Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Debitne i kreditne kartice Hrvatima omiljeni način plaćanja

kartice
pixabay.com

Kompanija MasterCard redovito provodi MasterIndex istraživanje o stavovima i ponašanju potrošača u različitim zemljama. MasterIndex istraživanje je kvantitativno istraživanje provedeno u svibnju 2015. godine na 1006 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina. Ovo istraživanje je prvi put u Hrvatskoj provedeno u rujnu 2009. godine u suradnji s agencijom GfK za istraživanje tržišta. Cilj istraživanja je analizirati navike u korištenju kartica u različitim situacijama i stavove prema karticama u Hrvatskoj.

Najnovije MasterIndex istraživanje kompanije MasterCard, provedeno u svibnju 2015. donosi nove informacije o putnim planovima korisnika platnih kartica u Hrvatskoj za vrijeme ljetovanja te o navikama korištenja kartica tijekom putovanja.

Korištenje kartica prilikom putovanja u Hrvatskoj

Broj Hrvata koji planiraju provesti svoj ljetni odmor u Hrvatskoj narastao je u odnosu na svibanj 2014. s 51% na 56%, a većina će provesti svoj odmor u vlastitom smještaju ili kod prijatelja (52%) dok će 40% ispitanika platiti privatni smještaj.

Kada se govori o platnim navikama, iako je gotovina i dalje omiljen način plaćanja smještaja (60%), plaćanje na rate je sve popularnije kod plaćanja kreditnim i charge karticama. Prilikom odmora u Hrvatskoj, debitne i kreditne kartice omiljen su način plaćanja na benzinskim postajama (68%), u trgovinama obuće i odjeće (62%), ali i u trgovinama široke potrošnje (61%).

Korištenje kartica prilikom putovanja u inozemstvo

Prema MasterIndex istraživanju, Hrvati dvaput češće putuju iz razonode nego zbog posla, a najčešće putuju unutar Hrvatske. Dvije trećine svih putovanja su putovanja unutar Hrvatske (putovanja iz razonode i poslovna putovanja). Putovanja izvan Eurozone nisu česta (14%), pogotovo ne u svjetski poznate destinacije. Korisnici kreditnih i charge kartica u prosjeku putuju više od drugih.

Gotovina je omiljeni način plaćanja većine troškova tijekom inozemnih putovanja, dok se za plaćanje letova najviše koriste kartice (31%). Istraživanje je također pokazalo kako čak 43% ispitanika ne prati točan iznos svoje potrošnje, dok je s druge strane 21% ispitanika spremno potrošiti do 3.000 kuna, 9% je spremno potrošiti između 3.001 i 5.000 kuna, a kod 8% ispitanika taj iznos prelazi 5.000 kuna.

Manje naknade i osiguranje od rizika i prijevara glavni su faktori koji motiviraju putnike na korištenje kartica u inozemstvu. Najmlađe grupe ispitanika rjeđe koriste kartice na inozemnim putovanjima te traže veću razinu osiguranja, bolji pristup informacijama, rašireniji prihvat kartica u inozemstvu kao i pomoć u hitnim slučajevima. Najstarija grupa ispitanika (50-55 godina starosti) traži manju razinu osiguranja, a za nagrade pri korištenju kartica najviše su zainteresirani ispitanici (29%) stari između 30 i 39 godina te oni s vrlo visokim primanjima.

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.