Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Božićni Barometar 2015. – Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj, prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati će biti 5.na ljestvici potrošačkih zemalja. Hrvati će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, na stvari potrebne za Božić dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te – alkohol. Upitani hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu, čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Kako je istraživanje provedeno

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum Grupe u 21 zemalja diljem Europe i zemlje Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj.

Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke. U anketi je sudjelovalo 14.205 kućanstava. Ispitanici su osobe dobi između 21 i 65 godina, od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih 21 zemalja iznosi od 805 do 10-350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima, 3,2 osobe.

Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novaca te koliko šopinga obavljaju online. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje. Svi ispitanici u anketi su sudjelovali anonimno.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.