Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Čak 73% turističkih djelatnika želi ponovo raditi za istog poslodavca

pixabay.com

Hrvatska je iz godine u godinu sve popularnije turističko odredište koje promoviraju i strani mediji. No, jesmo li turistička zemlja i kada je u pitanju želja za radom u turizmu, istražio je MojPosao na 300 ispitanika.

Od ispitanika koji su barem jednom u životu radili u turizmu, najviše ih je bilo zaposleno kao konobar (34%), zatim sobar (27%) i pomoćni radnik u kuhinji (24%).

S druge strane, najmanje ispitanika je radilo kao šef sale (1%) te kao booker (4%) i animator (4%).

Posao u turizmu se traži cijele godine, a osiguran smještaj je uvjet

Veliki broj ispitanika (88%) ima želju raditi u turizmu, bez obzira imaju li već iskustvo ili ne. Ono što bi ih moglo odgovoriti od zapošljavanja u turizmu su preniske plaće, nemogućnost stalnog zaposlenja ili želja da nađu posao u struci.

Čak 42% ispitanika ne bi pristalo raditi u turizmu ukoliko nemaju osiguran smještaj, dok bi ih 26% očekivalo više plaće. Za 13% ispitanika rad u turizmu je želja još od malih nogu te su se i školovali za tu djelatnost. Svega 4% navodi da se nisu spremni seliti kada je u pitanju rad u turizmu.

Ispitanici koji su već radili u turizmu rado bi ponovo radili kod istog poslodavca (73%).

Najviše ispitanika (37%) smatra da se posao u turizmu traži cijele godine. Početak godine kao vrijeme potrage za poslom u turizmu savjetuje 30% ispitanika, dok ih petina (22%) ipak navodi proljeće. Pred samo ljeto u potragu kreće 9% ispitanika, dok ih 3% posao traži i u srcu sezone.

Najveći broj ispitanika kao pozitivnu stranu rada u turizmu (osim one očite da imaju posao) navodi stjecanje novih vještina i znanja te upoznavanje novih ljudi (78%). Boravak na moru kao glavnu prednost rada u turizmu ističe 49% ispitanika, dok ih 47% smatra da je riječ o zanimljivom poslu. Svega 3% ispitanika tvrdi da rad u turizmu nema svojih pozitivnih strana.

Idealno radno mjesto je hotel na području Splitsko-dalmatinske županije

Ispitanici bi najradije radili u hotelu (38%), a tek onda u turističkoj agenciji (12%), trgovini, suvenirnici ili sličnom objektu (9%). Najmanje ispitanika ima želju raditi u pansionu (1%), noćnom klubu (1%) ili hostelu (1%), dok fast food objekt nije odabrao niti jedan ispitanik (0%). Malo više od petine ispitanika (22%) nema preferencija po pitanju objekta, bitno im je samo da rade.

Kada je u pitanju županija rada, najviše ispitanika (28%) priželjkuje područje Splitsko-dalmatinske županije. U Istarskoj županiji voljelo bi raditi 16% ispitanika, a u Dubrovačko-neretvanskoj njih 14%. Najmanje atraktivne su Osječko-baranjska (2%) i Zagrebačka županija (2%).

Najviše ispitanika voljelo bi dobiti ugovor na neodređeno (34%), dok bi ih 32% u turizmu voljelo raditi od tri do šest mjeseci. Do tri mjeseca rada bira 18% ispitanika, a njih 16% voljelo bi raditi od pola godine do godinu dana.

Strani jezici su glavna prepreka za rad u turizmu

Za rad u turizmu prvenstveno im nedostaje poznavanje stranih jezika, smatra 40% ispitanika. Da je problem u nedostatku radnog iskustva navodi 39% ispitanika, dok ih 15% nema specifična znanja i vještine. Za 11% ispitanika glavni nedostatak je izostanak formalnog obrazovanja, dok ih 4% navodi nedostatak komunikacijskih vještina. S druge strane, 24% ispitanika smatra da imaju sve potrebne kvalifikacije za rad u turizmu.

Čak 83% ispitanika spremno je na edukaciju odnosno prekvalifikaciju za zanimanja iz područja turizma.

 

Pročitajte još:

Turizam

Ovime je Sv. Katarina postala prva hrvatska zdravstvena institucija koju je JCI akreditirao i utvrdio da radi sukladno najizvrsnijim svjetskim zdravstvenim standardima, kako u pružanju zdravstvene...

Turizam

Ulazak u termalne centre moguće je jednostavno osigurati na njihovoj web stranici.       

Turizam

WRC Croatia Rally prošle je godine hrvatskom turizmu donio preko 105 milijuna eura, uz više od 310 tisuća gledatelja koji su pratili brzinske ispite...

Novosti

Za Gorski kotar prošla je godina bila turistički sjajna s postavljenim novim rekordom jer je premašio 2019. godinu po gotovo svim statističkim pokazateljima.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.