Kako privući turiste?
Neke od akcija koje u ova štedna vremena trebaju ipak privući turiste i njihove devize su predstavljene krajem 2008. godine. U tu svrhu budžet za promidžbena sredstva povećan je s devet na 28 milijuna eura.
Internet portali su ključno sredstvo komunikacije i na njih se kampanja najviše oslanja. Samo dio kampanje odvija se u ostalim medijima, putem globalnog TV oglašavanja (Eurosport, CNN, BBC World itd) radija i tiska. Internet akcija kreće danas i trajat će do daljnjega.
Tako lijepa, tako blizu
Snimljena su dva spota, za Hrvatsko i tržište regije. Priprema, izrada i snimanje spota „Kada srce kaže ljeto…” koštao je 2,3 milijuna kuna. Regionalna kampanja praćena drugim spotom obuhvaća Rumunjsku, Poljsku, Makedoniju, BiH i Srbiju, a koštala je 2,5 milijuna kuna
– Kampanja se u nekim medijima komentirala u kontekstu puno većih brojki. To nam je pohvala i znak da smo kvalitetno uložili sredstva koja smo za kampanju izdvojili, – kaže Bajs.
Domaći i strani turisti
U ministarstvu su za sada nezadovoljni odazivom Hrvata na ovu akciju. Udio domaćih gostiju slab – u prvih pet mjeseci za koje postoje podaci, bilježi se pad turističkih dolazaka od 9 posto. 886,835 ostvarenih noćenja su za 11 posto lošiji nego prošle godine.
Oba ova podatka su puno lošija od negativnog trenda dolazaka stranih gostiju, koji su do sada ostvarili 4 posto manje dolazaka, sa samo jedan posto noćenja manje od prošle godine.
Neke od tradicionalno vjernih zemalja bilježe porast u prvom kvartalu. Slovenci tako Lijepu našu posjećuju čak 13 posto više nego prošle godine, Nijemci 2 posto, a Austrijanci 5 posto.
Hrvatska lošije nego lani, ali bolje od konkurencije
Ovakvoj, u odnosu na konkurentne zemlje, relativno povoljnoj poziciji za Hrvatsku, uzroke zasigurno treba tražiti i u izrazito pojačanim aktivnostima Ministarstva turizma koje su započete još u studenome 2008. godine, stoji u priopćenju za medije Ministarstva turizma Hrvatske.
Hrvatska je prošle godine od turizma državni inspektorat prati sivi dio tržišta, i zakonitosti u radu – svrha zaštita manjih hotela, i privatnih poduzetnika koji uredno plaćaju poreze. U 2008. godini inspektorat je uložio najveće napore, napravljeno je najviše provjera.
U Ministarstvu smatraju da je konstatacija da „svaka druga kuna završi u sivom tržištu” daleko pretjerana iz jednostavnog razloga što je Hrvatska do turizma prihodovala 7,4 milijarde Eura to je ipak pretjerano.
[infopunkt 675 7]
