Kompanija MasterCard redovito provodi MasterIndex istraživanje o stavovima i ponašanju potrošača u različitim zemljama. MasterIndex istraživanje je kvantitativno istraživanje provedeno u svibnju 2015. godine na 1006 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina. Ovo istraživanje je prvi put u Hrvatskoj provedeno u rujnu 2009. godine u suradnji s agencijom GfK za istraživanje tržišta. Cilj istraživanja je analizirati navike u korištenju kartica u različitim situacijama i stavove prema karticama u Hrvatskoj.
Najnovije MasterIndex istraživanje kompanije MasterCard, provedeno u svibnju 2015. donosi nove informacije o putnim planovima korisnika platnih kartica u Hrvatskoj za vrijeme ljetovanja te o navikama korištenja kartica tijekom putovanja.
Korištenje kartica prilikom putovanja u Hrvatskoj
Broj Hrvata koji planiraju provesti svoj ljetni odmor u Hrvatskoj narastao je u odnosu na svibanj 2014. s 51% na 56%, a većina će provesti svoj odmor u vlastitom smještaju ili kod prijatelja (52%) dok će 40% ispitanika platiti privatni smještaj.
Kada se govori o platnim navikama, iako je gotovina i dalje omiljen način plaćanja smještaja (60%), plaćanje na rate je sve popularnije kod plaćanja kreditnim i charge karticama. Prilikom odmora u Hrvatskoj, debitne i kreditne kartice omiljen su način plaćanja na benzinskim postajama (68%), u trgovinama obuće i odjeće (62%), ali i u trgovinama široke potrošnje (61%).
Korištenje kartica prilikom putovanja u inozemstvo
Prema MasterIndex istraživanju, Hrvati dvaput češće putuju iz razonode nego zbog posla, a najčešće putuju unutar Hrvatske. Dvije trećine svih putovanja su putovanja unutar Hrvatske (putovanja iz razonode i poslovna putovanja). Putovanja izvan Eurozone nisu česta (14%), pogotovo ne u svjetski poznate destinacije. Korisnici kreditnih i charge kartica u prosjeku putuju više od drugih.
Gotovina je omiljeni način plaćanja većine troškova tijekom inozemnih putovanja, dok se za plaćanje letova najviše koriste kartice (31%). Istraživanje je također pokazalo kako čak 43% ispitanika ne prati točan iznos svoje potrošnje, dok je s druge strane 21% ispitanika spremno potrošiti do 3.000 kuna, 9% je spremno potrošiti između 3.001 i 5.000 kuna, a kod 8% ispitanika taj iznos prelazi 5.000 kuna.
Manje naknade i osiguranje od rizika i prijevara glavni su faktori koji motiviraju putnike na korištenje kartica u inozemstvu. Najmlađe grupe ispitanika rjeđe koriste kartice na inozemnim putovanjima te traže veću razinu osiguranja, bolji pristup informacijama, rašireniji prihvat kartica u inozemstvu kao i pomoć u hitnim slučajevima. Najstarija grupa ispitanika (50-55 godina starosti) traži manju razinu osiguranja, a za nagrade pri korištenju kartica najviše su zainteresirani ispitanici (29%) stari između 30 i 39 godina te oni s vrlo visokim primanjima.