Novosti

Budućnost Hr željeznica su kineski koncesionari i sredstva EU fondova

Hrvatske željeznice (HŽ) su pred najvećim izazovima i nužan im je investicijski ciklus koji se ubuduće treba što više oslanjati i na sredstva iz europskih fondova, istaknuto je na današnjem stručnom skupu “Željeznica – najpovoljniji oblik kopnenog prijevoza” koji su organizirali HŽ Holding i Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI).

Hrvatske željeznice (HŽ) su pred najvećim izazovima i nužan im je investicijski ciklus koji se ubuduće treba što više oslanjati i na sredstva iz europskih fondova, istaknuto je na današnjem stručnom skupu "Željeznica - najpovoljniji oblik kopnenog prijevoza" koji su organizirali HŽ Holding i Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI).

HŽ treba nastaviti proces restrukturiranja, potreban im je investicijski ciklus u kojem će se koristiti sredstva EU fondova, a ima mogućnosti i koncesija, kazao je predsjednik Uprave HŽ-a Zoran Popovac na skupu održanom u Hrvatskoj gospodarskoj komori u sklopu obilježavanja 150 godina prve pruge u Hrvatskoj

Kinezi bi koncesije?

Čelni čovjek HŽ-a pritom je posebno izdvojio značaj Vladinog uvrštavanje u katalog investicija važnih za državu i riječke nizinske pruga za koju, kako je rekao, zanimanje na koncesijskom modelu pokazuju i predstavnici kineske vlade.

U Vladinom katalogu investicijskih projekata ulaganja u željezničku prugu Rijeka-Karlovac-Zagreb-Koprivnica-Botovo procijenjena su na 3,65 milijardi eura.

Popovac ističe i kako investicije u tu prugu treba sagledati i iz perspektive zemalja srednje Europe te treba očekivati i pomoć iz EU fondova.

Koridor X

Izvršni direktor Zajednice europskih željeznica (CER) Johannes Ludewig, podsjećajući na proces liberalizacije u željezničkom sektoru, posebno značajnim ističe koridor X. i pozdravlja inicijativu Cargo 10 (zajedničke tvrtke željezničkih poduzeća Srbije, Hrvatske i Slovenije).

Ulaskom u EU i otvaranjem tržišta važno je pitanje tko će voziti na koridoru X. i naplaćivati tu uslugu, to je važno ne samo za HŽ nego i Vladu. Izazovno je pripremiti se i biti konkurentan za nove usluge. Zato je važno da se hrvatske, srpske i slovenske željeznice žele udružiti kako bi radile na prekograničnim uslugama i bile važan igrač ne samo danas nego i za deset godina, kazao je Ludewig i poručio: “Ako želite biti igrač za deset godina, morate investirati danas”.

Na skupu je posebno istaknut i značaj ulaganja u željezničku infrastrukturu za razvoj hrvatskih luka i za domaću željezničku industriju.

Povezivanje lučkog sa željezničkim biznisom je komparativna prednost Hrvatske u teretnom prometu i tu moramo biti učinkovitiji, poručio je Popovac.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Danijel Mileta ističe i značaj ulaganja u željeznicu kao poticaj domaćoj željezničkoj industriji. Morat ćemo nabavljati nove lokomotive i vagone, a očekujemo da domaća industrija bude jedan od glavnih konkurenata, kazao je.

Govoreći o HŽ-u danas, Popovac je uz ostalo kazao kako je u razdoblju od 2003. do 2009. broj zaposlenih u HŽ-u smanjen za nešto više od tri tisuće, upozorio je na dosadašnju podinvestiranost željeznica, na snažan pad prijevoza roba u prošloj godini, itd.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version