Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Bangkok je najposjećenija svjetska destinacija

Bangkok je najposjećenija destinacija u svijetu po broju međunarodnih posjetitelja prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 132 najposjećenija grada iz cijelog svijeta

Bangkok je najposjećenija destinacija u svijetu po broju međunarodnih posjetitelja prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 132 najposjećenija grada iz cijelog svijeta. Ova studija pruža uvid u broj posjetitelja u 2016. godini te prognozu za rast u 2017., ali i uvid u najbrže rastuće gradove te u način na koji ljudi putuju te troše na putovanjima diljem svijeta.

Najposjećenije su azijske i europske metropole

Pet najposjećenijih destinacija u 2016. su azijski i europski gradovi. Nakon Bangkoka s 19,41 milijuna posjetitelja koji su prenoćili u gradu, slijedi London s 19,06 milijuna posjetitelja. Na trećem mjestu je Pariz s 15,45 milijuna posjetitelja, a potom slijede Dubai s 14,87 i Singapur s 13,11 milijuna posjetitelja. Očekuje se da će svi ovi gradovi u 2017. ostvariti rast broja posjetitelja. Cjelokupna ljestvica 10 najposjećenijih destinacija:

  Broj posjetitelja u 2016. Prognoza za 2017.
Bangkok 19,41 milijuna posjetitelja 4,0%
London 19,06 milijuna posjetitelja 5,0%
Pariz 15,45 milijuna posjetitelja 4,4%
Dubai 14,87 milijuna posjetitelja 7,7%
Singapur 13,11 milijuna posjetitelja 2,6%
New York 12,70 milijuna posjetitelja -2,4%
Seul 12,39 milijuna posjetitelja 0,4%
Kuala Lumpur 11,28 milijuna posjetitelja 7,2%
Tokio 11,15 milijuna posjetitelja 12,2%
Istanbul 9,16 milijuna posjetitelja 0,9%

U prvih 20 odredišta nalaze se i Hong Kong, Barcelona, Amsterdam, Milano, Taipei, Rim, Osaka, Beč, Šangaj i Prag. Kad je riječ o Europi, najposjećeniji su redom London, Pariz, Istanbul, Barcelona, Amsterdam, Milano, Rim, Beč, Prag i Dublin.

Gradovi pokreću gospodarski rast

Index pokazuje da je rast međunarodnih putovanja i potrošnje na putovanjima u najposjećenijim destinacijama veći od rasta svjetskog BDP-a te su za najveći dio ovih gradova upravo putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta. Naime, globalno je BDP rastao 21,8% od 2009., a potrošnja međunarodnih posjetitelja se u istom razdoblju povećala 41,1% te je više od polovice najposjećenijih destinacija zabilježilo rast potrošnje konzistentan ili veći od rasta BDP-a. Predvodnik je Dubai u kojem potrošnja posjetitelja čini 30,3 posto BDP-a. Dubai predvodi i ljestvicu destinacija prema iznosu potrošnje – čak 28,50 milijardi američkih dolara, a nakon njega slijede New York s 17,02 milijardi te London s 16,09 milijardi. Cjelokupna ljestvica 10 destinacija po potrošnji međunarodnih posjetitelja:

  Potrošnja posjetitelja u 2016. Prognoza za 2017.
Dubai 28,50 milijardi američkih dolara 10,2%
New York 17,02 milijardi američkih dolara 1,5%
London 16,09 milijardi američkih dolara -4,6%
Singapur 15,69 milijardi američkih dolara 0,3%
Bangkok 14,08 milijardi američkih dolara 10,9%
Pariz 12,03 milijardi američkih dolara 4,9%
Tokio 11,28 milijardi američkih dolara 3,7%
Taipei 9,91 milijardi američkih dolara 6,9%
Seul 9,38 milijardi američkih dolara 1,8%
Barcelona 8,90 milijardi američkih dolara 6,9%

U prvih 20 odredišta po potrošnji nalaze se i Miami, Madrid, Los Angeles, Kuala Lumpur, Sydney, San Francisco, Hong Kong, Istanbul, Šangaj i München.

Azija i Bliski istok postaju sve važniji elementi globalne ekonomije

Razlike među prvih 10 najposjećenijih i prvih 10 najbrže rastućih destinacija ukazuju na to da se destinacije u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku profiliraju kao odredišta budućnosti i sve važniji elementi globalne ekonomije. Najveći rast bilježe Osaka (24%), Chengdu (22,7%) i Colombo (20,3%). Cjelokupna ljestvica 10 destinacija koje bilježe najveći rast broja posjetitelja:

  Rast broja posjetitelja 2009.-2016.
Osaka 24,0%
Chengdu 22,7%
Colombo 20,3%
Abu Dhabi 18,9%
Jakarta 18,2%
Tokio 17,7%
Hanoi 16,4%
Rijad 15,9%
Lima 15,2%
Taipei 14,5%

Bukurešt na 18. mjestu s rastom od 10,4% te Lisabon na 20. mjestu s rastom od 10,2% su jedini europski gradovi među 20 najbrže rastućih destinacija. Rast broja posjetitelja u razdoblju 2009.-2016. u Europi, između ostalih, bilježe i Sofija (9,4%), Varšava (9,4%) i Budimpešta (8,6%).

Turisti većinom putuju radi razonode, a potrošnja značajno varira s obzirom na destinaciju

U 20 najposjećenijih gradova više posjetitelja putuje zbog razonode, osim kad je riječ o Šangaju u koji gotovo polovica (48,4%) posjetitelja dolazi poslovno. S druge strane, u Kuala Lumpur čak 92,2% turista dolazi radi odmora. Posjetitelji u restoranima najviše troše u Seulu (47,7% potrošnje na putovanju), Istanbulu (33,6%) te u Pragu (29,3%), a na kupnju više troše kad su u Londonu (46% potrošnje na putovanju), Osaki (43,4%) ili Tokiju (43,1%). Smještaj može biti najveći trošak pri posjeti Parizu (44,8% potrošnje na putovanju), Milano (40,4%) i Rim (40,4%). Zahvaljujući učinkovitim sustavima prijevoza, na ovu stavku najmanji uvid u potrošnji odlazi u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) te u Hong Kongu (4,6%).

„Sve više ljudi posjećuje gradove zbog razonode ili iz poslovnih razloga, a znamo da u njima traže iskustva prilagođena njima“, rekao je Carlos Menendez, predsjednik za poslovna partnerstva u kompaniji Mastercard. „Gradovi koji zadovolje ova očekivanja će postati još posjećeniji i ostvarivati koristi koje donose povećani broj posjetitelja te njihova veća potrošnja.“

Mastercard je prepoznao važnost uloge gradova kao trgovinskih središta te zato radi s vladama i gradovima s ciljem pojednostavljenja pristupa ključnim uslugama poput javnog prijevoza, ulazi u partnerstva s izdavateljima kartica kako bi putovanje učinili ugodnijim te nudi iskustva korisnicima kartica preko platforme priceless.com.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.