Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Osobne financije

Cijene stanova padaju – pa ipak ih nitko ne kupuje!

Tržište nekretnina stagnira, priča je koja se vrti na svakoj kavi, pogotovo među ljudima koji traže svoj krov nad glavom. Zar sada nije pravo vrijeme za ulaganje u nekretnine – cijene kredita rastu, sada nije vrijeme za ulaganje. Cijene su dotaknule dno – cijene će još padati… Mišljenja je koliko i glava, a pitati je ipak najbolje stručnjake koji se nekretninama bave.

Tržište nekretnina stagnira, priča je koja se vrti na svakoj kavi, pogotovo među ljudima koji traže svoj krov nad glavom. Zar sada nije pravo vrijeme za ulaganje u nekretnine - cijene kredita rastu, sada nije vrijeme za ulaganje. Cijene su dotaknule dno - cijene će još padati... Mišljenja je koliko i glava, a pitati je ipak najbolje stručnjake koji se nekretninama bave.

Regionalni portal City24 napravio je minianketu među predstavnicima agencija diljem Hrvatske. Tema je bila kretanje cijena na tržištu, ali i rad samih agencija i nelojalna konkurencija koja vlada među njima.

Cijene pale za oko 20 posto

– Realizirane kupoprodajne cijene pale su za oko 20 posto u odnosu na 2008. godinu, zavisno od lokacije i stanja nekretnine. Veći je pad tražene cijene, kupci pokušavaju naći nekretnine po vrlo niskim cijenama, a s druge strane dobar dio vlasnika nevoljko prihvaća drugačije cijene od onih od prije godine-dvije – smatra Igor Černe iz agencije Delta Centar.

– Tražena cijena realno je pala i do 15 posto, a prodajna 10-15 posto. Na pad cijene utječe površina nekretnine, a time je i kumulativna cijena veća pa onaj koji misli podići kredit teško može ispuniti zahtjeve banke, koja danas preko Hrvatskog registra obveza po kreditima (HROK) ima uvid u zaduženja klijenata po kreditnim karticama, po dopuštenim minusima itd., što utječe na kreditnu sposobnost građana – smatra Alen Krnić, vlasnik agencije Rudimentum.

Ekskluzivne četvrti drže cijenu

S njim se slaže Snježana Bašić iz agencije Basics:

– Cijene nekretnina pale su, što je dobro radi formiranja tržišta. Određene su četvrti ipak zadržale cijene (centar, sjever) jer su to lokacije za koje su ljudi uvijek spremni platiti više. Još je veći pad tražene cijene u odnosu na prodajnu.

Predstavnici agencija žale se da ih je kriza dovela do borbe za preživljavanje, o pozitivnom se poslovanju i ne govori.

Nelojalna konkurencija sivog tržišta

– Velik broj agencija prestao je s radom, a mnogo ih je pred zatvaranjem. Slično je i u zemljama u našem okruženju (Slovenija, Bosna i Srbija). Zakon o posredovanju u prometu nekretninama, s obzirom na to koliko postoji ta djelatnost, donesen je vrlo kasno (2008. god.), tako da se osim s krizom na tržištu pojedine agencije još bore s usklađenjem iako je zakonski rok za usklađenje prošao – objašnjava Đurđica Skočić iz karlovačke agencije Karios.

Kao najveći problem ističu neovlaštene i neregistrirane pojedince, koji nemaju nikakvih obveza prema državi, za znatno nižu proviziju obavljaju posao, a naravno ne garantiraju za ništa. Sivo tržište ojačalo je u recesiji jer ljudi u konačnici žele što manje platiti.

Portal City24 dio je najveće mreže specijaliziranih portala za nekretnine u centralnoj i istočnoj Europi. Portali su prisutni u Estoniji, Latviji, Litvi, Poljskoj, Ukrajini, Hrvatskoj i Srbiji. City24 dio je vodeće skandinavske medijske kompanije Alma Media iz Finske.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.