Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Cromina menadžerica godine – Sandra Mihelčić

Poslovni savjetnik startao je u studenom 2004. godine sa, za izdavačku branšu, malim početnim kapitalom i redakcijom od samo dva zaposlenika koji su sve radili sami, od osmišljavanja koncepcije časopisa do marketinga. Dokazali su kako se radom, vizijom, voljom i strašću sve može ostvariti. Vizija, strast i volja je ono što ih pokreće, a vjeruju i mnoge druge poduzetnike, pokretače hrvatskog gospodarstva, koji su krenuli od nule i svojim radom otvorili brojna nova radna mjesta. Povodom dobivene prestižne Cromine nagrade za najboljeg mladog menadžera u 2009. godini, razgovarali smo s direktoricom i vlasnicom Sandrom Mihelčić.

Poslovni savjetnik startao je u studenom 2004. godine sa, za izdavačku branšu, malim početnim kapitalom i redakcijom od samo dva zaposlenika koji su sve radili sami, od osmišljavanja koncepcije časopisa do marketinga. Dokazali su kako se radom, vizijom, voljom i strašću sve može ostvariti. Vizija, strast i volja je ono što ih pokreće, a vjeruju i mnoge druge poduzetnike, pokretače hrvatskog gospodarstva, koji su krenuli od nule i svojim radom otvorili brojna nova radna mjesta. Povodom dobivene prestižne Cromine nagrade za najboljeg mladog menadžera u 2009. godini, razgovarali smo s direktoricom i vlasnicom Sandrom Mihelčić.

Krajem studenog obilježit ćete peti rođendan Poslovnog savjetnika i osvojili ste nagradu za najboljeg mladog menadžera u 2009. godini. Kad pogledate unazad, bi li što promijenili u svom radu, jeste li ispunili očekivanja koja ste si zacrtali?

Pet godina Poslovnog

Nevjerojatno zvuči ta brojka jer se našoj redakciji čini kao da je prošlo pet mjeseci, koliko su nam mnogi predviđali da ćemo trajati. A početak, kao i svaki drugi, bio je težak, mnoga su nam vrata bila zatvorena, kucali smo bezbroj puta i malo, pomalo probijali se na tržištu. Sada, nakon pet godina, vrata se otvaraju i bez kucanja, tržište nas je prepoznalo kao respektabilan poslovni medij koji ima svoj status i prepoznatljivost.

Željeli smo stvoriti originalan, kvalitetan hrvatski poslovni medij, koji je u prvom redu koristan, koji se ne baca nakon što se pročita, koji pruža savjet i praksu, nismo se željeli baviti temama o kojima drugi pišu. Koncepcija se pokazala punim pogotkom, što su dokazala i brojna istraživanja o kvaliteti i čitanosti Poslovnog savjetnika. Od samih početaka svojim praktičnim, kvalitetnim, korisnim i edukativnim sadržajem, pozitivnim pristupom i vedrim dizajnom Poslovni savjetnik je osvojio simpatije čitateljske publike i oglašivača. Savjeti koji se nalaze u u Poslovnom savjetniku nastali su često puta iz našeg poslovnog iskustva, čitateljima savjetujemo ono što smo i sami kroz svoj poduzetnički put prošli.

Opišite nam vaše poduzetničke početke?

Cijelo vrijeme su nam govorili kako nećemo uspjeti jer smo suprug i ja krenuli u privatni biznis s nepunih 30 godina, bez novca i bez ikakvog iskustva u izdavaštvu i medijima. Nije bitna veličina tvrtke jer smo počeli s dva zaposlenika, već brzina. Poznata izreka kaže kako veliki u biznisu jedu male, no nije uvijek tako. Ponekad su mali vrlo brzi pa ih je teško uhvatiti i pojesti, mali su i puno fleksibilniji od velikih, brže donose odluke i lako se prilagođavaju promjenama. Danas imamo 18 zaposlenika i surađujemo s više od 100 vanjskih suradnika, uglavnom novinara i autora.

Konkurencija nas čini boljima

Jednom ste javno rekli da se biznis može usporediti sa sportom, na što ste konkretno mislili?

Opstaju samo najkreativniji i najuporniji. Biznis je kao i sport. Uspješan poslovni čovjek da bi ostao na vrhu dnevno treba odraditi svoj trening, riješiti svoje poslovne zadatke što se ponekad svede i na 10 do 12 sati rada. Učestali su i radni vikendi, godišnji odmor koji često puta niti ne postoji, pogotovo u samim počecima kada tvrtka tek stasa i kada si ne možemo priuštiti zapošljavanje ljudi. Da bi se u biznisu došlo do medalje potrebno je svakodnevno trenirati.

Pod treningom u poslu podrazumijevam ulaganje u svoje proizvode i usluge, ulaganje u svoje znanje, ulaganje u ljude, ulaganje u svoj odnos s partnerima. Onaj tko svoj posao smatra nužnim zlom i nešto što mora s mukom odrađivati od 8 do 16 sati popodne, neće uspjeti. Posao se treba raditi s ljubavlju i strašću, s puno ulaganja. To je isto kao i u ljubavnoj vezi. Ukoliko se ne pokazuje ljubav i ne ulaže u vezu, veza brzo propadne.

