Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Broj oglasa za posao u turizmu peti mjesec zaredom nadmašuje pretpandemijsku razinu

Pod utjecajem ostvarenih rezultata gotovo da smo zaboravili na sve poteškoće i izazove s kojima se turistički sektor suočio početkom godine.

Valamar Meteor Hotel

Analizom brojki koje je nedavno objavilo Ministarstvo turizma i sporta, a koje govore kako je Hrvatsku od početka godine posjetilo 12,6 milijuna turista, čime smo dosegli razinu od 67 posto dolazaka iz 2019., možemo ustvrditi kako je, s obzirom na okolnosti, aktualna turistička godina prilično uspješna.

Pod utjecajem ostvarenih rezultata gotovo da smo zaboravili na sve poteškoće i izazove s kojima se turistički sektor suočio početkom godine. Suprotno uobičajenoj praksi i rješavanjem ‘kadrovske križaljke’ za nadolazeću sezonu uoči proljeća, poslodavci  iz sektora turizma i ugostiteljstva su sa zapošljavanjem krenuli u zadnji čas.

Kao što je vidljivo na grafu ispod, potražnja za radnom snagom u turizmu i ugostiteljstvu je tijekom prva četiri mjeseca bila znatno slabija u odnosu na isto razdoblje prije pandemije, dok u svibnju, kada postaje sasvim jasno kako neće doći do novih rigoroznih epidemioloških mjera koje bi potencijalno ugrozile sezonu, poslodavci kreću s intenzivnijim zapošljavanjem.



Graf 1 – potražnja za radom u prvih 9 mjeseci

U prvih devet mjeseci je u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo objavljeno više od 10.000 oglasa za posao. Unatoč tome što time još uvijek nisu dosegnute brojke iz 2019., u ovom sektoru se već duže vrijeme ‘traži radnik više’. Naime, potražnja za turističkim i ugostiteljskim djelatnicima peti mjesec zaredom nadmašuje pretpandemijsku razinu.

Najtraženija zanimanja u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ su: konobar/barmen, kuhar, pomoćni kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, sobarica/spremačica te recepcionar.

Od ukupnog broja objavljenih poslova u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, 63% odnosilo se na priobalne županije (*poslodavci su u mogućnosti označiti više županija rada za jedan oglas).  

Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Zagreb i Zagrebačku županiju (30%), odnosilo se na Splitsko-dalmatinsku (16%), Istarsku (14%) te Primorsko-goransku županiju (12%). Slijede Zadarska s 8%, Šibensko-kninska sa 6% oglasa te Dubrovačko-neretvanska županija s 5% oglašenih radnih mjesta.

Kad je riječ o kvalifikacijama koje od potencijalnih kandidata traže poslodavci, u najvećem broju oglasa (60%) tražili su se radnici sa srednjom stručnom spremom, zatim kvalificirani radnici (44%), dok se u svega u 4% oglasa tražila visoka stručna sprema.  

Rad na određeno nudio se u 65% oglasa , što je na razini prošle godine, u 52 posto oglasa nudilo se stalno zaposlenje, dok se 32% natječaja odnosilo na honorarne, odnosno sezonske radnike.

Plaće u turizmu

Poslovi u turizmu nalaze su među najslabije plaćenim zanimanjima. Prema podacima servisa MojaPlaća, plaće u turizmu su 20% niže od prosjeka.

Konkretnije, najviše plaće u turizmu imaju šefovi kuhinje (10.624 kune), menadžeri ugostiteljstva (8.329 kuna) te pizza majstori (6.772). Prosječna plaća konobara, najtraženijeg zanimanja unutar kategorije, iznosi 5.144 kuna. Važno je napomenuti kako se radi o plaćama bez napojnica, koje tradicionalno čine dio plaće konobara, ali i kuhara.

Gledano prema županijama, najviše plaće u turizmu nalazimo u Dubrovačko-neretvanskoj (7.934) te Istarskoj županiji (7.049 kuna).


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.