O tome kako političari misle rješiti gorući problem obrazovanja odraslih pisali smo OVDJE. Danas smo pitali struku.
Hrvoje Balen, član Uprave Učilišta Algebra razloge ovako porazne statistike vidi u tome što Hrvatskoj u ovome trenutku nedostaje nova i cjelovita Strategija obrazovanja odraslih, praćena provedivim akcijskim planovima za koje su rezervirana sredstva iz središnjih i lokalnih budžeta. ‘Također, očekujemo i početak funkcioniranja hrvatskog kvalifikacijskog okvira koji će vrednovati prethodno stečena znanja i dodijeliti im određenu kvalifikaciju na temelju ispita ili priznanja akreditiranog dijela programa, a istovremeno automatski priznavati’, dodaje Balen. Kao rješenje, želi li Hrvatska postići fleksibilno radno okruženje za poslodavce i socijalno osjetljivi sustav za posloprimce, smatra da Hrvatska mora imati imperativ izgraditi bitno veće sudjelovanje odraslih u sustavu cjeloživotnog učenja. Kao odlične primjere navodi zemlje sa stabilnim ekonomijama i iznimno visokim postotkom zaposlenih, poput Danske, Norveške, Nizozemske, Njemačke, Švedske pa i susjedne Slovenije – redom sve ove zemlje imaju postotak sudjelovanja odraslih u cjeloživotnom obrazovanju iznad prosjeka. Usporedbe radi – govorimo o hrvatskih 2,0% naspram danskih 32,8% ili slovenskih 16,2%!
Autor: Mislav Nekić