Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Da, dharmički menadžment obećaje uspjeh!

Ono što je posebno važno kod dharmičkog načina poslovanja je duhovnost – slika koja je veća od nas samih, od materijalnog kao najočitije manifestacije naših života. To je činjenica da smo svi povezani na nekoj neopiljivoj razini gdje nam se životne situacije (radosti i nevolje) isprepliću i ponavljaju dok god ne naučimo svoju lekciju.

Ono što je posebno važno kod dharmičkog načina poslovanja je duhovnost – slika koja je veća od nas samih, od materijalnog kao najočitije manifestacije naših života. To je činjenica da smo svi povezani na nekoj neopiljivoj razini gdje nam se životne situacije (radosti i nevolje) isprepliću i ponavljaju dok god ne naučimo svoju lekciju.

Način poslovanja, poslovna kultura, stres i radna okolina nerijetko utječu na radno ozračje, na pojam poznat pod nazivom ‘uspjeh’. Stoga danas sve više mladih tvrtki, a najviše onih iz kreativnog i tehnološkog sektora, uvode manje formalne oblike organizacije poslovanja koji potiču inovativnost, poboljšavaju odnose među zaposlenicima uz još mnogobrojne novitete. Jedna od takvih je agencija za marketing i odnose s javnošću Dhar Media.

“Jasno smo odredili svoj cilj i to je najvažnije. Na tom putu, obećali smo sebi, nećemo povrijediti, pogaziti ni srušiti nikoga, ako želimo nekamo stići”, izjavila je Lea Brezar, direktorica Dhar Medie, koja u svom uspješnom poslovanju provodi ideju tzv. Dharmičkog managementa. Taj način poslovanja koji vidi ‘cijelu sliku’, utemeljen je na načelima ispravnosti i istine. Ljubav, istina,  kreativnost, poštovanje, sloboda, pravednosti, nadahnuće, brižnost, razvoj i jednakost – principi su koji su utkani u  Dhar Mediu, tvrtku koja nastoji vidjeti ljude upravo onakvima kakvi jesu, tvrtku koja ima jednosmjernu kartu za napredak.

Što je to dharmički management, kako ga primjeniti u svom poslovanju te gdje i kako nabaviti ključ koji otvara vrata poslovnog uspjeha, ekskluzivno za Profitiraj.hr otkriva Lea Brezar.

Možete li nam za početak pojasniti što je to dharmički menadžment?

Dharmički menadžment je način upravljanja kompanijom koji se temelji na osobnoj odgovornosti pojedinca prema sebi i poslovnoj okolini. Što bi značilo da preuzimamo odgovornost za naše odabire sa ciljem učenja, a ne kritike. Ono što je posebno važno kod dharmičkog načina poslovanja je duhovnost – slika koja je veća od nas samih, od materijalnog kao najočitije manifestacije naših života. To je činjenica da smo svi povezani na nekoj neopiljivoj razini gdje nam se životne situacije (radosti i nevolje) isprepliću i ponavljaju dok god ne naučimo svoju lekciju.

Na temelju načela dharmičkog menadžmenta osnovali ste agenciju za marketing i odnose s javnošću Dhar Media. Kako je nastala ta ideja? Kako ste zapravo otkrili dharmički menadžent?

Naša je agencija osnovana prije četiri godine i prethodilo joj je desetak godina poslovnih uspjeha i neuspjeha. Kroz rad na sebi zaključila sam da je jednostavno prirodno da se odgovornost koju imamo u svom privatnom životu prenese i na poslovanje jer je jedino tako moguće rasti u jednu ozbiljnu tvrtku.  Ime naše agencije sadrži u sebi važno načelo dharmičkog menadžmenta – načelo dharme ili ispravnog  djelovanja.  To je bila i još uvijek je naša vodilja.

Načela dharmičkog menadžmenta postavili ste da vam budu ideja vodilja u odnosima koje stvarate svakodnevno…koja su to načela?

