućoj godini.
Rekordi iz 2008.
– Nakon World Cupa bismo mogli doći na razine prodaje iz 2008. godine već u idućoj godini. To neće biti veliki problem, – rekao je za Reuters Herbert Hainer, generalni direktor Adidasa.
Hainer je preuzeo Adidas 2001. godine i odveo ga do rekordne zarade u 2008. godini sa prodajom od 10,8 milijardi eura.
Adidas je drugi najveći proizvođač sportske opreme na svijetu, odmah iza Nike –a. No segment u kojoj je Adidas apsolutni broj jedan jest prodaja opreme koja ima veze s nogometom. Prije recesije, naravno.
Deprecijacija ruske rublje (tvrtkina funkcionalna valuta u Rusiji ) u odnosu na dolar, srozala je Adidasovu bruto dobit za više od 200 milijuna eura prošle godine.
Adidas ove godine očekuje porast prodaje sa 245 milijuna eura, iz 2009. na 400-450 milijuna eura.
Zlatna tržišta Istoka
Nike je nedavno izvijestio o povratku na rast prodaje i dobiti, a to se vidjelo i na njegovim rezultatima na Wall Streetu. U tome najveću zaslugu ima povećanje potražnje, posebno u Kini i Sjedinjenim Državama.
Hainer također puno očekuje od tržišta SAD-a i Kina u idućih pet godina. Uz Indiju i Rusiju, ovo su tržišta na kojima Adidas očekuje snažan uzlet. Prodaja na najvećem svjetskom tržištu, kineskom, podići će se u drugoj polovici godine – prekasno da ostavi vidljiv trag na dobit cijele godine.
– Ne očekujem vidljiv rast u Kini u 2010. godini,- dodao je Hainer za vrijeme razgovora u svom uredu u Herzogenaurach-u, gdje je pokazao novu loptu za Svjetsko nogometno prvenstvo.
Prodaja proizvoda vezanih uz nogomet, dresova, obuće i ostale opreme, ostali su na visokim razinama nakon 27 postotnog rasta u četvrtom tromjesečju, ne uključujući utjecaj valutne fluktuacije.
1,3 milijarde dolara u godini Svjetskog prvenstva
Adidasov plan je ove godine uprihoditi 1,3 milijardi eura od prodaje proizvoda vezanih uz nogomet.
– Čvrsto smo uvjereni da ćemo održati, pa čak i povećati našu vodeću poziciju u pogledu prodaje u nogometu, jer imamo bolje adute, – zaključio je Hainer.
Adidasov prestiž u nogometnom svijetu dobro simbolizira lopta kojom će se igrati utakmice Svjetskog prvenstva. Suci, pomoćno osoblje i 12 reprezentacija nosit će njihovu opremu. Najjači brendovi svakako su aktualni europski i bivši svjetski prvaci, Španjolci i Francuzi, domaćin prvenstva Južnoafrička Republika i naravno Njemačka.
Nike sponzorira 10 timova, a Puma 7.