Nije bitno koliki vam je početni kapital, ako nemate viziju, nije bitno koliko ljudi imate zaposlenih ako nemate strast, nije bitno tko stoji iza projekta ako nemate volju za rad. Vizija, strast i volja za rad su pokretači hrvatskog gospodarstva.

Što mislite o konkurenciji?

Sretna je ona tvrtka koja ima konkurenciju. Konkurencija je zdrava, tjera nas naprijed. U našoj branši velika je konkurencija, no ja ih sve poštujem i zahvalna sam što postoje jer me tjeraju da budem još kreativnija. O konkurenciji uvijek sve najbolje.

Tiskovina neće nestati

Tko je po vama poduzetnik?

Poduzetnik je osoba koja investira svoje znanje, vrijeme i novac i poslovnu viziju i ideju koju ima s ciljem da ostvari svoju viziju i ostvari profit. Na tom svom putu susreće se s mnogobrojnim izazovima kao što su konkurencija, nelikvidnost, problemi s naplatom, problemi s pronalaženjem odgovarajućih zaposlenika. No bitna je upornost, poduzetnik se ne smije predavati već treba hrabro koračati naprijed i ne obazirati se na kritike, loše poslovne poteze, već samo treba slijediti svoju viziju.

Što mislite u kojem smjeru će se razvijati poslovne tiskovine?

Mjesta za poslovnu tiskovinu ima i uvijek će je biti, pogotovo će biti mjesta za kvalitetan poslovni mjesečnik. Opstati će one poslovne tiskovine koje su korisne, koje pružaju informacije trajne vrijednosti, one tiskovine koje osim informacija pružaju i dodanu vrijednost-seminare, konferencije, kvalitetan web, koje kontinuirano pokazuju zahvalnost svojim čitateljima i oglašivačima. Čitatelje nije briga tko stoji iza novina već korist koju im ta novina pruža.

Poslovni savjetnik je etički proizveden poslovni časopis, što to konkretno znači?

Danas, Poslovni savjetnik, uz još nekoliko projekata, izlazi u sklopu Business Media Groupe, neformalne grupacije koja se sastoji od dvije hrvatske tvrtke. Poslovni savjetnik je i u ovim kriznim vremenima stabilan, profitabilan projekt koji je u sto postotnom domaćem vlasništvu, koji je oko sebe okupio renomiran, brojni autorski i novinarski tim najboljih hrvatskih stručnjaka.

Za svoj rad certificirani smo međunarodnim standardom kvalitete, normom ISO 9001, normom za upravljanje zaštitom okoliša ISO 1401 te normom za društveno odgovorno poslovanje SA8000. Kada govorim o etičnosti mislim o tome da podmirujemo sve svoje obveze, plaćamo dobavljače, isplaćujemo plaće i honorare, poreze i obveze prema državi, te se prema našim zaposlenicima i partnerima odnosimo s poštovanjem.

Mladima treba otvoriti put ka biznisu

U biznisu nisu važne godine, spol, podobnost, niti političko usmjerenje jer ništa od navedenog nije garancija za uspjeh. U biznisu se razlikuju samo dobri i loši, obrazovani i neobrazovani, uporni, kreativni, vrijedni i lijeni.

Što mislite je li ženama teže postići poslovni uspjeh?

Žene vode posao isto kao i muškarci, jedino što muškarci žene ne shvaćaju sto posto ozbiljno te stoga one moraju funkcionirati na način da argumentiraju duže i više, te moraju puno duže dokazivati da su dosljedne više pozicije. Ženama se pogreške u poslovanju ne opraštaju tako brzo i olako kao muškarcima. Ne bi rekla da im je teže postići poslovni uspjeh, već bi rekla da one sporije dolaze do top menadžerskih pozicija jer su često puta blokirane majčinstvom i čestim bolovanjima radi djece i taman kad se vrate na posao, već ih je muški kolega preskočio. Žene su sklonije kompromisima, bolje razumiju probleme zaposlenih, spremnije su ih saslušati, imaju bolju intuiciju za donošenje nestrukturiranih odluka, a osim toga mogu istovremeno obavljati više različitih aktivnosti dok muškarcima to ide puno teže, vještije su u komunikaciji.

Kako gledate na poduzetništvo mladih?

Mladim, talentiranim pojedincima trebala bi se dati mogućnost da neograničeno razvijaju svoje potencijale i postanu generacija vodećih poslovnih ljudi, ljudi koji će razvijati društvo, stvarati nove vrijednosti i biti uzor ostalim generacijama koje dolaze. Časopis Poslovni savjetnik upravo to i čini, potiče ambiciozne mlade ljude da kroz edukativne tekstove koje pišu renomirani autori nauče još više o poduzetništvu i da se usude biti poduzetni. Poslovni savjetnik na jednostavan i lako razumljiv način usađuje osnovne vrijednosti poduzetništva postojećoj generaciji i generaciji koja dolazi. Mlade treba ohrabrivati od samih početaka školovanja, dati im više mogućnosti da osim teoretskog znanja stječu i konkretna znanja iz prakse kroz sustav mentorstva kreiranog posebno za njihovo obrazovanje.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.