Chromeovo blokiranje napasnih oglasa stiže ovog ljeta

Već se duže vremena govori o Googleovom nastojanju da kroz svoj preglednik Chrome “popravi web” i očisti ga od napasnih oglasa koji umanjuju kvalitetu korisničkog iskustva. Nepostojanje oglasa koji ometaju normalno čitanje i gledanje sadržaja vjerojatno bi umanjilo i potrebu za agresivnim adblockerima, čime bi potom bili zadovoljni i oglašivači i korisnici.

S takvim idejama u Googleu su u Chrome počeli postupno uvoditi blokiranje pop-up oglasa, videa koji se automatski pokreću i sličnih drugih ometajućih oblika reklama. U suradnji s Koalicijom za bolje oglase izradili su i upute za vlasnike webova kojih se “dobri oglasi” moraju pridržavati – a u suprotnom na web stranicama koje često krše pravila Chrome će sve oglase blokirati. Ovaj radikalniji potez najavljivan je još prije godinu dana, adblocker nametljivih oglasa aktiviran je djelomično, no sada bi ga trebali dobiti svi, javlja Bug.hr.

Točnije rečeno, od 9. srpnja 2019. godine Google Chrome će aktivirati svoj adblocker za cijeli Internet, u svim dijelovima svijeta, i odnosit će se na sve webove. Oni koji će kršiti pravila Koalicije dospjet će na crnu listu i sve reklame koje pokušaju plasirati bit će im blokirane. Vlasnicima webova na raspolaganju je alat kojim mogu provjeriti koliko su im stranice “legalne” po pitanju prikazivanja oglasa. Podaci iz SAD-a, Kanade i Europe kažu da je od početka ove godine oko dvije trećine svih stranica koje su ranije kršile neka pravila sada zadovoljilo kriterije Koalicije, dok je manje od 1% stranica iskusilo potpunu blokadu oglasa.

Web je već danas, dakle, manje pretrpan oglasima koji nam smetaju u njegovom korištenju.

Podijeli

Odgovori

Top