Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Deset državnih turističkih tvrtki zatražilo predstečajnu nagodbu

Proces predstečajne nagodbe u tim je tvrtkama u tijeku, u većini njih je država jedini vjerovnik, a tamo gdje nije ostali će vjerovnici, kako ističe ministar turizma Darko Lorencin, sada imati mogućnost postati strateški partneri ili to mjesto prepustiti drugima.

Proces predstečajne nagodbe u tim je tvrtkama u tijeku, u većini njih je država jedini vjerovnik, a tamo gdje nije ostali će vjerovnici, kako ističe ministar turizma Darko Lorencin, sada imati mogućnost postati strateški partneri ili to mjesto prepustiti drugima.

Od ukupno 16 turističkih tvrtki u kojima država ima većinski i vlasnički udjel veći od 25 posto i koje planira ili privatizirati ili im naći strateškog partnera u iduće dvije godine, 10 ih je zbog nelikvidnosti, velikih dugovanja i drugih problema u poslovanju u travnju podnijelo prijedlog za postupak predstečajne nagodbe, doznaje se od ministra turizma Darka Lorencina.

To su tvrtke ZRC Lipik (u kojoj država ima 90,28 posto vlasništva), Bizovačke toplice (99,44 posto), HTP Korčula (52,27 posto), Hoteli Podgora (60,55 posto), Hoteli živogošće (76,14 posto), Hotel Medena (54,35 posto), Vranjica Belvedere (68,94 posto), Hoteli Plat (92,49 posto), Dalma (91,87 posto) i HOC Bjelolasica (76 posto).

Proces predstečajne nagodbe u tim je tvrtkama u tijeku, u većini njih je država jedini vjerovnik, a tamo gdje nije ostali će vjerovnici, kako ističe Lorencin, sada imati mogućnost postati strateški partneri ili to mjesto prepustiti drugima.

S obzirom da te procese vodi Fina i Ministarstvo financija, a Ministarstvo turizma je u tome po zakonu i logici struke, Lorencin ne može reći kada se očekuje dovršetak tih procesa u pojedinim tvrtkama, ali važnim drži što se u tim predstečajnim nagodbama mogu pojavljivati i drugi strateški partneri koji svoje zanimanje mogu potvrditi dostavljanjem pisma namjere Fini odnosno Ministarstvu financija.

To bi bio njihov prvi korak, nakon čega bi slijedeći koraci bili sagledavanje činjenica i mogućnosti ulaska u vlasništvo pojedinih tvrtki, njihovo preuzimanje i nastavak turističke djelatnosti, što je jedan od osnovnih uvjeta svim potencijalnim investitorima za svaku pojedinu turističku tvrtku.

Ministar Lorencin naglašava i da će Ministarstvo turizma učiniti sve da se proces privatizacije i pronalaženje strateških partnera što prije dogodi, pri čemu brzina nikako neće ići na uštrb što bolje pripreme projekata i dokumentacije za taj proces jer se žele dobiti što kvalitetniji partneri.

Pet turističkih tvrtki u državnom vlasništvu – Imperial-Rab (vlasnički udjel države 52,35 posto), Hoteli Makarska (70,54 posto), Hoteli Maestral (78,26 posto) te dvije koje su u međuvremenu također otvorile postupak predstečajne nagodbe Modra špilja (44,57 posto) i HTP Orebić (68,71 posto), posluju relativno dobro, a neke su prošle godine ostvarile i dobit. I one će se privatizirati, bilo kroz natječaje za prodaju dionica, ESOP program (radničko dioničarstvo) ili neki drugi model.

Uz to, ministar Lorencin očekuje da se u turizam ‘preusmjere’ i neki od bivših vojnih objekata koji su sada većinom neperspektivna imovina, a takvih je 300 objekata dano na upravljanje Agenciji za upravljanje državnom imovinom (AUDIO).

Među takvim objektima je i kompleks Kupari (koji je dijelom bio i vojni) koji je sada, po riječima Lorencina, u visokoj fazi ‘tenderiranja’ i za kojeg će biti raspisan međunarodni natječaj, možda još do kraja ovog mjeseca.

Svemu bi trebala pomoći i strategija upravljanja državnom imovinom, čiji je prijedlog nacrta izradio Državni ured za upravljanje državnom imovinom (DUUDI) i o čemu je ovih dana završena i javna rasprava.

Taj bi se prijedlog u Vladinoj proceduri mogao naći idućeg tjedna, a po ocjeni ministra Lorencina riječ je o hvale vrijednom dokumentu koji je konačno i po prvi put pripremljen u Hrvatskoj, a koji će zasigurno kad se usvoji, u velikoj mjeri olakšati posao svim institucijama i tijelima državne uprave koji imaju neku imovinu, pa tako i za turizam.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.