Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Industrija

Damjana Domanovac: Osobni kontakt uvijek će ostati baza, pogotovo u turizmu

Najveći sajam turizma u Hrvatskoj, Place2go, od 18. do 20. ožujka u Boćarskom domu u Zagrebu, svim ljubiteljima putovanja priprema pravu avanturu! Direktorica sajma Damjana Domanovac dodala je kako će posebno jak ove godine biti Place2go Bussiness Friday kada će nam se pridružiti delegacije turističkih agencija iz Bugarske, Grčke, Turske, Tajlanda, Indonezije, Srbije i Slovenije, kao i mnogobrojni drugi poslovni posjetitelji.

Gospođo Damjana, uspješna ste poslovna žena koja je karijeru počela prije više od 20 godina. Otkrijte tajnu, kako od ideje uspijevate napraviti konretan projekt kao što je npr. sajam turizam Place2go?

Oduvijek sam bila organizator, pa sam tako već sa 20 godina organizirala koncerte Olivera, Gibonnija, E.T.-ja i drugih izvođača u sportskoj dvorani u Samoboru. Nakon toga sam se prebacila na organizaciju Sajma vjenčanja, te izdavanje magazina Vjenčanja i Cvijeće, a kada sam te projekte prodala, prebacila sam se u jedno sasvim novo područje – turizam. Ideje dolaze same od sebe. Nastojim da svaki projekt u koji uđem ima smisao i čvrstu podlogu. Pod ovim drugim mislim na to da vodim računa da je projekt samoodrživ bez obzira na sponzore, a ako ga oni prepoznaju to je bonus koji se ulaže u dodatni marketing.

Mislite li da će sajmovi uskoro postati stvar prošlosti ili je to i dalje najbolji način da se razni turistički subjekti predstave na stranim tržištima?

Moje mišljenje je da će osobni kontakt uvijek ostati baza pogotovo u turizmu. Svi vole znati „tko je s druge strane ekrana“ i s kime započinje suradnju (bez obzira da li se to odnosilo na poslovni segment ili na privatna putovanja). Ljudi su po prirodi društvena bića i svaka prilika da se na istom mjestu nađu ljudi istih interesa, a da pritom ti susreti imaju smisla, definitivno će opstati.

Pokrenuti i zadržati biznis u Hrvatskoj nije lako, no Vi ste uspjeli spojiti strast prema putovanjima i posao – jeste li sretni zbog toga?

Naravno, to je ostvarenje moga sna. Zahvalna sam što mi je život krenuo upravo u tom smjeru. I suprug (fotograf) i ja smo u istom poslu pa dosta putujemo. Kada god nam okolnosti dozvoljavaju vodimo i svoju djecu. Često spajamo poslovne obaveze i privatna putovanja, jer u našem poslu je teško razlučiti što je što. I kada smo na ljetovanju slikamo i pišemo, tako da nam je naš posao stvarno istinsko zadovoljstvo.

Direktorica ste sajma turizma Place2go. To je ujedno i novi naziv časopisa Putovanja za dvoje – kako i zašto je došlo do promjene imena?

U vrijeme kada smo pokrenuli magazin htjeli smo ga nazvati Putovanja, no kako je to generički pojam nismo mogli zaštititi ime pa smo morali nešto dodati. Kako ljudi uglavnom ne putuju sami odlučili smo dodati „za dvoje“. Vremenom kako smo sve više radili sa strancima, njima je Putovanja za dvoje gotovo nemoguće izgovoriti, a redovito smo morali objašnjavati da nismo samo magazin koji se bavi bračnim putovanjima, znali smo da ćemo jednog dana morati promijeniti ime. U vrijeme dok je magazin još uvijek bio u „osvajanju tržišta“ bilo je nemoguće to napraviti, no danas nakon 10 godina kad imamo bazu stalnih čitatelja idealno je vrijeme za takvu promjenu.

Je li teško raditi kvalitetan časopis i opstati na tržištu tiska kojem predviđaju ne tako dobru budućnost?

Uobičajeno je i kod nas i u svijetu da su tiskani mediji u problemima, no nikada to nisu specijalizirani tiskani mediji, već lifestyle i mediji niže kvalitete. Specijalizirani mediji imaju svoju stalnu i vjernu publiku i oni će sigurno opstati. Mi to vidimo i po našim franšiznim izdanjima koja u Francuskoj, Njemačkoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i Sloveniji odlično napreduju. Francusko izdanje je čak prije 3 godine dobilo priznanje kao najkvalitetniji turistički magazin od strane Udruge turističkih novinara Francuske, pa je to ujedno priznanje i nama da smo na dobrom putu s obzirom da se svi sadržaji stvaraju u Zagrebu.

Smatrate li da turizam u Hrvatskoj ispunjava sve potencijale koje ima? Što je to na čemu još trebamo raditi?

Ja uvijek navodim primjere vrhunskog turizma i vrhunske usluge koje sam i sama imala prilike doživjeti. Ne moramo samo navoditi pozitivne primjere iz dalekih i tradicionalno turističkih zemalja, te vrhunskih destinacija poput Bore Bore, Maldiva, ili St. Bartha na Karibima. Mogu navesti i pozitivne primjere iz našeg okruženja kojih ima i u Hrvatsko i Sloveniji i Srbiji – ali još uvijek malo.

Ako se bavimo uslužnom djelatnošću nije dovoljno samo ekskluzivno urediti hotel ili apartman. Njime se mora netko i baviti. I to s osmjehom.

Također mi je žao što se mi hrvatski turisti ponekad u vlastitoj zemlji osjećamo kao turisti drugog reda, jer često slušamo onu „nama uglavnom dolaze stranci“. Ja ne želim biti stranac i mislim da hrvatski novac vrijedi jednako kao i strani. Možda su neke destinacije u Hrvatskoj za Hrvate preskupe, ali tako je svuda u svijetu i tako mora biti. No, isto tako treba osmisliti kako da se što više domaćih turista dovede i u predsezoni i postsezoni pomoću raznih sadržaja (kojih stvarno ima u izobilju samo nisu dobro promovirani). Možda je rješenje neka stimulacija, vaučeri ili nešto slično osmišljeno od strane nadležnih hrvatskih institucija kao što su to napravili u Italiji, a čula sam da će takve poticaje u obliku vaučera uvesti i u Grčko


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.