Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Croatia osiguranje treba ostati u hrvatskim rukama

Nije nevažno podsjetiti kako se Adris već godinama spominje u kontekstu ulaska u vlasničku strukturu Croatia osiguranja, što znači da je njezin menadžment imao više nego dovoljno vremena za stjecanje objektivne slike poslovanja CO-a i da kreira provedivu strategiju rasta ove domaće perjanice.

Nije nevažno podsjetiti kako se Adris već godinama spominje u kontekstu ulaska u vlasničku strukturu Croatia osiguranja, što znači da je njezin menadžment imao više nego dovoljno vremena za stjecanje objektivne slike poslovanja CO-a i da kreira provedivu strategiju rasta ove domaće perjanice.

„Croatia osiguranje (CO) i Hrvatska poštanska banka (HPB) bit će prodani onome tko ponudi najviše i najbolje“, riječi su premijera Milanovića na proteklom aktualnom satu. Međutim, novci ne smiju biti dovoljan uvjet kada govorimo o sudbini ovih dviju tvrtki. Onaj tko ponudi najviše ne nudi nužno i najbolje.

Dok se stručna javnost polako miri s odlaskom HPB-a u ruke stranaca, u tijeku je prikupljanje neobvezujućih ponuda za privatizaciju i dokapitalizaciju CO. U ring za borbu CO ušlo je nekoliko igrača, a uz jedinog domaćeg predstavnika Adris Grupu, interes stiže iz Poljske, Slovenije, Njemačke, SAD-a, Austrije…

Privatnom kapitalu se ne gleda u zube

Analitičari se uglavnom slažu da se privatnom kapitalu, bio on domaći ili inozemni, ne gleda u zube jer on nema nacionalnosti niti sentimenta. Međutim, zaobići mogućnost zadržavanja domaće tvrtke u domaćem vlasništvu ili ne gledati sentiment prilikom odlučivanja o tome kome ustupiti najveće domaće osiguravajuće društvo, koje je poziciju tržišnog lidera izgradilo u više od 125 godina poslovanja, jednostavno je neodgovorno i pogrešno.

Ako se pritom ignorira činjenica da je Croatia osiguranje kroz svoje 23 podružnice prisutno i na tržištima regije, da je ove godine akumiliralo dobit gotovo 600 milijuna kuna i da njezina dionica na Zagrebačkoj burzi već duže vrijeme uspješno odolijeva svim nuspojavama krize, onda se zaobilazi strateško odlučivanje i planiranje, pa čak i zdrav razum.

Adris se pokazao kao jedini vjerodostojni investitor

Dok se strani ponuđači razbacuju ponudama i najavama da kupnjom CO kreću u pohod na balkansko osigurateljno tržište jedini kandidat koji je u zadnje vrijeme pokazao da zaista raspolaže stvarnim investicijskim potencijalom je upravo domaća Adris grupa.

Investicijom od preko 220 milijuna kuna u novu tvornicu cigareta u Iranu, širenjem poslovanja u Aziju te nedavnim investicijama u otvaranje i razvoj novih Cromarisovih pogona i ribogojilišta, koji uzgred rečeno predstavljaju tehnološki vrhunac u svijetu, Adris je konkurentima pokazao da misli ozbiljno i da je vjerodostojan investitor vrijedan pažnje.

Nesiguran strani kapital

Strani kapital za hrvatske tvrtke i njihove zaposlenike sa sobom nosi neminovne nesigurnosti i nepoznanice, a mnogi segementi poslovanja pa i tradicija, jednostavno se polažu na stol poput uloga u pokerskoj partiji. Nitko ne može s potpunom sigurnošću tvrditi što se točno skriva iza interesa stranih ponuđača i kakva je njihova dugoročnija strategija razvoja CO na našem pa i regionalnim tržištima. Neizvjesno je hoće li jednostavno ugasiti Croatia osiguranje i sebi otvoriti put prema bespućima hrvatskog tržišta, hoće li gramzivo krenuti u pustošenje i ovako već siromašnog tržišta, hoće li hrvatske kapacitete koristiti tek kao poslovnicu? Preostaje nam vidjeti – ili možda ne.

Jer nije da nemamo nikakvog drugog izbora osim stranaca. U jednom od kutova ringa sjedi i promatra domaća Adris grupa, godinama jedna od najvećih i najuspješnijih hrvatskih grupacija, koja se proslavila duhanskom industrijom, ali je potom svoja znanja prenijela na prehrambenu industriju i posebno turizam pa možemo vjerovati i očekivati kako je pomno razradila strategiju širenja na tržište osiguranja.

Nije nevažno podsjetiti kako se Adris već godinama spominje u kontekstu ulaska u vlasničku strukturu Croatia osiguranja, što znači da je njezin menadžment imao više nego dovoljno vremena za stjecanje objektivne slike poslovanja CO-a i da kreira provedivu strategiju rasta ove domaće perjanice.

 „Hrvatsko“ treba ostati u Hrvatskoj

No opet, ovdje pitanje nije tko je dovoljno stručan ili spreman preuzeti CO. Istina je da su tu Slovenci ili Poljaci jednako stručni kao i naši Rovinjci. Ključno je pitanje što će nam od svega na kraju ostati ili što ćemo pronaći u zagrebačkoj Miramarskoj 22 za dvije, pet ili deset godina? Manje radnih mjesta za domaće snage? Više stranaca? Hoće li iznad ulaza u zgradu CO i dalje pisati „Croatia osiguranje – više od 125 godina s vama“ ili će onaj preostali dio zaposlenika koji preživi vjerojatno žestoku racionalizaciju poslovanja dočekati neko drugo ime s njemačkim prijeglasom ili pak nekim američkim ili slovenskim dodatkom?

Hrvatsko mora ostati u Hrvatskoj, a glavni kriterij prilikom odlučivanja mora biti vjerodostojnost gdje god je to moguće jer jedino to u ovim turbulentnim vremenima krize može ponuditi potrebnu sigurnost i stabilnost postojećih radnih mjesta, otvaranje prilika za zapošljavanje domaćih ljudi na regionalnim tržištima, strateški usmjeren rast i razvoj tvrtke te ono najvažnije – očuvanje dugogodišnje tradicije.

Jedino će domaći brend pod svaku cijenu sačuvati drugi domaći brend. U suprotnom, nakon 125 godina stvaranja potrebne baštine na domaćem tržištu osiguranja, ime Croatia osiguranja bi jednostavno moglo biti izbrisano.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.