Dharmički menadžment se temelji na dva načela: dharma i sathye (sanskrt). Dharma je načelo  ispravnog djelovanja dok je sathya načelo istine. Jedno bez drugog ne postoje, i povezani su u Ljubavi. Što to znači za poslovanje? Ono što bi trebali biti najvažniji temelji dobrog poslovanja su upravo odnosi u timu. Oni su pokretač svega. Tu se isprepliću naše životne priče i dobivaju pravi kontekst. Ukoliko smo svjesni da smo svi ovdje kako bi učili jedni od drugih i zapravo da smo si svojevrsna ogledala, onda vam je jasno da smo se susreli s razlogom. Na primjer. Imate u timu osobe koje non stop kasne sa rokovima, i to vas silno izluđuje. Svaki put ste isfrustrinani, nemoćni i ljutite se. Kada postanete svjesni da je to vasa lekcija i počnete se pitati da li je to ono što trebam naučiti, jesam li možda pre krut, te da se neke stvari mogu odraditi i kasnije, i da se svijet ne ruši ako ih propustimo. I kad sagledamo sve na kraju, da je ipak, i sa zakašnjenjem, sve u stvari bilo u najboljem redu. To ne znači da ćete pustiti da sve ode u krivom smjeru, ali znači da ćete preispitati sebe i pronaći najbolji način da to iskomunicirate.

Na kojim principima se zasniva vaše poslovanje, s obzirom na dharmički menadžment? Igra li ljubav doista jednu od glavnih uloga?

Ljubav, istina,  kreativnost, poštovanje, sloboda, pravednosti, nadahnuće, brižnost, razvoj i jednakost – principi su koje smo utkali u  naše poslovanje. Ljubav kao početak i kraj svega, važan je faktor. Ukoliko vidite da su ljudi s kojima radite, više od zaposlenika, da svatko ima svoju životnu priču, svoje radosti i patnje, svoje uspone i padove te da ih ne može ostaviti na vješalici kada ulazi u ured, onda vam je jasno da će u raznim situacijama različito reagirati. Možemo prepoznati njihove obrasce i pustiti ih da budu što jesu i djeluju u skladu s njima te ih pritom razumjeti. Razumjevanje razvija empatiju, postajete brižni i prihvaćate. No, da se ne zavaravamo, ljubav nije samo potvrđivanje i odobravanje. Što je sloboda bez granica? Kako možete znati da ste slobodni ako nikada niste iskusili što znači da nešto nije dozvoljeno. Postavite jasne granice kako bi naučili poštivati sebe i druge, kako biste izbjegli povrijeđivanje drugih pa tako i obrnuto.  Moramo prihvatiti da je naša istina samo naša i da su iskustva koja imamo potrebna samo nama. Ne smijemo inzistirati da im se drugi pokoravaju, kao što se ni mi ne  moramo pokoravati drugima. Ali moramo biti svjesni da postoje. Onda ih možemo prihvatiti.

Ističete zdravo poslovno okruženje i njegovanje opuštene atmosfere u kojoj svi članovi tima mogu biti upravo onakvi kakvi jesu, raditi od doma, dolaziti na posao kad im odgovara… Kako vaši klijenti reagiraju? Slijede li i oni to ”pravilo”?

Ova pravila služe kako bi se naši zaposlenici dobro osjećali. Sloboda koju pritom imaju daje im osjećaj da dišu punim plućima i bez pritisaka. (Pritisak koji dolazi od posla, lakše se podnosi ako je okolina pozitivna.) Što je najljepše, vrlo rado dolaze na posao i ne žele ga mjenjati. Klijenti osjećaju da se stvari odrađuju s lakoćom, da se problem rješavaju bez tenzija i to je ono što cijene. I naš tim daje sve od sebe, baš uvijek.

Opuštena radna okolina, zdravo poslovno okruženje, minimalna količina stresa… Znači li to da ste postigli ono što svi žele, uspješno i izazovno poslovno okruženje bez stresa?

Jednu razinu stresa nameće posao i rokovi. Ne bih rekla da smo od toga oslobođeni. No ono što je sigurno je to da kad odlazim u ured osjećam se kao da idem doma. Onaj osjećaj “kamena” u želucu ne postoji, baš zato jer je atmosfera sasvim korektna. To djele svi naši zaposlenici. Da, bio bi odgovor na vaše pitanje.

Ne zadirući u tajnu vašeg poslovnog uspjeha, kada je riječ o onome što točno drugačije vi radite od ostalih poduzetnika, smatrate li da je uspjeh jednim dijelom i u zadovoljnom zaposleniku, u ”slobodi” i nestresnom okruženju koje im pružate? Možda bi i ostali poslodavci trebali davati svojim zaposlenicima više slobode za osobnu kreativnost i produktivnost?

