Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

cargo-partner: kakva je uloga logistike u najvećim glazbenim spektaklima

Samo jedna stadionska turneja, poput aktualne turneje Taylor Swift, uključuje više od 90 kamiona opreme i desetke tona pozornica, LED panela i rasvjetne tehnike.

Svake godine, od svibnja do rujna, diljem svijeta održi se više od 15.000 velikih glazbenih koncerata i festivala, a globalna koncertna industrija u 2024. godini generirala je gotovo 35 milijardi dolara prihoda. Samo jedna stadionska turneja, poput aktualne turneje Taylor Swift, uključuje više od 90 kamiona opreme i desetke tona pozornica, LED panela i rasvjetne tehnike. U Hrvatskoj, gdje se ljeti održi više od 200 glazbenih događanja većeg formata, isti logistički izazovi dolaze na domaći teren.

Ljeto svjetskih turneja: Tisuće koncerata, stotine tona opreme

Upravo zbog složenosti i brzine ovih projekata, transportna rješenja postaju nevidljivi temelj svakog spektakla. Od zračnog prijevoza osjetljive elektronike do cestovnog transporta montažnih bina, svaki detalj mora biti usklađen – jer jedan dan kašnjenja može značiti otkazivanje nastupa.

„Kao i svake godine, s dolaskom koncertne sezone naši su kapaciteti usmjereni na prijevoz tehničke opreme za velike glazbene događaje“, ističe Zoran Starčević, direktor cargo-partnera Hrvatska. „S obzirom na kompleksnost produkcija, iskustvo iz drugih izazovnih projekata itekako nam pomaže – kao što je bio slučaj s EXPO-om 2025., gdje smo prevezli ključne elemente hrvatskog i austrijskog paviljona u Osaku. Takvi projekti traže potpunu točnost, fleksibilnost i brzu prilagodbu, što je i temelj dobre logistike za glazbenu industriju.“

Što sve podrazumijeva logistika glazbenih spektakala

Za razliku od standardnog teretnog prijevoza, koncertna logistika nosi specifične izazove: od transporta montažnih bina, video i rasvjetne opreme te osjetljivih instrumenata, do usklađivanja međunarodnih carinskih procedura i ulaska u gradove pod posebnom regulacijom prometa.

Logistički timovi moraju precizno planirati rute, rukovati teretom različitih dimenzija i vrijednosti, a pritom održavati maksimalnu pouzdanost unutar vremenskih okvira koji ne trpe odstupanja. Svaki koncert funkcionira kao pokretna tvornica – koja se mora preseliti s kontinenta na kontinent bez zastoja. Upravo zato ključni igrači u industriji turneja traže partnere koji ne nude samo prijevoz, već i stratešku sigurnost.

Nedavan primjer takve strateške suradnje bila je podrška cargo-partnera renomiranoj južnokorejskoj zabavnoj kompaniji koja zastupa vodeće K-pop idole. Pet zračnih pošiljki iz Seula u Los Angeles isporučilo je više od 18 tona robe – uključujući svjetleće štapiće, foto kartice i albume – na vrijeme za veliku promotivnu kampanju. Kako bi se izbjegla kašnjenja, tim u Los Angelesu uskladio je radno vrijeme s korejskom vremenskom zonom i osigurao brzo carinjenje tijekom vikenda, pokazujući preciznost potrebnu u globalnoj logistici glazbene industrije.

Zahvaljujući znanju koje su godinama gradili na najzahtjevnijim međunarodnim projektima, stručnjaci iz cargo-partnera ističu važnost koordinacije, točnosti i transparentne komunikacije – bilo da se radi o rock koncertu u Zagrebu ili svjetskoj izložbi u Japanu. Logistika je, poručuju, jedini backstage koji ne smije kasniti.


Ekonomija

Za logističke tvrtke ključni su održivost i inovativnost kako bi ostale otporne i konkurentne na takve promjene.

Novosti

Logistička industrija suočava se s izazovom privlačenja mladih ljudi, posebice vozača, zbog dinamične prirode posla, visoke razine stresa i nepovoljnih uvjeta rada.

Ekonomija

Meta Mate, tvrtka koja zapošljava više od 300 dostavljača diljem Hrvatske, objavljuje imenovanje Igora Mačečevića za novog voditelja logistike.

Edukacija

DroneDays 2023 je treće izdanje međunarodnog skupa o bespilotnim letjelicama koji će se održati 4. i 5. svibnja 2023. godine na Fakultetu elektrotehnike i...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.