Blagdansko raspoloženje u listopadu – što vaši klijenti žele?

Jeste li već u nekoj prodavaonici prošli kroz redove pune božićnih dekoracija i čokolada u blagdanskom izdanju? Ako i niste, vjerojatno ste vidjeli fotografije na društvenim mrežama koje mnogi komentiraju s negodovanjem, jer još ni lišće nije promijenilo boje, a već nam prodaju umjetni snijeg i kičaste lamete.

No, ono što je prvenstveno važno napomenuti, mi (većinom) nismo naši kupci ili klijenti, odnosno, ciljna skupina. Ako osobno ne možemo smisliti blagdanske lampice u listopadu, to ne znači da netko drugi već ne planira ispijanje kuhanog vina u sjaju svih mogućih ukrasa. Što, dakle, već sada morate isplanirati kako biste najbolje iskoristili blagdansku potražnju? U nastavku je nekoliko ideja za manje tvrtke koje su u potrazi za idejama prazničnih aktivnosti, s naglaskom na komunikacije i marketing.

  1. Odredite sistem sezonskog zapošljavanja

Vjerojatno ste već i sami primijetili kako je postalo teško pronaći kvalitetne i odgovorne zaposlenike, uključujući i one koji su vam potrebni samo za neki event, određeno blagdansko razdoblje ili posebne dane kad je povećan opseg posla. Kako biste osigurali potrebnu privremenu pomoć, unaprijed odredite način na koji ćete svoju ponudu učiniti primamljivijom od konkurencije te ove „povlastice“ promovirajte komunikacijskim kanalima prikladnim vašem poslovanju. Konkretan primjer, ako se bavite maloprodajom, povisite početnu satnicu u odnosu na prošlu godinu, omogućite zaposlenicima 20 posto popusta na određene artikle i organizirajte internu nagradnu igru kojom će jedan zaposlenik (nasumičnim odabirom ili prema učinku) dobiti vrijedan poklon nakon sezonskog rada. Takav „paket“ potom oblikujte u privlačne ključne poruke i uz originalan vizual sponzorirajte na društvenim mrežama. Možda vam se trenutačno ne čini mogućim napraviti takav dodatni izdatak, no budite sigurni da je vrlo riskantno preopteretiti postojeće radnike, koji će onda možda morati na bolovanje baš kad vam je najpotrebnije, a tada će biti kasno za pronalazak novih ljudi.

  1. Ažurirajte web i aplikacije

Klijenti cijene korisničko iskustvo, a posebno im je važno u predblagdanskoj groznici imati što jednostavnije i brže iskustvo online kupovine ili rezervacije. Optimizirajte svoju web stranicu za mobilne preglednike, provjerite funkcioniraju li svi dijelovi aplikacije i osigurajte što više opcija plaćanja i dostave. Također, ne zaboravite istaknuti kontakt kako bi se što ažurnije razriješili potencijalni problemi pri kupovini. Stranici i/ili aplikaciji dodajte i neke blagdanske detalje, a svakako na početnu stranicu pozicionirajte posebne, kratkotrajne ponude, popuste i pogodnosti. Ako na web stranici imate blog, svakako ga iskoristite za objavu koja promiče vašu ponudu. Konkretno, iskoristite svoje proizvode u objavi s prijedlozima najboljih poklona za različite dobne i interesne skupine i na društvenim mrežama komunicirajte da se u blog objavama nalaze kodovi za specijalne popuste (ili ih ponudite kod prijave za newsletter).

  1. Diferencirajte se od konkurencije

Proučite što trenutačno nude tvrtke s ponudom slične vašoj. Primjerice, uzmite u obzir da mnogi E-bay selleri već sada predviđaju krajnji datum dostave u Hrvatsku za Badnjak ili kasnije i pretvorite to u svoju prednost kroz komuniciranje brze i sigurne dostave Facebook oglasima ili web bannerima. Dobra ideja je organizacija procesa kupnje na način da kupac već sada može naručiti i platiti poklon, a da sama dostava bude tempirana tik do Badnjaka. Tako se kupci odmah rješavaju obveze, no ne moraju tjednima skrivati pakete po stanu. Podsjetnike za blagdansku kupovinu možete plasirati na više načina, a jedan od njih je copy na svim računima od nekog datuma do Božića.

  1. Organizacija giveawaya

Ideja nije originalna, ali itekako postiže svoj cilj – veću vidljivost vaše tvrtke, prvenstveno na društvenim mrežama. Adventsko ili božićno darivanje može se napraviti na desetke načina, no najvažnije je da pažljivo pripremite pravila i pridržavate se uvjeta korištenja. Ovisno o planiranom poklonu, mogu se kreirati različite objave kao podsjetnici na uključivanje, primjerice, live video izrade ili pakiranja nagrade.

Autorica Lara Levak, content creator & 360° specialist, Grizli komunikacije

Podijeli

Odgovori

Top