Posljednjih mjeseci bilježimo veliki val iseljavanja iz Hrvatske, posebice mladih i obrazovanih ljudi, a predviđanja su da će se njihov broj povećati, posebice nakon njemačkog ukidanja radnih dozvola za hrvatske radnike, koje stupa na snagu 1. srpnja.
Procjenjuje se da je Hrvatsku, tijekom posljednje dvije godine, napustilo više od 40.000 mladih. Za razliku od prethodnih valova iseljavanja, uglavnom je riječ o mladim obiteljima koji svoj boravak u inozemstvu smatraju trajnijim, zbog teške gospodarske situacije u zemlji. Tek manji dio vraća se u Hrvatsku, nezadovoljni kvalitetom života u zapadnim zemljama ili nakon što u inozemstvu ne ispune svoja očekivanja.
Nakon otvaranja njemačkog tržišta, za dvije godine se otvaraju i tržišta Velike Britanije, Austrije, Slovenije i Nizozemske, pa je procjena Europske komisije da će u sedam godina članstva u Europskoj uniji Hrvatsku napustiti između 166.000 i 217.000 radnika, što je ozbiljan problem hrvatske budućnosti jer se reflektira na gospodarsku stabilnost, mirovinski sustav, ali i teško demografsko stanje zemlje.
I dok država egzodusu mladih u inozemstvo neuspješno pokušava parirati nedostatnim mjerama poticajnog zapošljavanja, u pomoć priskače domaći korporativni sektor, koji je svjestan da ostaje bez kvalitetne obrazovane radne snage. Tako je Adris grupa, inače poznata po svojoj društvenoj odgovornosti, raspisala treći ciklus natječaja u sklopu programa „Budućnost u Adrisu“, putem kojeg zapošljava mlade ljude nakon završenog fakulteta te im omogućuje dodatno usavršavanje, kako bi u relativno kratkom roku mogli ostvariti i zapažene menadžerske karijere.
Ponudu koju je teško odbiti prati i kreativna kampanja koja je ovih dana prešla i granice naše zemlje, kako bi motivirala mlade da ostanu kod kuće, odnosno kako bi mladima na odlasku pokazala da, unatoč svemu, ima budućnosti i u Hrvatskoj.
Naime, u inozemnim zračnim lukama poput Munchena, Frankfurta i Dublina, gdje slijeće najveći broj naših mladih u potrazi za kruhom i domom, osvanuli su jumbo plakati s natpisom „Razveseli mamu i vrati se doma“. Putem serije motivirajućih plakata, koji najavljuju treći ciklus popularnog programa zapošljavanja „Budućnost u Adrisu“ kojim Adris već tri godine mladim visokoobrazovanim ljudima bez radnog iskustva nudi specijalizaciju, mentoriranje i zapošljavanje, Adris promovira područja rada koja imaju budućnost u Hrvatskoj, poput marikulture, destinacijskog menadžmenta, prehrambene biotehnologije, matematičkog modeliranja… Naime, za sva ta zanimanja osigurana su radna mjesta u Adrisovim tvrtkama – Maistri, kao vodećoj hrvatskoj kompaniji u elitnom turizmu, Cromarisu, vodećem hrvatskom izvozniku jadranske ribe i najvećem hrvatskom osiguravajućem društvu Croatia osiguranju. Više o natječaju i prilici da se u Hrvatskoj izgradi poslovna karijera može se saznati na www.buducnostuadrisu.hr.
Inače, mladi koji su kroz prethodna dva natječaja dobili posao u Adrisu već su dogurali do značajnih pozicija u tvrtkama te su, kako kažu, ostvarili hrvatski san, a njihovi poslodavci ne kriju zadovoljstvo njihovim angažmanom. S kampanjom su krenuli – poručuju iz Adrisa – kako bi upozorili na veliki društveni problem iseljavanja mladih, ali i kako bi konkretnim mjerama pomogli mladima da svoju budućnost ostvare u Hrvatskoj, koja ima velikih mogućnosti za razvoj. Uostalom, Adris kao hrvatska korporacija koja godinama bilježi rast, ulaganja i širenje na nove sektore poslovanja svojim primjerom to najbolje pokazuje.