Sezonski prilagođeni podaci ukazuju da je u 12-mjesečnom razdoblju zaključno s krajem siječnja ukupno prodano 12,62 milijuna vozila, u odnosu na 12,55 milijuna u prosincu.
GM-u rast od 22 posto
Najveći američki proizvođač automobila General Motors priopćio je da je u siječnju ostvario 22-postotni rast prodaje na 178.896 vozila, na krilima snažnog rasta potražnje za njegovim automobilima i kamionima. Time je uvelike nadmašio predviđanja analitičara internetske stranice Edmunds.com, koji su prognozirali 11-postotni rast. GM-ov udio u ključnom američkom automobilskom tržištu porastao je za 0,9 postotnog boda, na 21,8 posto, pokazuju Autodatini podaci.
Chrysler je priopćio da je u siječnju zabilježio rast prodaje deseti mjesec zaredom, i to za 23 posto na godišnjoj razini, na 70.118 vozila. Tržišni udio povećao mu se za 0,4 postotnog boda, na 8,6 posto.
“Siječanj tradicionalno loš mjesec”
Ford je ostvario 13,3-postotni rast prodaje na 127.317 vozila, u skladu s očekivanjima, nakon što je srezao prodaju korporativnim klijentima, koja tradicionalno uključuje nisku marginu dobiti. Tržišni udio smanjio mu se za pola postotnog boda, na 15,5 posto.
Japanska Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila teško pogođen valovima masovnih povlačenja vozila koji su krajem siječnja 2010. doveli do kratkotrajne obustave prodaje i proizvodnje u SAD-u, priopćila je da joj je prodaja uvećana za 17,3 posto na 115.856 vozila na godišnjoj razini. Tržišni joj je udio ostao nepromijenjen na 14,1 posto.
– Siječanj je tradicionalno loš mjesec, no smatramo da je automobilska industrija unatoč tome u njemu ostvarila solidne rezultate i rast prodaje, nakon zamaha u četvrtom tromjesečju prošle godine – ocjenjuje analitičar tvrtke Standard & Poor’s Equity Research Efraim Levy.