Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Aleksandra Carvalho: Budite vidljivi da vas ljudi ne zaborave

Upoznat ćemo vas s Aleksandrom Carvalho, ovlaštenom računovotkinjom, prvostupnicom ekonomije, počasnom članicom Udruge računovodstvenih tehničara Velike Britanije, direktoricom društva Mereor d.o.o. koje pruža usluge računovodstva i savjetovanja iz područja računovodstva.

Upoznat ćemo vas s Aleksandrom Carvalho, ovlaštenom računovotkinjom, prvostupnicom ekonomije, počasnom članicom Udruge računovodstvenih tehničara Velike Britanije, direktoricom društva Mereor d.o.o. koje pruža usluge računovodstva i savjetovanja iz područja računovodstva. Ima preko dvadeset godina iskustva u radu na području računovodstva, savjetovanja, edukacije i vođenja timova.

Jedanaestogodišnje iskustvo rada u Velikoj Britaniji na poslovima „offshore“ računovodstva i vodeći tim računovođa u velikoj korporaciji, primijenila je u poslovanju svojeg poduzeća, te sada pruža svoje usluge velikom broju zadovoljnih stranih i domaćih klijenata. Voli raditi s kreativnim, novim poduzetnicima sa zanimljivom idejom koji ju potiču na kreativnost u njezinom poslu i otvaraju nove „horizonte“.

Redovito se educira jer smatra da je kvaliteta i točnost informacija najvažnija stavka računovodstva. Kao aktivna članica Udruge Međunarodne mreže poslovnih žena, promiče žensko poduzetništvo. Osim računovodstva, bavi se i edukacijama iz područja financija za poduzetnike početnike. Skladan tim djelatnika i networking smatra ključem svojeg uspjeha.

S kojim ste se sve problemima vi, kao kompanija, i vaši klijenti za vrijeme lockdowna?

Kao i kod svih, prvobitna je bila neizvjesnost i nemogućnost donošenja nekih poslovnih odluka jer kao odgovorna osoba nisam imala parametre prema kojima bih donijela odluku. Sve se odvijalo jako brzo i odluke su donošene iz dana u dan, a za poduzetnika je to jako teško jer mi donosimo odluke za budućnost, radimo projekcije, budžete.

Ovdje nisam znala kako će teći naša naplata. Posla je bilo jer računovodstvo je potreba klijenta koja je konstanta, ali postojao je strah hoćemo li ćemo taj naš odrađeni posao uspjeti naplatiti od klijenata koje je COVID kriza zatvorila.

Što se tiče našeg poslovanja, mi smo se jako brzo prilagodile, jer ionako imamo mogućnost rada od kuće. Jedino što su se juniori malo teže prilagodili jer nisu imali podršku starijih kolega iz ureda. To smo pokušavale riješiti sa Skype pozivima i online kolegijima

Što mislite o digitalizaciji računovodstvenih usluga?

Kao počasna članica Udruge računovodstvenih tehničara Velike Britanije, sudjelujem na njihovim webinarima i konferencijama te me posebno dojmila konferencija koja je bila online u lipnju ove godine, gdje sam shvatila koliko se naš radu u računovodstvu razlikuje od rada računovodstvenih servisa u Velikoj Britaniji. Njihova digitalizacija poslovanja je odavno njihovo „normalno“ poslovanje, dok se kod nas o tome priča, polako uvodi. Kada je „cloud“ programsko rješenje kod njih norma, kod nas imamo za odabir, možda, dva programa.

Digitalizacija naših usluga je ključna i voljela bi da imamo većeg izbora kod odabira kvalitetnih cloud rješenja za knjiženje, a samim time i za ponuditi klijentu neka njihova administrativna rješenja koja se vežu na računovodstveno rješenje.

Svima su sada puna usta digitalne transformacije tako da se i od računovodstvenih servisa očekuje da prilagode svoje poslovanje. Mi smo krenuli u tom smjeru jer imamo strane klijente koji to odavno očekuju od nas.

Aleksandra Carvalho

Na što posebno trebaju pripaziti vlasnici poduzeća u vrijeme ovakvih kriza, naglasak stavljamo na male i srednje poduzetnike?

Da se mogu prilagoditi situaciji, da imaju spremnu neku novu ideju koja se nadovezuje na njihovo poslovanje. Ne mogu se „uljuljati“ u sigurnost posla. To ne vrijedi samo sada u vrijeme krize. Dobar poduzetnik zna da se mora prilagođavati tržištu uvijek. Ako ste restoran i zatvorio vas je Stožer, radite dostave. Kafići nisu mogli prilagoditi baš poslovanje, ali imam klijenta koji je jako bio aktivan na društvenim mrežama i stalno je imao neke objave – što namjerava dalje kada im dozvole rad. Morate biti vidljivi i dalje da ljudi ne zaborave na vas.

Još jedna jako važna stvar je da pratite svoj cashflow (tijek novca), da napravite budžet tijeka novca i da osigurate svoju likvidnost koja je u ovim situacijama jako važna. Ja sam nazvala klijente koje je pogodila ova situacija i znala sam da će imati problem s plaćanjem, ali sam jednim pozivom dogovorila plaćanje u ratama, odgodu koliku sam ja mogla podnijeti. Njima je bilo drago da ih se malo rastereti, a ja sam si osigurala barem neke uplate. Ti klijenti su brzo uplatili svoja dugovanja, nakon što su ponovno počeli raditi.

Što biste savjetovali našim čitateljicama?

Prvo, uspješnost svojeg poslovanja mjerim time koliko dobar tim imam. Važno je imati dobar, lojalan i zadovoljan tim kolega oko sebe kako bi mogli računati na njih i kako bi znali da će posao koji odrađuju biti i obavljen kvalitetno. Druga mjera mi je moja sloboda i mogućnost biranja radnog vremena.

Moj savjet poduzetnicama koje tek ulaze u svijet poduzetništva je da ne miješaju poslovno i privatno, da pokušaju odvojiti ta dva segmenta i da kada su poduzetnice da se tome posvete skroz, a da se privatnim obavezama posvete u privatno vrijeme. Jako je teško to odvojiti, ali kada dođete u fazu da možete birati svoje slobodno vrijeme, onda ćete vidjeti da je „žrtva“ bila opravdana.

Prvo morate uložiti dosta vremena da razvijete posao da bi poslije mogle birati svoje slobodno vrijeme. I još jedna jako važna stvar, ne zanemarite umrežavanja, upoznavanja novih ljudi, odlaske na evente, morate biti vidljive i ljudi moraju znati za vas i vašu uslugu/proizvod.


Napisao

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, desetak godina je radila u građevinskom i sektoru energetike. Danas je vlasnica i urednica četiri portala. Bavi se i društveno odgovornim poslovanjem te je članica udruge Mogu sve čiji je cilj promicanje i inkluzija osoba s invaliditetom u društvo.

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.