Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Devet najvećih Googleovih preuzimanja i jedna tiha patnja

Google je kompanija čiji se uspjeh temeljio na inovacijama i genijalnosti mladih ljudi. Kasnije, kompanija je počela raspolagati s milijardama dolara, a nova strategija postala je – akvizicijame malih tehnoloških kompanija koje imaju inovativan proizvod, bilo da je vezan uz Googleovu primarnu djelatnost, ili nečemu sasvim trećem…

Google je kompanija čiji se uspjeh temeljio na inovacijama i genijalnosti mladih ljudi. Kasnije, kompanija je počela raspolagati s milijardama dolara, a nova strategija postala je - akvizicijame malih tehnoloških kompanija koje imaju inovativan proizvod, bilo da je vezan uz Googleovu primarnu djelatnost, ili nečemu sasvim trećem...

Svatko tko redovito prati internetske portale, što hrvatske, što strane, barem je jednom pročitao naslov „Google kupio…“ Akvizicije su se počele događati gotovo na mjesečnoj razini, a svaka manja tehnološka kompanija u SAD-u, koja osmisli tržištu zanimljiv proizvod može očekivati kako će Google uskoro pokucati na vrata s milijunskom ponudom.

S obzirom na takvu praksu poslovanja, i desetke uspješno realiziranih akvizicija pripremili smo vam deset najvećih:

9. Like.com

Vrijednost akvizicije: oko 100 milijuna dolara

U ljeto prošle godine Google je preuzeo e-commerce tvrtku Like.com. Iako tada iznos službeno nije potvrđen, procjenjuje se kako je Google u gotovini isplatio 100 milijuna dolara.

Like.com je vizualni pretraživač, fokusiran na odjevne predmete.

8. Applied Semantics

Vrijednost akvizicije: 102 milijuna dolara

Ova akvizicija predstavlja Googleov pun pogodak. Google je u Applied Semantics uložio značajna sredstva i napore iz čega je nastao je AdSense, jedan od najisplativiji Googleovih projekata.

AdSense je sustav web oglašavanja koji predstavlja alternativu bannerima i sličnim vizualnim reklamama. Danas i u Hrvatskoj na gotovo svim internetskim portalima možete vidjeti rubriku „Google oglasi“.

7. On2

Vrijednost akvizicije: 133 milijuna dolara

Google je zanimanje za On2 pokazao u ljeto 2009. godine, kada je poslao ponudu tešku 106 milijuna dolara. Dioničari kompanije ovu su ponudu glatko odbili, a ljestvicu podigli na 133 milijuna dolara. U sječnju 2010. godine Google je popustio, a akvizicija je uspješno izvršena.

On2 je poduzeće specijalizirano za izradu tehnologije za sažimanje web sadržaja.

6. Slide

Vrijednost akvizicije: oko 228 milijuna dolara

Ovu kompaniju Google je preuzeo u kolovozu prošle godine. Slide je kompanija specijalizirana za socijalno umrežavanja putem već postojećih platformi, primarno Facebooka.

Slide je osnovao Max Levchin, koji je također sudjelovao i u izradi PayPala.

5. Postini

Vrijednost akvizicije: 625 milijuna dolara

Tvrtka Postini specijalizirana je za borbu protiv spamova. U trenutku Googleovog preuzimanja imala je 35.000 klijenata.

Tvrtku je osnovao Scott Petry, koji je znanje i iskustvo ranije stjecao u Appleu.

4. ITA Software

Vrijednost akvizicije: 700 milijuna dolara

ITA Software je kompanija specijalizirana za izradu softvera aviokompanijama, a osnovao ju je tim američkih studenata. Google ju je kupio u srpnju prošle godine za 700 milijuna dolara, kada je brojala oko 500 zaposlenih.

U grubo, ITA preuzima rasporede letova, cijene i broj sjedala u avionu te ih prosljeđuje partnerima.

3. AdMob

Vrijednost akvizicije: 750 milijuna dolara

AdMob je kompanija specijalizirana za mobilno oglašavanje.

Ova kompanija također predstavlja jednu od najboljih akvizicija najveće svjetske internetske tražilice. Google je AdMob preuzeo krajem 2009. godine kada je tržište mobilnog marketinga vrijedilo oko milijardu dolara. Nevjerojatna popularnost smartphonea, u prvom redu iPhonea, a kasnije i ostalih uređaja koji rade upravo na Googleovom Andoridu, uvelike je pridonijela rastu ovog tržišta.

Danas gotovo sve tehnološke kompanije na tržište mobilnog oglašavanja gledaju kao veliku priliku, koja još uvijek nije do kraja iskorištena.

O tome je nedavno govorio i Googleov CEO Eric Schmidt, o čemu smo pisali na Profitiraj

2. YouTube

Vrijednost akvizicije: 1,65 milijardi dolara

O samom YouTubeu ne treba puno govoriti, jer svatko tko je barem dva do tri puta u životu upalio Internet zna što je YouTube.

Zanimljivo je to kako se oko njega vodio veliki rat. U isto vrijeme poželjeli su ga medijski mogul Rupert Murdoch, Microsoft, Yahoo, Google i ostali velikani. 1,65 milijardi dolara vjerojatno bi za YouTube dali svi oni, no presudilo je vjerojatno to što su Google i YouTube već prije akvizicije imali zajedničkog investitora Sequioa Capital, koji je prije same investicije imao trideset postotni udjel u YouTubeu.

Kompanija je osnovana u veljači 2005. godine u garaži Chada Hurleyja. Godinu dana poslije za nju je netko platio 1,65 milijardi dolara. To se zove dobar posao!

1. Double Click

Vrijednost akvizicije: 3,1 milijardu dolara

Double Click je kompanija specijalizirana za distribuciju i mjerenje posjeta internetskih oglasa.

Investicijski fonda Hellman & Friedman preuzeo je Double Click 2005. godine za 1,1 milijardu dolara. Dvije godine kasnije kompanija je prodana Googleu za 3,1 milijardu dolara.

Ovoj akviziciji snažno su se usprotivili Microsoft i Yahoo, no Europska komisija za zaštitu tržišnog natjecanja procijenila je kako ovo preuzimanje nije štetno tržištu.

Nakon objave o preuzimanju, vrijednost Googleovih dionica odmah je skočila za 6,3 posto.

Groupon – tiha patnja

Da internet nije njihov, Googleu je pokazao Groupon.

O Grouponu smo u nekoliko navrata pisali na Profitiraj, no za one koji ne znaju ono o čemu je riječ – Groupon je začetnik revolucionarnog marketinškog oblika koji mahom osvaja svijet. Riječ je o grupnoj kupovini, revolucionarnom obliku marketinga već neko vrijeme prisutnom i na hrvatskom tržištu. Vjerojatno ste čuli za Kolektivu, Kupime ili Trebamto. Svi ti servisi preslike u američkog Groupona.

U jednom trenutku mediji su preuzimanje Groupona od strane Googlea proglasili završenim poslom. Tada se spominjala svota od 2,5 milijardi dolara. Ubrzo se ispostavilo kako su informacije netočne,a Google je ljestvicu podigao na šest milijardi dolara. Iz Groupona su i tu ponudu odbili te su poslali jasnu poruku – ova kompanija nema cijenu.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.