Bosch upotpunio asortiman senzora za automatiziranu vožnju

Sve dobre stvari dolaze u troje, a automatizirana vožnja nije nikakva iznimka. Prije nego što automatizirana vožnja može postati stvarnost, uz kameru i radar potrebno je uvesti i treći senzor. Zato se Bosch priprema za proizvodnju dalekometnih optičkih radara, odnosno prvih sustava optičkog radara (engl. Light Detection and Ranging (lidar)) prikladnih za uporabu u automobilskoj industriji. Ova laserska tehnologija za mjerenje udaljenosti neophodna je za funkcije vožnje na SAE razinama 3 – 5. Novi Boschev senzor služit će i za velike i za male udaljenosti, tj. i na autocestama i u gradu. Iskorištavanjem ekonomije razmjera Bosch želi smanjiti cijenu sofisticirane tehnologije i prilagoditi je za masovno tržište. „Popunjavanjem nedostataka u području senzora Bosch automatiziranu vožnju ponajprije čini izvedivom mogućnošću”, izjavio je član Boscheva upravnog odbora Harald Kroeger.

Boscheva tehnologija spremna je za sve situacije u automatiziranoj vožnji

Usporedna uporaba triju senzora jedini je način da se postigne najveća sigurnost automatizirane vožnje kada uđe u uporabu. To smo potvrdili Boschevim analizama u kojima su razvojni inženjeri istražili sve slučajeve uporabe funkcija automatizirane vožnje: od podrške na autocesti do potpuno automatizirane vožnje u gradovima. Na primjer, ako se motocikl na raskrižju velikom brzinom približava automatiziranom vozilu, osim kamere i radara nužan je i optički radar da bi se osiguralo pouzdano otkrivanje vozila na dva kotača. U tom slučaju radar može imati poteškoća s otkrivanjem uske siluete motocikla i njegovih plastičnih oplata. Osim toga, kameru uvijek može zaslijepiti jarko svjetlo. Zbog toga su potrebni radar, kamera i optički radar, koji se savršeno međusobno nadopunjavaju i pružaju pouzdane informacije u svim situacijama u vožnji.

Optički radar neophodan je element automatizirane vožnje

Laser možemo smatrati trećim okom. U sustavima optičkih radara senzor emitira laserske impulse i hvata raspršenu lasersku svjetlost. Sustav zatim izračunava udaljenosti na temelju izmjerenog vremena koje treba svjetlosti da se odbije. Optički radar nudi iznimno visoku razlučivost s dalekometnim i širokim vidnim poljem. Zbog toga laserski alat za mjerenje udaljenosti može s velike udaljenosti pouzdano otkriti čak i nemetalne predmete kao što je kamenje na cesti. To znači da vozač ima dovoljno vremena za manevre poput kočenja ili skretanja. U isto se vrijeme uporabom optičkog radara u vozilima komponente sustava optičkog radara (npr. detektor i laser) izlažu mnogim opterećenjima; ponajprije u pogledu otpornosti na temperaturu i pouzdanosti tijekom čitavog uporabnog vijeka vozila. Budući da se Bosch pri razvoju optičkog senzora može osloniti na svoju stručnost u pogledu senzora te na znanje i iskustvo u pogledu sustava u području tehnologije radara i kamera, tvrtka može osigurati međusobnu usklađenost triju tehnologija senzora.

„Automatiziranu vožnju želimo učiniti sigurnom, praktičnom i fascinantnom. Na taj ćemo način dati odlučujući doprinos mobilnosti budućnosti”, izjavio je Kroeger. Boschev dalekometni optički radar neće samo ispuniti sve sigurnosne zahtjeve za automatiziranu vožnju nego će proizvođačima automobila također omogućiti učinkovitu integraciju tehnologije u razne vrste vozila u budućnosti.

Umjetna inteligencija čini sustave pomoći još sigurnijima

Bosch je predvodnik kada je riječ o inovacijama u području tehnologije senzora za sustave pomoći vozaču i automatiziranu vožnju. Tvrtka već godinama interno razvija i proizvodi milijune senzora na principu ultrazvuka, radara i kamere. Boscheva prodaja sustava pomoći vozaču 2019. godine porasla je za 12 % na oko dvije milijarde eura. Navedeni sustavi pomoći otvaraju put razvoju automatizirane vožnje. Nedavno su Boschevi inženjeri uspjeli tehnologiju kamere koja se upotrebljava u automobilima podići na novu razinu tako što su je unaprijedili umjetnom inteligencijom. Tehnologija kamere otkriva predmete, kategorizira ih u razrede kao što su vozila, pješaci ili bicikli i mjeri njihovo kretanje. Kamera također može brzo i pouzdano u prometnoj gužvi prepoznati i klasificirati vozila, pješake i bicikliste koji su djelomično zakriveni ili u pokretu. Time se omogućuje vozilu da po potrebi aktivira upozorenje ili manevar naglog kočenja.

Boschevi inženjeri također neprestano usavršavaju radarsku tehnologiju. Najnovija generacija Boschevih radarskih senzora još bolje snima okolinu vozila, čak i u lošim vremenskim uvjetima i uvjetima slabe rasvjete.
Njihov veći raspon otkrivanja, široki otvor blende i velika kutna odvojivost temelj su njihove poboljšane učinkovitosti.

Podijeli

Odgovori

Top