Apsolutno sam uvjerena da je veliki dio tajne dobrog poslovanja u tome. Iako ne isključujem i ostale sposobnosti timova i njegovih pojedinaca koje su iznimno važne. No svakako smatram da ukoliko se u vašem timu ljudi dobro osjećaju, oni ne žele mjenjati posao, rastu zajedno s vama, slijede vašu misiju i viziju i stvaraju odlične projekte. Postaviti dobre temelje važno je i radi nepredviđenih situacija koje nosi poslovanje. Kada se takve dogode (kao recimo gubici posla, kriza i sl.) svi su spremni zasukati rukave, odricati se određenih pogodnosti i spremno proživjeti s vama dok “oluja” ne prođe.

Mnogobrojne su hrvatske tvrtke koje imaju brojne predispozicije da budu uspješne, a to nisu. Mislite li da bi primjenom načela dharmičkog menadžmenta u svom poslovanju to promijenile?

Apsolutno. Sve kreće od nas samih. Naši odabiri stvaraju naša iskustva. Svako jutro odlazimo na posao, odlučujemo se kojim ćemo putem ići, hoćemo li pozdraviti koga, da li ćemo se na nekoga otresti i da li ćemo se prepustiti zlovolji… Iako ne razmišljamo o tome na taj način, mi zaista o tome odlučujemo. Svjesni smo svojih osobina, ali zaboravljamo da se sve to može promjeniti. Iz osobnog iskustva znam da je moguće transformirati se iz svadljive i eksplozivne osobe u strpljivu ali još uvijek odmjereno temperamentnu. Mjenjajući svoje mane ne mjenjete svoje osobine, već samo naučite komunicirati sa svijetom. Otvore vam se sva čula, posebno intuicija. Ona je iskusan vodič i najbolji partner.
Nakon osobnog razvoja počnete uviđati kako sve što vam dolazi nosi u sebi novo iskustvo i priliku da uzmete život u svoje ruke i postanete uspješni. Da, dharmički menadžment obećaje uspjeh.

Dharmički menadžment je dosta sličan društveno odgovornom poslovanju (DOP). Možete li istaknuti neke temeljne razlike?

Temeljna razlika je spiritualnost. Dharmički menadžment je način poslovanja koji vidi cijelu sliku. Obojan je prošlim i sadašnjim iskustvima pojedinaca, jasno ih povezuje, osjeća da je među nama prisutno nešto veće od nas samih i djeluje iz dharme (ispravnog djelovanja). Potiče vas da se uvijek preispitujete jer nakon što činite dobro i osjećate se dobro. 

Svi oni koji budu željeli primjeniti dharmički menadžment u svoje poslovanje i svakodnevicu, kako to mogu učiniti? Od kud da krenu?

Za početak, od sebe. Složiti naš osobni sustav vrijednosti prvi je korak. Prepoznati sebe kao nesavršenog i prihvatiti da su sve zapravo naše lekcije koje se ponavljaju dok ne shvatimo njihovu bit i razlog. (Pogledajte svoja iskustva i pokušajte im naći zajednički nazivnik – slične partnere, prijatelje, šefove, situacije itd.) Nadalje, Dhar media će u 2014. organizirati nekoliko poslovnih seminara baš na tu temu, kao što nam je u planu otići i jednu stepenicu više – omogućiti današnjim menadžerima na uče o dharmičkom menadžmentu i njegovim načelima. Ukoliko mi dozvolite spomenula bih da nam u veljači 2014. u Hrvatsku dolazi jedan od najboljih svjetskih konzultanata – Robin Sharma.

I za kraj, ako možete reći nekoliko riječi o tome kako je danas biti žena u poslovnom svijetu? Predstavljaju li žene ili muškarci veću konkurenciju?

Moram reći da do sada nisam naišla na posebne prepreke. Ono čime sam blagoslovljena je hrabrost da pokušavam iznova bez straha od neuspjeha, što me dovelo tamo gdje sam danas i smatram da ljudi to prepoznaju i cijene, bez obzira na spol. Da ne umanjim vrijednost partnerstva, rekla bih samo da posao gradim sa suprugom i da nam je ta uzajamna podrška u svemu iznimno važna.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.