Izvršite plan i analizirajte rezultate
Ako ste složili plan u kratkim crtama, vrijeme je za posao. Zaključci koje ste izvukli rješavanjem točki iz prethodnog teksta, uvijek su kod vas. Na mobitelu ili laptopu. Tijekom izvršenja zadataka, uvidjet ćete određene previde ili spoznati nove stvari, sve ih bilježite.
Nakon izvršenja zadataka, analizirajte rezultate putem sljedećih pitanja:
• Što funkcionira, a što ne?
• Koji su rezultati svakog koraka?
• Je li sveukupan dojam pozitivan ili negativan? Zašto?
• Što ste naučili tijekom procesa?
• Koji od koraka imaju prostora za poboljšanje i bolje rezultate? Zašto?
• Koji od koraka nije dobar i želite ga potpuno izbaciti?
Primjer iz prakse
Uvidjevši da profesionalne PR tvrtke nisu od koristi njegovom poslovanju te da sredstva koja iziskuju probijaju granicu njegova proračuna namijenjena marketingu, poduzetnik, koji je nekada prolazio kroz fazu početka, o kojoj pišemo u današnjem i jučerašnjem članku, PR agencije potpuno je izbacio iz plana. Spoznao je da mu pretjerano „lupanje“ novaca u PR neće biti od velike koristi te je istraživanjima doznao da internet nudi besplatno ili relativno jeftino, u tom trenutku, njemu prihvatljivo oglašavanje. Tu je ugledao svoju priliku. Posvetio se optimizaciji internetske stranice svoje tvrtke i sklopio nekoliko suradnji s manjim portalima. Njegov potez pokazao se sjajnim, a broj posjeta njegovoj internetskoj stranici neprestano je rastao. Bio je to prvi povjetarac prodaje njegove tvrtk.e.
Izmijenite plan na temelju rezultata i istraživanja
Na temelju prikupljenih podataka odredite koje su pretpostavke prvotnog plana krive ili nepotpune. Provedite dodatna istraživanja i krive pretpostavke prvotnog plana zamijenite novim spoznajama. To će uvelike olakšati samu realizaciju.
Put od početnika do stabilnog i konkurentnog igrača nije lagan. Kada ste sve ove stavke uspješno preskočili, još uvijek ste na početku, ali je stvorena pretpostavka da bi uskoro mogli odmaknuti od njega. Potrebna su stalna istraživanja i prikupljanja informacija korisnih za poslovanje.