Cammeo pokrenuo predstečajnu nagodbu. Traži reprogram poreznih obveza

Cammeo pokrenuo predstečajnu nagodbu. Traži reprogram poreznih obveza

Šest od 11 obiteljski povezanih niskotarifnih taksi tvrtki iz Cammeo grupe ide u predstečajnu nagodbu! Poslovni dnevnik javlja da traže od države povoljniji reprogram prošle jeseni reprogramiranih poreznih obveza, te refinanciranje kredita Zagrebačke banke pod povoljnijim uvjetima, s dužim razdobljem otplate i nižom kamatom.

Model restrukturiranja potvrdio nam je Vladimir Minovski, vlasnik i direktor svih Cammeo tvrtki. Slučaj je zanimljiv i šire jer bi mogao biti recept za mnoge dužnike: iz Porezne uprave Ministarstva financija potvrđuju da postoji mogućnost zamjene starog reprograma novim, povoljnijim reprogramom u postupcima predstečajne nagodbe. Revizor Kristijan Cinotti smatra da će to biti interes mnogih dužnika koji će isto zatražiti, te načelno navodi zašto je to u interesu države: “Iako su manje povoljni od reprograma, uvjeti namirenja povoljniji su kroz predstečajnu nagodbu od stečaja.” Minovski je prijedlog za otvaranje postupka predstečajne nagodbe podnio Fini, a tri povjerenika predstečajne nagodbe već su imenovana. Isplate s računa trenutačno nadziru Miron Markičević u Cammeo grupi, Gordana Pađen Štefanić u riječkoj tvrtki Cammeo ugostiteljstvo i turistička agencija, te Tihomir Zec u osječkoj tvrtki Cammeo taxi.”Predstečajna nagodba nam služi da dođemo do daha u jako nepovoljnim uvjetima poslovanja. Zapošljavamo više od 600 radnika, od toga 400 u Zagrebu, a svi uredno primaju plaće. Poreznoj upravi Cammeo je lani uplatio 15,5 milijuna kuna PDV-a.

Smatramo da su to dobri argumenti za dogovor s najvećim vjerovnikom, Poreznom upravom, za repove iz razdoblja borbe za početak poslovanja u Zagrebu”, kaže nam  Minovski, dodavši da u ovoj godini očekuju porast prometa od 15 do 20 posto “jer kreće projekt zamjene cijelog voznog parka u Zagrebu, što će ujedno donijeti i znatne uštede”.Minovski tvrdi da je operativno poslovanje i lani raslo, i to za 12 posto, a da su sad uoči novog poslovnog zamaha i kane se riješiti dužničkih repova. Naime, pet milijuna kuna duguju dijelom Poreznoj upravi za doprinose iz razdoblja čekanja na licencije u Zagrebu, što nisu plaćali jer nisu ostvarivali prihod, te za tadašnje leasing rate. Tri milijuna kuna, kaže, iznosi spor s Poreznom upravom koji pet godina traje u Rijeci i više puta suđen je, navodno, u korist tvrtke. Ostalo su kamate.”Najveći teret na poslovanju Cammea nisu dugovi dobavljačima i bankama nego Poreznoj upravi, pa stoga kroz predstečajnu nagodbu tražimo da država reprogramira naše obveze. Za bolje uvjete poslovanja od presudne je važnosti da se nagodbom refinancira kredit Zagrebačke banke od 5 milijuna kuna dobijen uz podršku Hamaga radi širenja posla u Zagrebu”, objasnio je. Od države bi htjeli duži rok – minimalno pet godina, te 4,5 posto kamata, neslužbeno doznajemo. Posrijedi su obveze koje je tvrtka u rujnu 2012. reprogramirala na dvije godine, ali kamata iznosi 10 posto. Od banke traže promjenu uvjeta: poček od dvije godine umjesto jedne, duži rok otplate – 8 godina, uz nižu kamatu – 5,5 posto umjesto 8 posto.

Upravo je zbog nižih kamata navodno potrebna i HBOR-ova podrška predstečajnoj nagodbi. Lani je grupa imala dva milijuna kuna gubitka koji su rezultat rasta rashoda od 25 posto, kaže Minovski. Najveći pritisak na troškove bio je od “izvanrednih troškova popravaka vozila koji su iznosili i po 500 tisuća kuna mjesečno”. Minovski očekuje da će 2013. troškovi biti niži za 30 posto upravo zbog novog voznog parka u Zagrebu.”Opel nam je dao vrlo povoljne uvjete i ugovorili smo operativni leasing na pet godina. To znači da početkom ožujka na zagrebačke ceste stiže 175 novih Opelovih vozila visoke klase, uključujući i Opel Insigniju. Donijet će nam to uštede na održavanju i potrošnji goriva od oko 30 posto. Nakon 120.000 kilometara, koliko ih godišnje naš taxi napravi, drastično se troškovi povećavaju, vožnja postaje neisplativa”, rekao je dodavši da leasing financira UniCredit grupa, a Opelu će svake godine vraćati vozila te će na korištenje dobijati nova. “Cijeli pothvat sa zamjenom voznog parka, uz plan ušteda, omogućile su zapravo nove licencije koje smo u Zagrebu dobili na posljednjem javnom natječaju – riječ je o novih 76 dozvola. Očekivali smo da ćemo dobiti svih 123 licencija, i da je bilo tako nabavili bismo 300 novih vozila.”

Podijeli

Odgovori

Top