Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Budućnost Hr željeznica su kineski koncesionari i sredstva EU fondova

Hrvatske željeznice (HŽ) su pred najvećim izazovima i nužan im je investicijski ciklus koji se ubuduće treba što više oslanjati i na sredstva iz europskih fondova, istaknuto je na današnjem stručnom skupu “Željeznica – najpovoljniji oblik kopnenog prijevoza” koji su organizirali HŽ Holding i Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI).

Hrvatske željeznice (HŽ) su pred najvećim izazovima i nužan im je investicijski ciklus koji se ubuduće treba što više oslanjati i na sredstva iz europskih fondova, istaknuto je na današnjem stručnom skupu "Željeznica - najpovoljniji oblik kopnenog prijevoza" koji su organizirali HŽ Holding i Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI).

HŽ treba nastaviti proces restrukturiranja, potreban im je investicijski ciklus u kojem će se koristiti sredstva EU fondova, a ima mogućnosti i koncesija, kazao je predsjednik Uprave HŽ-a Zoran Popovac na skupu održanom u Hrvatskoj gospodarskoj komori u sklopu obilježavanja 150 godina prve pruge u Hrvatskoj

Kinezi bi koncesije?

Čelni čovjek HŽ-a pritom je posebno izdvojio značaj Vladinog uvrštavanje u katalog investicija važnih za državu i riječke nizinske pruga za koju, kako je rekao, zanimanje na koncesijskom modelu pokazuju i predstavnici kineske vlade.

U Vladinom katalogu investicijskih projekata ulaganja u željezničku prugu Rijeka-Karlovac-Zagreb-Koprivnica-Botovo procijenjena su na 3,65 milijardi eura.

Popovac ističe i kako investicije u tu prugu treba sagledati i iz perspektive zemalja srednje Europe te treba očekivati i pomoć iz EU fondova.

Koridor X

Izvršni direktor Zajednice europskih željeznica (CER) Johannes Ludewig, podsjećajući na proces liberalizacije u željezničkom sektoru, posebno značajnim ističe koridor X. i pozdravlja inicijativu Cargo 10 (zajedničke tvrtke željezničkih poduzeća Srbije, Hrvatske i Slovenije).

Ulaskom u EU i otvaranjem tržišta važno je pitanje tko će voziti na koridoru X. i naplaćivati tu uslugu, to je važno ne samo za HŽ nego i Vladu. Izazovno je pripremiti se i biti konkurentan za nove usluge. Zato je važno da se hrvatske, srpske i slovenske željeznice žele udružiti kako bi radile na prekograničnim uslugama i bile važan igrač ne samo danas nego i za deset godina, kazao je Ludewig i poručio: “Ako želite biti igrač za deset godina, morate investirati danas”.

Na skupu je posebno istaknut i značaj ulaganja u željezničku infrastrukturu za razvoj hrvatskih luka i za domaću željezničku industriju.

Povezivanje lučkog sa željezničkim biznisom je komparativna prednost Hrvatske u teretnom prometu i tu moramo biti učinkovitiji, poručio je Popovac.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Danijel Mileta ističe i značaj ulaganja u željeznicu kao poticaj domaćoj željezničkoj industriji. Morat ćemo nabavljati nove lokomotive i vagone, a očekujemo da domaća industrija bude jedan od glavnih konkurenata, kazao je.

Govoreći o HŽ-u danas, Popovac je uz ostalo kazao kako je u razdoblju od 2003. do 2009. broj zaposlenih u HŽ-u smanjen za nešto više od tri tisuće, upozorio je na dosadašnju podinvestiranost željeznica, na snažan pad prijevoza roba u prošloj godini, itd.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.