Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Brzo i bezbolno do tvrtke kćeri u inozemstvu

Zbog maloga nacionalnog tržišta hrvatske su tvrtke u pravilu osuđene na izvoz. A da bi bilo moguće poslovati u stranoj zemlji, najčešće je nužno osnovati tvrtku kćer.

Zbog maloga nacionalnog tržišta hrvatske su tvrtke u pravilu osuđene na izvoz. A da bi bilo moguće poslovati u stranoj zemlji, najčešće je nužno osnovati tvrtku kćer.

Iako većinu trgovinske razmjene ostvarujemo sa zemljama Europske unije, vrlo malo hrvatskih tvrtki osniva vlastito poduzeće u nekoj zemlji EU. I zbog strukture ponude i zbog tradicije poslovanja, hrvatske tvrtke puno polažu na zemlje jugoistočne Europe, bivši SSSR te na zemlje nekadašnjeg nesvrstanog bloka.

‘One-stop’ agencije

Tako, primjerice, u Hrvatskoj djeluje više od 900 austrijskih tvrtki, dok naših u toj zemlji ima tek nekoliko desetaka. Slična je situacija i s Njemačkom i Italijom. S druge strane samo u Crnoj Gori prisutno je šezdesetak poslovnih subjekata iz Hrvatske. Njih dvadesetak tamo ima i svoje tvrtke kćeri. U većini europskih zemalja za osnivanje tvrtke potreban je sličan proces koji se sastoji od pet do deset koraka. Dolazak stranih ulagača mnoge zemlje pomažu osnivanjem “one stop” agencija u kojima se čitav posao može obaviti na jednome mjestu. I Ministarstvo vanjskih poslova pomaže izlazak na strana tržišta. Internetske stranice MVP-a obogaćene su nizom korisnih servisnih informacija koje se mogu pronaći na http://hgd.mvpei.hr/hr/prikazi/.

U Njemačkoj formalni čin osnivanja poduzeća traje sat vremena, ali ako se uzmu u obzir potrebne pripremne radnje, u pravilu je riječ o više tjedana, kažu u predstavništvu HGK u Berlinu. Da bi osnovala tvrtka u Njemačkoj, potrebno je sklopiti društveni ugovor, imenovati voditelja poslova, uplatiti početni kapital – 25.000 eura za “d.o.o.” ili 50.000 za “d.d.” – te se prijaviti i upisati u registar trgovačkog suda. U Njemačkoj je raširen pojam “one-stop” agencija, a njihovo je osnivanje u nadležnosti općina, gradova i saveznih zemalja. Pokrenut je i portal www.existenzgruender.de, odakle se može pristupiti “one-stop” agencijama gotovo svih njemačkih gradova i regija.

Dragutin Kamenski, vlasnik i direktor građevinske tvrtke Kamgrad, u Njemčakoj je bio od od 1993. do 2003., a podružnicu u Oberhausenu otvorio je brzo i bez problema. Kao dugogodišnji partneri talijanske tvrtke Calzedonia 2007. otišli su u Srbiju zbog gradnje njihova novog pogona. “Moram priznati da me ugodno iznenadila procedura koja me dočekala u Srbiji pri registraciji tvrtke Kamgrad Srbija. Sve je bilo jako brzo i jeftino”, objašnjava Kamenski. Tržište Srbije zanimljivo je mnogobrojnim hrvatskim tvrtkama kojih je tamo više od 200. Kako pojašnjavaju u Uredu HGK u Beogradu, dozvola se čeka pet dana. Ako se predaje poštom, kao datum i vrijeme podnošenja prijave uzimaju se datum i vrijeme prijama prijave u Agenciji za privredne registre, a ne datum predaje na pošti. Tijekom registracije se plaća taksa od 2140 dinara (otprilike dvadesetak eura) za dobivanje matičnog broja poslovnog subjekta. Nakon toga Agenciji treba dodatno uplatiti još 4500 dinara za troškove registracije i objave. U Srbiji je i poznata zagrebačka slastičarnica Torte i to. No kako pojašnjava Martina Bračić, direktorica i vlasnica tvrtke, oni nisu išli na širenje biznisa otvaranjem vlastitih tvrtki, već su prodali franšizu. Ovaj pravni posao obavljen je u Zagrebu pa su uvjeti i rješavanje možebitnih sporova u nadležnosti hrvatskoga pravnog sustava.

Zapošljavanje suradnika

Helena Hrastnik, voditeljica marketinga Klima opreme, navodi pak lakoću kojom je tvrtka otvorila predstavništvo na Kosovu. Sve je teklo glatko i brzo te je predstavništvo otvoreno za deset dana. “Zaposlili smo suradnika s Kosova i imenovali ga direktorom predstavništva Klima oprema Priština. Naime, jedan od uvjeta je da u predstavništvu mora biti zaposlen direktor. On mora imati ured pa smo zakupili mali poslovni prostor. Ugovor o zakupu poslovnog prostora i osobne podatke o direktoru prilaže se pri registraciji. Kopirali smo registraciju tvrtke Klimaoprema d.d. u Hrvatskoj i sastavili odluku o otvaranju predstavništva na Kosovu. Direktoru predstavništva poslali smo navedene dokumente brzom poštom, a on ih je predao u Agenciju za registraciju biznisa na Kosovu pri Ministarstvu trgovine. Nakon tri dana registrirali smo se u poreznoj upravi, a PDV broj smo dobili za sedam dana. Za aktivnosti izvoza-uvoza potrebna je registracija pri carinskoj upravi zbog dobivanja carinskog broja. Uz predočenje PDV broja to je gotovo istog trenutka. Sve skupa nije nas je stajalo više od 100 eura”, kaže Hrastnik. Registracija tvrtke u Rusiji nešto je složenija. Dozvole za rad stranim tvrtkama izdaju se na rok od jedne, dvije ili tri godine.

Tekst u cijelosti pročitajte na portalu poduzetnistvo.org i poslovni.hr

Napisao

Pročitajte još:

Novosti

Na Seafood Global Expo sajmu sudjeluje više od 1.500 izlagača iz 76 svjetskih zemalja, a hrvatski brand Panona Mare jedan je od tek 5...

Komentari

Sukob Rusije i Ukrajine izazvao je promjene na financijskim tržištima i drastično povećao neizvjesnost o oporavku globalnog gospodarstva.

Ekonomija

Izražen u eurima, hrvatski robni izvoz u prvih jedanaest mjeseci lani je iznosio 17,1 milijardu eura, što je na godišnjoj razini porast od 26,5...

Ekonomija

Izvoz hrvatskih proizvoda kroz SPAR prodajnu mrežu na inozemna trižišta u kontinuiranom je porastu te u prvih šest mjeseci iznosi 49 milijuna eura.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.